Reklama

Reklama

VOD (1)

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (419)

tron 

všechny recenze uživatele

„Som tu preto, lebo mi záleží na Joanne.“ – „Tak nech ti na nej záleží v tvojom byte.“ 70. roky v plnej paráde. Meryl Streepová mala v tom čase za sebou síce len pár filmov, ale už cenu Emmy (za seriál „Holocaust“) a nomináciu na Oscara (LOVEC JELEŇOV). Za KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER dostala Zlatý glóbus a Oscara a pred sebou mala také filmy, ako sú SPOMIENKY NA AFRIKU či DOM DUCHOV. To Dustin Hoffman mal za sebou nominácie na Oscara za ABSOLVENTA a POLNOČNÉHO KOVBOJA a ďalej také snímky, ako sú (anti)western MALÝ VEĽKÝ MUŽ, kultový hixploitation Sama Peckinpaha STRAW DOGS, väzenského MOTÝLIKA po boku Veľkého Stevea McQueena a VŠETKÝCH PREZIDENTOVÝCH MUŽOV s Robertom Redfordom. KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER mu prinieslo Oscara a nasledovali hity, ako TOOTSIE, RAIN MAN či SPÁČI. Ani režisér Robert Benton nie je žiadna nula, v tom čase mal na svojom konte už scenáre k BONNIE A CLYDE a SUPERMANOVI, pravda, ďalšie roky mu viac nepriali (BILLY BATHGATE) ako priali (ĽUDSKÁ ŠKVRNA). A samotný film KRAMEROVÁ VERZUS KRAMER? Čo vám budem hovoriť, 70. roky v plnej paráde. Knižka je rovnako dobrá. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Ze by to bylo zas tak super skvely se rict neda, vetsinu casu jde o takovy rodinny drama o sblizovani se fotrika se synackem, na ktery se pekne kouka, malej kluk neni otravnej a Hoffman hraje paradne. Soudni drama zacne az nakejch 20 minut pred koncem filmu a je to jen takova komorni zalezitost s asi 6 lidma. No a zaver filmu docela pitomej. Takze hlavne stoji za to videt oba hlavni predstavitele, Hoffman je fakt uzasnej, Streepova mozna misty jeste lepsi, ale bohuzel je jeji postava desne nesympaticka a prisla mi jako pekna krava. Celkove kvalitne natoceny, napsany i zahrany drama, ale petihvezdickovej zazitek to nebyl. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Já tenhle film vidím striktně jako herecký duel Dustin Hoffman vs. Meryl Streep v příběhu, který už tak geniální jako herecké výkony rozhodně není. Všechno je to oslazeno sladkou hudbou. Navrch přidána jedna dětská roztomilá tvářička a slzy množte se. Alespoň takhle mi to přišlo. Jako by se film snažil vyhlásit válku emocím. U mě bohužel ani jejích náznak nepropuknul, ale to asi proto, že podobným věcem prostě zatím nemohu naprosto rozumět. Jo a abych nezapomněl, tak musím závěrem podotknout, že pan režisér asi hodně zbožňuje heslo ,,v nejlepším se má přestat" a plně ho aplikoval do tohoto filmu. Pokud tedy čekáte, že se dočkáte odpovědi a rozuzlení, na které zřejmě stejně jako já budete čekat, tak vám prozradím, že se nedočkáte. Na druhou stranu, ale asi nutno říct, že je to tak asi i efektivnější a lepší. Rád bych dal nějaké vyšší hodnocení, než je to, které nakonec dám, ale když se tak na film zpětně ohlížím, tak úplně nevím za co a hlavně ve srovnání s ostatními filmy by to nebylo asi úplně fér. 2* s tím, že třeba někdy přidám. Narazím - li na tento film znovu, bude ideální hvězdná konstalace a já budu o pořádnou trošku moudřejší. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

V rámci skupiny snímků, které se snaží z jakékoli perspektivy prozkoumat problematiku rozpadajícího se manželství, je právě tohle veleslavné dílko stále neochvějně na špici. A pomyslný metál za zásluhy připadá především Dustinu Hoffmanovi, který opět potvrzuje svou hereckou genialitu, a samozřejmě také protihráčce Meryl Streep, jejíž výkon je i na malém prostoru velmi objemný a silný. Ale oscarový vítěz za rok, kdy Coppola udeřil nejen na filmový svět se svou legendární a fantastickou Apokalypsou? To vážně ne... To je zřejmě jediná vada na kráse téhle podnětné dramatické rozprávky. 85% ()

Webb 

všechny recenze uživatele

[6,5/10] (Columbia) (Technicolor /// Produkce: Stanley R. Jaffe /// Scénář: Robert Benton podle románu Averyho Cormana /// Kamera: Néstor Almendros /// Hudba: Herb Harris, John Kander /// Oscar: Stanley R. Jaffe (nejlepší film), Robert Benton (režie), Robert Benton (scénář), Dustin Hoffman (herec), Meryl Streep (herečka ve vedlejší roli) /// Nominace na Oscara: Justin Henry (herec ve vedlejší roli), Jane Alexander (herečka ve vedlejší roli), Néstor Almendros (kamera), Gerald B. Greenberg (střih)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Galerie (123)

Zajímavosti (41)

  • Stenografka v súdnej sieni nebola herečka, ale skutočná stenografka. Za sebou mala viacero súdnych rozvodových prípadov. (megajalec)
  • Americký filmový institut označil v roce 2008 film Kramerová versus Kramer jako 3. nejlepší soudní drama. (TheDude)
  • Nahá scéna JoBeth Williams (Phyllis Bernard) byla opticky ztmavena, aby se film vyhnul Rkovému ratingu. Některé televizní verze však ukazují její tělo ve větším světle. (Kulmon)

Reklama

Reklama