Režie:
William LustigKamera:
Robert LindsayHudba:
Jay ChattawayHrají:
Joe Spinell, Caroline Munro, Abigail Clayton, Kelly Piper, Tom Savini, William Lustig, Sharon Mitchell, Carol Henry, Rita Montone, Hyla Marrow (více)Obsahy(1)
New York zaplaví strach. Krvilačný maniak po nociach zabíja ženy a odnáša si so sebou ich skalpy. Napriek tak nebezpečnej situácií nie sú niektoré miestne ženy dostatočne inteligentné na to, aby chodili ozbrojené, prípadne nechodili v noci von vôbec. A niektoré na to krvavo doplatia. Zdanlivo nepolapiteľný vrah je však tiež len človek so svedomím a s jednou traumou z detstva ukrytou hlboko vo vnútri jeho komplikovanej (rozum. psychotickej) osobnosti. A práve ona trauma môže byť preňho osudnou... (oli.G)
(více)Videa (2)
Recenze (81)
Regulerní příběh masového vraha, podle klasické šablony týrání v dětství - rozdvojená osobnost - impotence - ventilace narušené stránky osobnosti v zabíjení. Málokterý film s podobnou tématikou je tak povedený. Je super, že prakticky po celou dobu sledujeme vraha a ne nějaké policejní vyšetřování a podobně. To by mohlo spadnout na obsazení do hlavní role, ale Joe Spinell je fakt ukázkový. Dojde také na dvě silné scény (jo, brokovnice a záchodky) a labužnickou roli Toma Saviniho, který se také postaral o hodně dobré a hodně krvavé efekty. A končí to celkem šíleně. Rozhodně bych tenhle film neoznačil jako vyvražďovačku, spíš než to čekejte něco ve stylu Henry: Portrait of a Serial Killer. Taky mi nezbývá než pochválit plakát, je to jeden z nejlepších co jsem viděl. ()
Na tento nepříliš známý osmdesátkový slasher jsem narazil zcela náhodou, když jsem o něm viděl zmínku v jednom dokumentu o Tomu Savinim. Jeho největší nevýhodou byl fakt, že v té době vznikala spousta podobných filmů a dost z nich bylo mnohem více kvalitních – z některých se staly kultovní záležitosti, zatímco Maniac uvízl v průměrných vodách. Přitom nejde vůbec o špatný film, alespoň co se míry brutality a výborných gore scén týče. Saviniho rukopis tu byl zřejmý a tento výborný „machr“ přes masky a speciální triky si sám střihl malou leč nezapomenutelnou roli v autě. Roli, která se stala vůbec nejlepší na celém filmu. Celkový děj už tak úchvatný nebyl, ale našla by se tu celá řada dobrých momentů (scén), kvůli kterým rozhodně stojí za to tento film vidět. Atmosférických okamžiků, při kterých se slabším povahám naježí chlupy na těle je tu taky dost (třeba taková scéna v metru a tamních záchodcích taky nebyla vůbec špatná). Zvlášť když se většinu času před kamerou pohybuje sám hlavní hrdina v podání Joe Spinella, který se slizkého schizofrenního vraha ujal velmi dobře. 60% ()
Totálne psychicky ujetý maniak zabíja ženy kvôli ich vlasom a následne ich lepí na svoje figuríny. Neustále vzdychá, jeho vnútorný narušený hlas sa zosilňuje, nevypočítavosť narastá! Vraždy nie sú pre neho vykúpením, ale čiastkové checkpointy do samotného pekla. Nenapraviteľný gore-maker účtuje. ### Klasika žánru a to vďaka svojej priamočiarosti, jednoduchosti, nechutnosti a v neposlednom rade vďaka samotnému Joeu Spinellovi a štýlovému VHS coveru, ktorý patrí medzi tie naj z pomedzi hororových. ()
Nudne natočené, zle zahrané, zmätené, blbé, počas okamihov vnútornej akože rozorvanosti hlavného hrdinu, skoro až smiešne. A to 80.te roky milujem. Remake nielen že je o tri triedy lepší, ešte dáva zmysel tomu legendárnemu plagátu, ktorý je mimochodom tým naj na celom filme. Mimo posledných 10 minút, ani nestojí za zmienku ()
Bratček z rodiny opusov ako Vrah Rosemary (1981) alebo The Toolbox Murders (1978) - čiže brutálny splatter slasher, úchylne sa vyžívajúci v pokiaľ možno čo najbrutálnejších vraždách náhodne vybraných obetí. Film je od prvej do poslednej minúty s vrahom, a naslúchaním jeho neustálemu chrčaniu predstiera psychologickú sondu do jeho mysle... ehm. Jedna efektná scéna (skok na auto s brokovnicou), jedna napínavá scéna (záchody v metre) a nečakaný, prekvapivo dobrý záver - to je to, čo tento béčkový brak vyťahuje na 2 hviezdy. ()
Galerie (21)
Photo © Analysis Film Corporation
Zajímavosti (11)
- Ve filmu můžete vidět v rolích ženských obětí několik několik pornohereček (Gail Lawrence), a to kvůli snížení nákladů na natáčení. (Chatterer)
- Daria Nicolodi měla původně hrát Annu D'Antoni, ale nemohla odjet z Itálie do New Yorku na natáčení, protože natáčela ještě film Inferno (1980). (Chatterer)
Reklama