Režie:
Jon M. ChuScénář:
Marc KleinKamera:
Alice BrooksHrají:
Anthony Ramos, Melissa Barrera, Leslie Grace, Corey Hawkins, Olga Merediz, Jimmy Smits, Gregory Diaz IV, Daphne Rubin-Vega, Stephanie Beatriz (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Vůně horké kávy se line vzduchem 181. ulicí, kde kaleidoskop životních snů sdružuje obyvatele pulzující čtvrti Washington Heights. V centru toho všeho je sympatický majitel obchůdku, který šetří každý cent ze svého výdělku, přičemž sní a zpívá o lepším životě. (Magic Box)
Videa (4)
Recenze (47)
Život v Heights patří mezi nejúspěšnější muzikály na Broadwayi, který nakopl kariéru svého spoluautora Lina-Manuela Mirandy. Mnoho let se poté chystala filmová adaptace, která ovšem světlo světa konečně spatřuje až v roce 2021. V režii Jona M. Chua (G. I. Joe 2: Odveta, Podfukáři 2, Šíleně bohatí Asiati) a za dohledu samotného Mirandy a druhého spoluautorky Quiari Alegríe Hudes, která k filmové adaptaci napsala scénář. A vznikl rozhodně filmový muzikál, který stojí za pozornost. Život v Heights je film plný energie. Je to strašně sympatická podívaná, která je zároveň svým poselstvím o radování se života strašně inspirativní a Jon M. Chu téhle muzikálové adaptaci vložil jednoduše povedený vizuál, ohlídal si taneční choreografii a perfektně zvolený casting. Zároveň se Život v Heights schopně vyjadřuje k jistým aktuálním sociálním problémům, fungují v něm emoce a jedná se jednoduše o muzikál, kterému bude velké plátno pravděpodobně velmi slušet. Život v Heighs vypráví příběh hned několika postav a každý se točí kolem něčeho tak trochu jiného. Dojde tak na problémy s imigrací, gentrifikací či chudobou a přitom všem jsou pořád přítomná výtečná hudební čísla. Písně jsou chytlavé, choreografie neskutečně živelná a herci si nejen ty taneční scény vyloženě užívají, ale zároveň skutečně dobře hrají. Výtečné je obsazení hlavních i vedlejších rolí. Anthony Ramos, Corey Hawkins, Jimmy Smits nebo vyloženě skvělá Olga Merediz. Chu umí pracovat s vizuálem, jednotlivé hudební sekvence mají vlastní ksicht a i přes to, že to trvá lehce přes 140 minut, k vyloženě přetažené podívané to má daleko. Přesto je to možná trochu dlouhé až moc a z některých příběhů dost možná muzikál nevymlátí úplně nejvíc. Těch 140 minut je ve finále přeci jen moc a to především, když příběhy některých hrdinů ve finále smrdí trochu nevyužitým potenciálem. To jsou dost možná komplikace, které pramení už z původní předlohy. Jenže ve filmu to prostě přítomné je. Živelnost sice Život v Heights neopustí, po hodině a půl už ovšem všeho dost možná začíná být tak trochu příliš a to i díky výrazné přítomnosti hluchých míst. Jenomže tím pořád Život v Heights neztrácí na tom, že jde o velmi povedenou podívanou a povedený muzikál. Naprosto ideální muzikál pro letní pohodu. Filmový Život v Heights je solidní muzikálovou záležitostí, která má ty ideální propriety, které má ideální muzikál mít. Skvělou choreografii, chytlavé písně a skvělou atmosféru. Život v Heights má feel-good atmosféru, zároveň se nebojí chytrého komentování současných problémů. Filmový Život v Heights to má dost možná snadné díky faktu, že se může opřít o svou předlohu, automaticky to ovšem neznamená, že musí být filmová adaptace muzikálu kvalitní záležitostí. Tohle ten případ ovšem rozhodně je. Život v Heights bude dost možná patřit mezi nejvýraznější filmové muzikály posledních let a to i díky tomu, že má prostě srdíčko. Ideální letní podívaná! ()
"Paciencia y fe. So many stars in Cuba. En Nueva York we can't see beyond our streetlights! Ain't no Cassiopeia in Washington Heights, but ain't no food en La Vibora." Veľmi pekný muzikál. A to meno Usnavi? U.S. Navy!!! To bolo cool. Najlepšia bola Abuelita a jej song "Paciencia y fe" jeden z najsilnejších momentov filmu. Veľmi sympatický je aj Usnavi, potom Nina a tiež Vanessa. Každý má ten svoj sen. Na jednej obyčajnej ulici v prisťahovaleckej štvrti NYC. Start small, dream big. Zaujímavé vizuálne efekty a kamera. Ešte chcem dodať, že aj keď ide o muzikál, film sa mi páčil nielen kvôli tomu, ale zaujal ma predovšetkým príbeh a krásne myšlienky a tá hudba je bonus. Texty piesní veľmi fajn. Jediné čo mi trošku vadilo sú tie latino tance vždy a všade, ale muzikálu o ľuďoch z Latinskej Ameriky to môžem prepáčiť. A kľudne by som si to pozrela ešte raz. Podobné ako La La Land. Krásne ⭐⭐⭐⭐. ()
Těžké zklamání. Řekla bych, že základní pravidlo muzikálů je/by mělo být, že se člověk těší, až začne další písnička, nikoliv že čeká, až se s tím skončí, aby se děj konečně zase pohnul kupředu. Ačkoliv neznám divadelní předlohu, tak bych řekla, že hlavní problém In The Heights je v převodu z divadelního do filmového média, protože jako film s ústředním hrdinou, začátkem, prostředkem a koncem to prostě nefunguje. Je to tak epizodické, že se v tom Usnavi a jeho honění se za snem docela ztrácí, a je to moc soustředěné na Usnaviho, aby to byla tapiserie o životě komunity. A v kombinaci s tím, že ta pozornost je tak roztříštěná a detaily se vytrácejí v rámci sprintu od postavy k postavě, je délka filmu (minimálně pro mě) až smrtící. Kéž by si tvůrci sedli, rozhodli se pro téma a ještě víc nemilosrdně ostříhali to, co od něj odvádí pozornost, například stroprocentně Ninu a Bennyho, sorry děcka, ale tohle město je příliš malé na dva páry hlavních milenců. V současném objemu lehce nahozeného tisíce motivu je to materiál spíš na limitovaný seriál o šesti až osmi dílech, ale ne na jeden film. Jediný moment, který se mě opravdu dotkl, byl když abuela začala zpívat, a jediná slova, která mi utkvěla v paměti, jsou "we are powerless". ()
Ono to mal byť v prvom rade (asi...?) film o jednej štvrti. A často aj je. Na mnohých iných miestach sa ale objavuje čosi ako hlavný hrdina. A keď si naňho zvyknete a poviete si „hm, fajn“... tak tvorcovia na scénu vyšlú úplne inú postavu a pre zmenu tá začne ašpirovať na post hlavného hrdinu. Následne je to všehochuť, kedy každých 5 minút patrí iným postavám. V konečnom efekte je to o všetkých a o nikom. Zrejme (?) to bol umelecký zámer, ale priznám sa, že až do konca som si na to nezvykol. Rozporuplne vnímam aj vražednú minutáž pripomínajúcu Pána prsteňov. Každopádne ide o pozitívny, žoviálny, „živý“ muzikál s vcelku sympatickými postavami/hercami a temperamentom v krvi. Niektoré nápady sú fakt nápadité (finálna pasáž obrátená hore nohami). ()
I přes genialitu autora předlohy Lin-Manuel Mirandy se tady asi nic lepšího čekat nedalo, mizerný režisér nekonečných sérií tanečních filmů se prostě nezapře a dělá z celé fresky New Yorské čtvrti a jejích obyvatel kýčovitou přehlídku nonsensových tanečních čísel. S pár fajn písničkami, ale jako film bez atmosféry a beze smyslu. Silnější moment kdy se během zpěvu vypráví i příběh a dostaneme se postavám trochu pod kůži je tu všehovšudy tak jeden... takže je lepší si dát radši po páté Hamiltona. 5/10 ()
Galerie (53)
Zajímavosti (4)
- Po závěrečných titulcích následuje ještě jedna scéna, kde účinkují hlavní postavy z původní Broadway show, herci Lin-Manuel Miranda a Christopher Jackson. (Madison.Hope)
- Natáčanie scény pri bazéne (pieseň: 96 000) bolo pôvodne naplánované na 2 dni. Kvôli nepriaznivým poveternostným podmienkam sa však muselo natáčať o jeden deň dlhšie. (dwdb)
- Olga Merediz si zahrala rovnakú rolu ako v pôvodnom muzikáli. (dwdb)
Reklama