Reklama

Reklama

Mission: Impossible Odplata - První část

  • USA Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (více)
Trailer 5

Obsahy(1)

Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 5

Recenze (609)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Absolutní extrém.... Sedmý díl legendární akční franšízy Mission Impossible se sice drží schématu předchozích dílů, ale tak poutavě, mistrovsky, a tak až moc na dřeň, že to fakt ani možný není. I v sedmém filmu dokáže Mission: Impossible přijít s něčím originálním, co v ní doposud ještě nebylo. Tentokrát sedmý díl fakt poutavě akcentuje - na první pohled celkem nudná, ale přesto aktuální - témata geopolitiky a umělé inteligence, a příběh sleduje pesimistického Hunta ve zběsilém víru událostí týkajících se těchto témat na pozadí konfliktu, který je víc osobní než kdy předtím... Všichni herci do svých rolí dávají veškerý svý maximum, ale zejména Tom Cruise je (jako ostatně vždy) absolutní legenda a chodící důkaz toho, že je posledním akčním hrdinou. Celý sedmý díl má rovněž neuvěřitelný dobrodružný nádech, jelikož za celou stopáž výprava vymění ihned několik exotických lokací - např. celá honička napříč Římem, kde jsou Tom Cruise a Hayley Atwell v poutech, má nehoráznej drive a dynamiku. O poctivém filmovém řemeslu radši ani nemluvě, jelikož s jakou dravostí, grácií a přitom neskutečně důvtipnou hravostí jsou pojaté akční scény (kde je absolutní minimum digitálních efektů, a naopak asbolutní maximum těch praktických) mi fakt hlava nebere.... M:I - DEAD RECKONING zároveň působí jako návrat k prapůvodní "mytologii" celé franšízy. Příběh na sebe vrství jeden zvrat za druhým, díky čemuž je divák v neustálým napětí a tudíž neví, co je lež, a co zase pravda. Snímek nejen na příběhové či formální bázi bravurně využívá klišé a tropy jak akčního žánru, tak celé franšízy jako takové. A když už si myslíte že vás tenhle film už ničím nedokáže překvapit, opak je pravdou a v ten nejmíň očekávatelný moment vás každý další zvrat zvedne ze sedačky víc než kdy předtím. Úvod je sice svým tempem pomalejší a víceméně "kecací a vysvětlovací", přesto jde však o fakt bravurní expozici, a ihned potom se film rozjede jak vlak, který nejde za žádnou cenu zpomalit, natožpak zastavit.... Mission Impossible - Dead Reckoning tak demonstruje, jak se mají točit plnohodnotný moderní blockbustery, a dokazuje, že série Mission Impossible je pomyslný etalon akčního žánru. To vše a nejen to dělá z tohoto akčňáku takřka tříhodinovou bombastickou adrenalinovou jízdu, která fakt nemá nejen v rámci akčního žánru, ale i v rámci hollywoodských blockbusterů, sebemenší obdoby. Bravo. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Je dobře, že letošní filmové léto má vzestupnou tendenci. O sedmé MI jsem četl ledacos, ale po tom, jak nadšený jsem byl z dílu předchozího, jsem čekal bombu. A nezklamal jsem se. Upřímně, Tomíka moc nežeru, mimo tuto sérii občas jen nějaký ten sólový projekt (z poslední doby ale jen Na hraně zítřka, max. Nevědomí), ale pro ty nemožný mise začínám mít fakt těžkou slabost. Chvílemi malinko patetické, ze začátku jsem lehce nestíhal technické věci a párkrát musel trošku přimhouřit oko nad přemrštěnou akcí, ale to jsou jen promile záporů. Skutečně jsem si v kině hodně lebedil. Pevně doufám, že Oppenheimer bude ještě lepší a to už by měl být opravdu orgáč. 90%. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Mission: Impossible - Deus Ex Machina. A to doslova. Ethan Hunt a Mary Sue sa vydávajú na púť za MacGuffinom, ktorý ako jediný môže zabiť záporáka, ktorým je tentokrát AI, ktorá len bliká a mlčí a jej nástrojom je nevýrazný Esai Morales. Veľký krok vedľa od dua Cruise/McQuarrie, scenár je preplnený expozičnými dialógmi, zápletka je strašne hlúpa, nápad urobiť ako záporáka AI znie fajn na papieri, nie v realite, MacGuffin v podobe kľúča je kolosálne dementný a bublajúca romantická línia s Halyey Atwell je nedôveryhodná, lebo samotná postava je len nástrojom McQuarrieho, aby poháňal príbeh a akciu. A hej, tá akcia je tiež priemer, pomerne uchádzajúci je záver vo vlaku, ale i ten ako film samotný nie a nie skončiť. A to čo bol za nápad rozdeliť to do dvoch filmov? ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Asi každej z nás už někdy hledal klíče, ale šestihodinovej dvoudílnej film o tom natočil až Tom Cruise. Jasně, že u akčního blockbusteru nečekáš oscarovej scénář, ale ono to má hele taky svoje hranice. Po každý akční scéně dvacetiminutová debata, kde si všechny postavy vzájemně vysvětlujou o co tady jde, Cruise za každou druhou větou opakuje "rozumím" a ten klíč...to není jen tak obyčejnej klíč, je totiž začarovanej! Protože ať si ho dá kdokoli kamkoli a dělá s ním cokoli, tak ten klíč prostě nikdy nevypadne. Ve větru nebo v dešti, klíč stále drží. No já si hlavně držím palce, aby ho v druhým dílu vážně někdo někam strčil a byl klid, protože kromě tří akčních scén a prezentace Cruisovy fyzický zdatnosti jsem nic zásadního neviděl. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Mission: Impossible Odplata – První část ještě názorněji než předchozí epizody zpřítomňuje obavu související s budoucností lidstva a Hollywoodu. Film, jehož hlavním padouchem je mimořádně mocná umělá inteligence, vstoupil do kin v době dvojité stávky hollywoodských herců a scenáristů, kteří kromě důstojného ohodnocení žádali také záruku, že nebudou nahrazeni moderními technologiemi. Počítačem vytvářené iluze ve filmu ohrožují přístup k pravdě a relativizují etické kategorie dobra a zla. Ethan Hunt/Tom Cruise je pochopitelně jedinou pojistkou proti tomu, aby stroje ovládly svět, posledním článkem držícím pohromadě lidské společenství (v závěrečné akční scéně, kdy jej jeho parťačka využije jako žebřík, to platí doslova). Čeká jej konfrontace se zatím nejmocnějším nepřítelem, který shromažďuje naše nejskrytější tajemství, přetváří realitu a nachází se všude a nikde. Jinými slovy se bude muset utkat rovnou s (falešným) bohem... jehož zájmy reprezentuje zlosyn s biblickým jménem Gabriel a klíč k jeho ovládnutí má tvar kříže.___ Ačkoliv málokdo dnes v Hollywoodu dokáže tak účinně navodit závratný pocit z pohybu vpřed jako běžící Tom Cruise, Odplata je do značné míry filmem návratů. Ke starým tvářím a analogovým technologiím z dob studené války. Do protagonistovy minulosti i k vychýleným úhlům De Palmovy paranoidní jedničky. A ještě hloub do minulosti. K Frigovi na mašině, Hitchcockovým komediálně špionážním thrillerům nebo na ně navazujícím caper komediím ze sedmdesátých let typu Co dál, doktore? McQuarrie kombinuje stavební principy kinematografie atrakcí a klasického Hollywoodu, ale situace zintenzivňuje a dovádí do takové krajnosti, že se nad jejich nemožností občas rezignovaně uchechtnou i postavy. Vzniká pnutí mezi (neviditelným) klasickým a (sebereflexivním) postmoderním přístupem ke stylu a vyprávění, kdy film střídavě naplňuje a zrazuje naše očekávání, je chvíli hravě ironický, pak tragicko-romantický. Podobně jako se Hunt vzpírá algoritmu. A podobně jako si hrdinové vypomáhají maskami a pokročilými sledovacími technologiemi, které ale opakovaně selhávají. Nakonec se mohou spolehnout jen na lidská těla, důvtip a týmovou souhru. ___ Nedůvěru a podezřívavost postav vůči tomu, co vidí a slyší, vyjadřuje v dialogových scénách nakloněná kamera, zabírající zblízka a v decentrovaných kompozicích tváře herců. Někdy bez ustavujících záběrů, což spolu s překotným střihem (zahrnujícím i skoky přes osu) zesiluje pocit dezorientace, nemožnosti určit, co je pravda a kdo řídí hru. Jindy, obvykle při plánování dalšího postupu, kamera zas neklidně krouží kolem postav. I upovídané vysvětlující sekvence jsou díky tomu strhující a ve filmu prakticky není statický okamžik. K téměř kubistickému rozložení obrazu dochází zhruba v půlce vyprávění během setkání většiny klíčových aktérů na párty v benátském Dóžecím paláci. Dialog postav snažících se rozklíčovat motivace protihráčů je stříhán v rytmu diegetické hudby hrající v pozadí. Jejich slovní přestřelka, při které je každý pohyb kamery synchronizovaný se soundtrackem, připomíná scénický tanec. Také v jiných scénách, byť ne tak nápadně, jsou zprostředkovávané informace srovnatelně významné jako estetická potěcha ze souhry tvarů a linií. Například během honičky úzkými a temnými benátskými uličkami a kanály není pořadí záběrů dané jen kontinuitou probíhající akce, ale také rytmickým střídáním kontrastujících nebo doplňujících se úhlů a pohybů. ___ Epizodicky vystavěný film je tradičně tvořen několika masivními akčními sekvencemi, z nichž každá má vlastní cíl, překážky a vývojový vzorec. Zároveň jsou do sebe pevně zaklesnuté. Každá nás připravuje na to, co se bude dít dál (a co ne vždy probíhá podle předestřeného plánu), a uvádí do pohybu další pomyslné kolo bezchybně seštelovaného mechanismu. Doplňují se také vybrané lokace, poskytující postavám stále menší manévrovací prostor (od rozlehlého několikaúrovňového letiště po uzavřený vlak). Skoro každá sekvence pracuje s těsným deadlinem a nutností přesného načasování, a jak napříč sekvencí, tak v dílčích úsecích (v závěru římské sekvence např. nutnost uprchnout z auta dřív, než jej smete přijíždějící souprava metra). ___ Přestřelky a výbuchy zde narozdíl od těžkotonážních komiksových adaptací nebo vysokooktanové, díl od dílu pitomější série Rychle a zběsile nikdy nezastiňují lidský element. Naopak jsou dvojnásob napínavé díky chemii mezi uvěřitelnými postavami. Jejich charakterizace, probíhající bez pauz rovnou během akce nebo přípravy na další úkol, je navrch šikovně navázána na určité navracející se motivy a rekvizity (např. Huntův zapalovač, jehož putování mezi postavami odráží vývoj vztahu mezi Grace a protagonistou). Právě o tom je celá série. Cruise v ní neváhá s maniakálním odhodláním zas a znovu nasazovat život, aby nás přesvědčil, že sebeinteligentnější stroj nikdy nedokáže něco tak velkolepého jako člověk (resp. tým lidí). V nejnovějším filmu, který je vypravěčsky nejharmoničtější a stylisticky nejvíc experimentální, tak poprvé nečiní jen v podtextu, ale v prvním plánu. Čas na subtilnost už vypršel. 95% () (méně) (více)

Galerie (85)

Zajímavosti (34)

  • V únoru 2020 se mělo natáčet asi 3 týdny v Benátkách v Itálii. Kvůli hrozbě nákazy koronavirem bylo ale natáčení přerušeno. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)
  • Pri natáčaní režisér McQuarrie zistil, že herečka Pom Klementieff je tak ohybná, že ju pre jej gymnastické schopnosti prezýval „Pom Cruise“. (Arsenal83)

Související novinky

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2023

Blíží se konec roku, a tak opět nastal čas na bilancování toho, které filmy a seriály z letošní produkce se umístily nejlépe v ČSFD žebříčku, jehož podoba není ovlivněna ničím jiným než celkovým… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)

Reklama

Reklama