Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Oriol Paulo nám po filmech El Cuerpo (Tělo) a Contratiempo servíruje další z řady dnes už klasických španělských thrillerů a Durante la tormenta je z nich bezesporu největší mindfuck. Jen mě překvapuje, že to stále vidělo tak málo lidí, asi špatná reklama. :-D V hlavní roli se nám představí talentovaná a krásná Adriana Ugarte, dále třeba Javier Guttiérez známý ze skvělé kriminálky Mokřina (La Isla mínima) a nechybí ani známá a slavná Belén Rueda (Los ojos de Julia, El cuerpo). ()
Záhadná bouře si pohrává s motivem efektu motýlích křídel a mísí v sobě prvky kriminálního dramatu a sci-fi o hrátkách s časech, přičemž dokáže diváka upoutat po téměř celou dobu stopáže. Závěrečná třetina byla scenáristicky možná trochu divočejší, přesto hodnotím film jako celek velmi kladně, na čemž měla velký podíl právě ona detektivní zápletka a postupné odkrývání pravdy, lapené v bouřlivých osidlech času. Výtku bych měl vůči hlavní postavě Very, která byla místy až příliš (typicky španělsky) hysterická - zde šlo určitě ubrat na projevu, protože to trochu ubíralo na uvěřitelnosti. ()
Když se mě někdo zeptá, jakému subžánru nejvíc křivdím a předem ho odsuzuju, řeknu španělské cestování v čase. Et voilá máme tady další překombinovaný, komplikovaný kousek, který mě zase úplně nepotěšil a spíš mě rozčílil. Já neříkám, že to není filmařsky dobré nebo zajímavé, ale zkrátka mám s těmito snímky osobní problém, už jen kvůli tomu, že španělské filmy jsou nadmíru ukecané, příliš snaživé a za každou cenu chtějí vymyslet co nejoriginálnější pointu. Pokud tedy nemáte s tímto tlačením na pilu problém, je pro vás tento komentář nejspíš bezcenný. ()
Hned ze začátku jsem si říkal, holka nepokoušej osud a neobracej minulost, můžeš být se zlou potázána. A ona i přes osobnostní hysterii neváhala a realitu převrátila. Adriana Ugarte je sice krásná a zároveň nosná část příběhu, ale kdyby nebyla tak hysterická, vůbec by k tomu převrácení historie nemuselo dojít. To, že změníte chod dějin, může způsobit cokoliv. To přece ví už třeba i malé dítě políbené teorií chaosu. Nicméně, budiž. Film Záhadná bouře by se bez toho neobešel a hlavně ta bouře, co se přehnala několik dní Španělskem, by pak neměla vůbec žádný smysl. Výsledek je ale více než solidní. Netflix má na španělské tvůrce čmuch. ()
Oriol Paulo prostě umí, kromě bezchybných Těla a Contratiempa teď novinka Záhadná bouře, kde sice překombinovanost a složitost děje už někdy hraničí s psychiatrií, ale furt těžký nadprůměr, kdy si filmový divák pořád dokola pokládá otázku:" jak to kurva takhle dokázali scénáristicky složit??!!??".............................moje hodnocení = 8 z 10. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Když se Vera (Adriana Ugarte) vloupe do domu, lze si na zdi všimnout kalendáře, který zobrazuje rok 2017. Děj filmu se ale odehrává v letech 1989 a 2014. (vojacekr)
- Vera (Adriana Ugarte) najde v kapse kalhot svého manžela sirky s nápisem Arabesco. Stejný název má restaurace ve filmu Tělo (2012), který také režíroval Oriol Paulo. (fisus)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
Reklama