Režie:
William LustigKamera:
Robert LindsayHudba:
Jay ChattawayHrají:
Joe Spinell, Caroline Munro, Abigail Clayton, Kelly Piper, Tom Savini, William Lustig, Sharon Mitchell, Carol Henry, Rita Montone, Hyla Marrow (více)Obsahy(1)
New York zaplaví strach. Krvilačný maniak po nociach zabíja ženy a odnáša si so sebou ich skalpy. Napriek tak nebezpečnej situácií nie sú niektoré miestne ženy dostatočne inteligentné na to, aby chodili ozbrojené, prípadne nechodili v noci von vôbec. A niektoré na to krvavo doplatia. Zdanlivo nepolapiteľný vrah je však tiež len človek so svedomím a s jednou traumou z detstva ukrytou hlboko vo vnútri jeho komplikovanej (rozum. psychotickej) osobnosti. A práve ona trauma môže byť preňho osudnou... (oli.G)
(více)Videa (2)
Recenze (81)
No v porovnání s Joe Spinellem je Elajdža Dřevo (jakožto novodobý Maniak) fakt amatér, tenhle týpek je totiž úchylák už jen podle vzhledu, vážně, jeden nepotřebuje mít sílu dedukce Columba, aby v tomhle člověku rozpoznal maniaka... Toto je přesně ten typ filmu, který by si zasloužil víc než jen jednu projekci, protože přes to všechno gore (mimochodem skvěle vypadající a navíc vyhrocené scény výborně podtrhující, krvavé scény tu rozhodně nejsou samoúčelné) tady vidím fungující sondu do mozku jednoho vlastní matkou šikanovaného šílence. A sicejc se už budu opakovat, ale při scéně v metru jsem málem ani nedýchal- pecka! Tak co ještě vyzdvihnout... jo jasně- parádní hudba! ()
Bratček z rodiny opusov ako Vrah Rosemary (1981) alebo The Toolbox Murders (1978) - čiže brutálny splatter slasher, úchylne sa vyžívajúci v pokiaľ možno čo najbrutálnejších vraždách náhodne vybraných obetí. Film je od prvej do poslednej minúty s vrahom, a naslúchaním jeho neustálemu chrčaniu predstiera psychologickú sondu do jeho mysle... ehm. Jedna efektná scéna (skok na auto s brokovnicou), jedna napínavá scéna (záchody v metre) a nečakaný, prekvapivo dobrý záver - to je to, čo tento béčkový brak vyťahuje na 2 hviezdy. ()
Lustigův první zářez do hororových tepen (předtím točil amatérská porna), a už takhle vyvedený. Co se týče atmosféry, ta je nesmírně tíživá, syrová a špinavá. Spinell je hnacím motorem celého, krví promazaného stroje, protože právě on je ústředním bodem filmu. Je to vlastně působivá sonda do chorého mozku "obyčejného" psychopata, který si celý život nese s sebou traumata z dětství způsobené vlastní matkou. Mezi nezapomenutelné momenty patří honička v metru finišující na dámských hajzlech, a samozřejmě slavná Saviniho poprava brokovnicí. Velká škoda, že režisér už sám sebe nedokázal překonat ani dalším maniakem, tentokrát v policejní uniformě. ()
Skvelé, jedným slovom skvelé. Jeden z najlepších hororov 80-tich rokov. Milo ma Maniac prekvapil. Očakával som krásnu b-éčkovú záležitosť(ved z posteru sa nič iné ani očakávať nedá) a namiesto toho som dostal ešte krajší psychologiský slasher(aj pre mňa dosť divné slovné spojenie). Charakter hlavnej postavy sa celým filmom skvelo vykresluje, dalšie postavi vôbec nepôsobia nijako blbo a nič čo sa hercov týka nebije do očí. Detailne a precízne natočené jednotlivé scény, obzvlásť scény s akciov(na scénku na záchodoch nezabuden ešte dlho, tak intenzívne trvajúce nepäťie sa len tak nevidí). Skvelo vyzerajúce gore z rúk majsta Saviniho a hudba dodávala filmu štavu a všetko v kope tvorí jeden neuveritelný celok, ktorý graduje ku konečnému masakru. Maniac má miesto v mojej hororovej topke čo sa filmou z 80-tich rokov týka zaručené. 100% ()
Největší problém mi jaksi dělal ústřední maniak Joe Spinell - od pohledu psychopat a tak strašně ošklivý člověk, že těžko věřit důležité skoromilostné lince s fešnou fotografkou. Další věc je ta, že když tohle odpudivější dvojče Vincenta Schiavelliho začne fňukat, a že to dělá většinu filmu, vůbec mi ho nebylo líto, ač ho film staví do role matkou vyformovaného nebohého monstra a s lítostí počítá... Jinak ale je rozhodně místy na co koukat a třeba scéna v metru je dechberoucí, bohužel, symbolicky, jako snad úplně všechno tady, je nakonec zahnaná až příliš daleko. ()
Galerie (21)
Photo © Illusions
Zajímavosti (11)
- Ve filmu můžete vidět v rolích ženských obětí několik několik pornohereček (Gail Lawrence), a to kvůli snížení nákladů na natáčení. (Chatterer)
- Daria Nicolodi měla původně hrát Annu D'Antoni, ale nemohla odjet z Itálie do New Yorku na natáčení, protože natáčela ještě film Inferno (1980). (Chatterer)
- Poté, co vrah zabije ženu na záchodcích metra, donese domů (a nasazuje figuríně ) zrzavý skalp. Přitom zavražděná žena byla blondýna. (pornogrind)
Reklama