Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Mne sa tá španielčina začína veľmi páčiť. Pekná reč, pekní ľudia a pekné filmy. Durante la Tormenta je námetovo podobné americkému hitu Osudový dotyk, ale trošku z rošku si berie aj z Frekfrencie. Oriol Paulo a Lara Sendim tomu však dali európsky šmrnc a romantickú linku s posolstvom, že žiadna láska medzi ľudmi nie je silnejšia, ako tá materinská. Príbeh to je veru zaujímavo pozaplietaní a celý priebeh filmu sa niečo deje. Kľudne by som zvládol ešte ďalšiu hodinu tohto atmosférického trileru. A to asi samo o sebe prezrádza dosť o kvalite filmu. ()
Oriol Paulo je autorom geniálnych filmov, ako Telo či Contratiempo, a preto som neočakával, že by sa mu tento film nevydaril. Určite nedosahuje kvalitu tých dvoch spomínaných, ktoré boli podľa mňa bezchybné, ale aj tu ma dosť dobre zaujal. Napriek tomu, že námet s búrkou a časovými slučkami nie je nič nové či originálne, nájdeme si tu bezchybné zvraty, spletitosť náhod a vnorenie sa do deja po celé dve hodiny. Som rád za takéto filmy a je len škoda, že takúto tvorbu naše televízie vôbec nepreberajú. Radšej tam dávajú čokoľvek americké, hlavne že to vyvolá mozgovú obrnu. ()
Hodně slušný pohrávání s paradoxy při jízdě časem. Tématicky i kvalitou srovnatelný s Frekvencí či hustym serošem Dark. A i když né zas tak složitý jako zmiňovaný seriál (ale o to možná i líp), chvílema předvidatelný (přesto nechybí překvapivé momenty) a nějaké logické mouchy se také najdou, přesto mě to bavilo moc, napínavý dostatečně a vše do sebe ve finále celkem pěkně zapadne. Španěláci teda v posledním období docela jedou! ()
Španielsky scenárista vo svojej urputnej snahe o sofistikovanosť takmer zabil Schrödingerovu mačku. Oceňujem režisérovu invenciu, pretože naozaj nebolo jednoduché docieliť, aby všetko do seba zapadalo. A na prvý pokus to u mňa vlastne ani nezapadalo. (nasleduje možné čiastočné prezradenie deja) Peknú chvíľu mi trvala možná rekonštrukcia posolstva, ktoré mohlo zaznieť počas posledného prepojenia cez kameru. Telo aj Contratiempo uznávam ako špičku vo svojom žánri, pre tento film ale nie som cieľová skupina. ()
Paulo je mistr napětí, má spoustu neotřelých nápadů a nutí mě se u filmu od začátku do konce soustředit, abych u sledování nebyla za trubku, která film v půlce vypne, jelikož jí vůbec nedává smysl. Všechno klapalo, až do samého závěru. Představte si, že se těšíte na návštěvu milované bytosti, vysmýčíte příbytek, provedete spoustu úkonů, abyste vypadali co nejlépe, navaříte něco strašně dobrého, zkrátka dáte si fakt záležet. Zazvoní zvonek, natěšeně běžíte ke dveřím, radostně je otevíráte v očekávání věcí příštích a vstupuje otravný kolega, který vám přinesl podklady na zítřejší poradu, které spolu nutně musíte probrat. Takhle nějak jsem si připadala u závaru filmu. Těšila jsem se, co mi Paulo zase připraví za překvapení. A on mi nepřipravil nic. Leč předchozí dvě hodiny byly zase parádní napínák. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
- Hodiny na škole se po zásahu bleskem zastavily v čase 10:04. Stejný čas ukazovaly hodiny ve filmu Návrat do budoucnosti (1985). (vojacekr)
- Vera (Adriana Ugarte) najde v kapse kalhot svého manžela sirky s nápisem Arabesco. Stejný název má restaurace ve filmu Tělo (2012), který také režíroval Oriol Paulo. (fisus)
Reklama