Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

Popluh 

všechny recenze uživatele

Podařený film z televizního prostředí, jehož výpovědní hodnota je přenosná i na dnešní dobu. Velice chytrý scénář to hraje na obě strany a kromě kritiky lidí stojících za televizních vysíláním se chytře naváží i do samotného publika. Film navíc skýtá jednu z největších moderních pravd o té pravdě, že kdo je v televizi, má "pravdu". Tenhle film si zaslouží každého Oscara, kterého dostal v hereckých kategoriích i nominace, které posbíral v těch dalších. Chytrá satira, kterou asi nikdy neuvidíte na televizi Nova. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dost nadčasový příběh o proměně televizního zpravodajství z informačního kanálu na zábavný. Trend, který v sedmdesátých letech možná teprve začínal, už dnes nabyl nebezpečných rozměrů. Sidney Lumet natočil vizionářský film, jehož varování je trefné, ale marné. Stačí si pustit televizní zprávy. _____ Snímek je sarkastický a s výbornými hereckými výkony, s přesvědčivým příběhem, kde mi neseděl jen milostný motiv, protože životem značně otřískanému Williamu Holdenovi se už moc nedá věřit náhlé romantické vzplanutí. Scénu rozchodu, kdy si televizní monstrum v podání Faye Dunaway uvědomí, že teď možná ztrácí poslední dotek lidskosti a celá se přitom roztřese, byla hodně působivá. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Slovo nadčasový zřejmě v souvislosti s tímhle filmem uslyšíte často a není to věru náhoda. Network balancuje na velice tenké hraně černohumorné satiry a závažného lidského dramatu, a kdyby jen na chvíli klopýtl a vypadl z rytmu, celý ten motivační konstrukt by se zhroutil a přestal být okamžitě uvěřitelný. Jenže Sidney Lumet jako tradičně velkou zodpovědnost ustál a scénář napěchovaný lehce karikaturní mediální kritikou a emocionálními vazbami mezi aktéry zvládl proměnit v památný a vyvážený zážitek. Občas se to zdá přeplácané, ale jednotlivé složky a příběhové line se vzájemně chytře doplňují, dialogy v osobních rovinách lze vztáhnout k problémům v dominantním světě médií a každá postava má svůj přesně daný úděl - fanatický Peter Finch je předmětem, o jehož soukromí se divák v průběhu nic nedozví, ale stává se 'senzací' pro ostatní aktéry, kteří tahají za nitky a zajímá je jen sledovanost a profit; William Holden je racionální výjimkou, která chce žít normální život, ale zároveň ji přitahuje ta nevyzpytatelná a nezkrotná touha po senzacích - kterou reprezentuje přitažlivá Faye Dunaway, mediální šelma, jež se normálnímu životu vyhýbá a jen 'přepíná programy'. No a Robert Duvall je arogantním mocnářem, jemuž jde o vlastní blaho, pro které je schopen udělat cokoli. Vše dohromady představuje nonstop hodnotný, inteligentní a nadčasový snímek, který nemá moc sobě podobných. A úplně nejlepší je jednak konec, který tu hranu satiry a seriózního dramatu už doslova vybrušuje, a jednak ono vedení herců a vyprofilování jejich postav v souladu s celkovým uspořádáním světa a jeho sdělení - kde jinde můžete spatřit dva totálně vedlejší herecké výkony na ploše pouhých pěti minut, které diváka územní a vyslouží si (naprosto zaslouženě) oscarovou nominaci? Aneb na závěr pozdravy Nedu Beattymu (možná nejlépe představený obchodní papaláš v historii filmu) a Beatrice Straight, nejpřesvědčivěji zlomené manželce. 90% ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Sidney Lumet opět dokázal přilákat úžasnou skupinu herců, která předvádí výkony, na které bych se moc rád díval častěji. Bohužel, jeho satira na svět zpravodajství a potažmo i médií obecně je pomalý a rozhodně ne svěží snímek, který dokáže nudit. Přes největší plus filmu a to je obsazení nelze chválit příliš mnoho dalšího. Sidney Lumet je pro mě velmi nevyrovnaný režisér, který volí příliš pomalé tempo ve většině svých filmů a chvílemi až chybí potřebná chuť dále sledovat postavy, které pobíhají a neustále konspirují a vymýšlí, co nového do televize nebo do zpravodajství. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Brilantně napsané! Skvělá kombinace subtilní (cynické) satiry a hutné exkurze do běhu televizní korporace, skrze postavu Howarda Beala je vyjádřeno bláznovství, honba za sledovaností i masové podléhání kontroverzi ze strany diváků a skrze výborně prokreslenou a zahranou postavu Diany zase bezhlavá fascinace televizním fenoménem. Network není přímo geniální opus, ani zábavný film ve všech detailech, ale je v něm leccos moudra, pravdy a snad i vtipu, byť nahlas se u obrazovky smát asi nikdo nebude... 8/10 ()

Galerie (49)

Zajímavosti (21)

  • Scenárista filmu Paddy Chayefsky pracoval v roce 1968 na scénáři pilotního filmu k seriálu s názvem „The Imposters“ (Podvodníci), ve kterém politicky angažovaní teroristé ovládnou televizní stanici a pokusí se ji podminovat. (HellFire)
  • Jediná hudba, která ve filmu je, pochází z reklam a různých televizních znělek. (Kulmon)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno