Režie:
David LynchKamera:
Peter DemingHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Kyle MacLachlan, Michael Horse, David Lynch, Miguel Ferrer, Chrysta Bell, Naomi Watts, Robert Forster, Laura Dern, Kimmy Robertson, Harry Goaz, Don Murray (více)Epizody(18)
-
Epizoda 1 (S03E01)
-
Epizoda 2 (S03E02)
-
Epizoda 3 (S03E03)
-
Epizoda 4 (S03E04)
-
Epizoda 5 (S03E05)
-
Epizoda 6 (S03E06)
-
Epizoda 7 (S03E07)
-
Epizoda 8 (S03E08)
-
Epizoda 9 (S03E09)
-
Epizoda 10 (S03E10)
-
Epizoda 11 (S03E11)
-
Epizoda 12 (S03E12)
-
Epizoda 13 (S03E13)
-
Epizoda 14 (S03E14)
-
Epizoda 15 (S03E15)
-
Epizoda 16 (S03E16)
-
Epizoda 17 (S03E17)
-
Epizoda 18 (S03E18)
Obsahy(1)
Nový osmnáctidílný limitovaný seriál, režírovaný výlučně Davidem Lynchem, pokračuje 25 let poté, co obyvatele svérázného městečka na severozápadě USA šokovala děsivá vražda jejich místní královny, mladé studentky Laury Palmerové. Scénáristy a výkonnými producenty Twin Peaks jsou tvůrci seriálu David Lynch a Mark Frost, výkonnou producentkou je Sabrina S. Sutherlandová. (HBO Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (142)
Na pokračování proslavené transcendentální kriminálky jsme čekali pětadvacet let. Mám pocit, že těch 18 dílů trvalo zhruba stejně dlouho. David Lynch si dává na čas při dlouhých meditativních pohledech, při slovních výměnách a dokonce i při thrillerových scénách. Byl jsem vděčený za každou postavu mluvící stručně a k věci. Výstupy s Naomi Wats byly příjemným osvěžením, zato kupříkladu u protahovaného monologu Michaela Cery jsem se dvakrát podíval na hodinky a jednou ho v představách zardousil. Většina seriálů by si zasloužila prostříhat o zbytečné díly, tenhle by se mohl zkrátit na třetinu už tím, že by se v něm lidi chovali jako lidi. Přesto je scénář stravitelnější než obvykle, protože režisérova osobitá vize dává smysl. Otázek je pochopitelně znatelně více než odpovědí, ale osmý díl a díly následující rozvíjejí mytologii, a doplňují prázdná místa z předchozích dvou sérií. Příjemným osvěžením je návrat starých známých postav, vadou na kráse to, že většina jejich představitelů neumí moc hrát. V devadesátých letech se to sneslo, ale dnes už je seriálová laťka úplně někde jinde. ()
Důstojný následovník, předchozí, naprosto perfektní série. A to je (bohužel) největší plus. Zbytek je hodně nevyrovnaný mix, kde některé díly jsou naprosto dokonalé a jiné úplně o ničem. Vím, že je Lynch pořád někde jinde, nemusím jeho díla chápat, ale musím mít po skončení ten silný, blíže nepopsaný pocit, že jsem viděl něco, na co hned tak nezapomenu. A to mi tady celkem chybělo, přes skvělý konec a famózního Kyla, jsem nucen konstatovat, že jsem od tohoto seriálu čekal určitě víc. ()
Osmnáctihodinové geniální audiovizuální dílo, které je jakýmsi průřezem života Davida Lynche jako člověka, i jako umělce. Zatímco původní seriál z devadesátých let prošlapal cestu televizním seriálům, jak je známe dnes, The Return zbořil vše, čím jsou „quality TV“ seriály nyní. Pokud lze nějaký televizní počin nazvat uměním, byl by to právě tento neuchopitelný snový tvar, v němž tvůrce ani trochu nezajímá to, čím si diváci původní Twin Peaks zamilovali. V nové verzi, která neustále oddaluje divácké uspokojení a racionální vysvětlení čehokoliv, se zrcadlí čirý záměr stvořit opravdu unikátní autorskou vizi bez kompromisů. Zkrátka nádherná noční můra a mistrovské dílo, které dokáže znepokojivým způsobem navodit existenční úzkost. Nejlepší epizoda: Gotta light? (8) ()
David Lynch dostal volnou ruku a ukázal, že v Twin Peaks je ve svém živlu, nicméně (na své dnešní poměry) stále příčetný – to ho nejspíš usměrňoval Mark Frost. Dohromady vyprodukovali totální bizár, v němž pomalé, nesouvisející scénky po předlouhé agónii překonávají propasti trapnosti, aby vygradovaly do surreálného ticha bezpointového vtipu a/nebo abstrakce zla z jiných dimenzí. Třetí sezónu pojali autoři z větší části jako absurdní "telenovelovou" komedii plnou nesrozumitelného, bezkontextového chování plejády roztodivných existencí; z té menší pak jako meditativní ponor do groteskních výjevů pokrouceného universa – a tady jsem se i nudil. Nejvíc mě však ve výsledku zamrzelo, že většina z těch svérázných postaviček se zde objevila jen kvůli pár výstupům, často bez jakéhokoliv dramatického oblouku či pointy (což zejména platilo o navrátilcích – aspoň, že rozetnuli trojúhelník Normy, Eda a Nadine). Zde se nejenom nic nevysvětlovalo, ale ani neuzavíralo, jediná jakž takž dotažená linka se týkala dvou agentů Cooperů (BTW, za zpomaleného Dougieho by zasloužil MacLachlan cenu). Závěrem tak mohu fádně konstatovat, že jsem sice nepochopil absolutně nic, ale výborně se bavil (a v Roadhouseu poslechnul několik skvělých "nemainstreamových" kapel). ()
Artová noční můra ve které se snoubí vše, co Lynch za posledních 40 let vstřebal jako umělec. Cz dabing velice překvapil a hl.díky němu, jsem dokázal ocenit i ty části, které mi v orig. přišli poněkud hluché. Též té cz verzi vděčím za to, že jsem byl schopen si pustit 14.5 dílů na jeden zátah, což je výkon, který se mi nepovedl už roky. Za absolutní vrchol po zralé úvaze beru díly:1, 2, 3, 8 (ten je jasný a navíc je to v podstatě 55min.film sám pro sebe) a 17, 18. Naprostý záhul, který v US tv nemá (Lynch/Frost to opět! dokázali), obdoby. Spolu s ještě lepší Frostovou 2.TP knihou Final Dossier (zatím jen v orig. snad se dočkáme cz vyd.) jsem byl po 3 dny součástí světa, kde šumí majestátní Douglasovy jedle a káva je zatraceně silná. S koncem, jsem tak nějak spokojen/nespokojen, dle nálady, ale i tak se jedná o vyjímečné a hl.nepodbízivé dílo, které je pochopitelně pro mnoho seriálových konzumentů, dosti nestravitelné. Ale to je jedno, páč to není ostatně seriál pro každého. On je totiž pro nás. Rozhodně je pro Lynch maniaky úžasné vidět, jak se zde snoubí (II.) vlivy takových fláků jako, Mazací Hlava či stále brilantní Inland Empire. Sice se zde dosti přitvrdilo v cynismu (což jsem nikdy v předchozím TP nepozoroval) a krvavosti (opět to samé), ale když se na to podíváte z odstupu, tak je to vlastně pochopitelné. Před 25 lety byla holt jiná doba. Já vím, je to klišé jak hrom, ale i tak. Suma sumárum... dostanete zde téměř 18h.film, což ve světle informací, že se tato 3.s.točila vlastně v kuse a pak se to teprve rozestříhalo na 18 dílů, dává v jednotném shlédnutí dokonalý smysl. Tady totiž nedostanete obligátní shrnutí předchozího děje, jako u předchozích 2 s. Žádné berličky a vedení za ručičku. To tedy ne. Když vynecháte jeden jediný díl, jste v loji. Jen pro filmové/tv labužníky třídy 10 a výš. Na závěr jen dodám, že jsem byl nehorázně nadšen z faktu, že se zde docela dost propojuje a prohlubuje už tak hluboce psychedelický TP film, díky čemuž získává zcela nový rozměr. Jen mě hodně mrzí (mírně řečeno), že zde tak často zmiňovaný agent Jeffries už nemůže být hrán dalším panem umělcem s velkým U, Davidem Bowiem. To by byl teprve nářez. Takto jsme dostali ´´jen´´ obří konvici a pár ukázek (čb) z filmu. A nejvýraznější hláška? ,,Naser si, Alberte´´. ()
Galerie (450)
Zajímavosti (15)
- Epizóda je venovaná Donovi S. Davisovi (Major Briggs) a Miguelovi Ferrerovi (FBI agent Albert Rosenfield). Miguel Ferrer, ktorý zomrel začiatkom roku 2017, v 3. sérii herecky vystupuje, no Dona S. Davisa, ktorý zomrel v roku 2008, vidno iba v archívnych záberoch. (koba)
- Na konci 2. série řekla Laura Palmer (Sheryl Lee) agentu Daleu Cooperovi (Kyle MacLachlan), že se opět uvidí za 25 let. Přesně po 25 letech natočil David Lynch s Markem Frostem toto pokračovaní. (Shadowland)
- Epizóda je venovaná Davidovi Bowiemu (Phillip Jeffries), ktorý zomrel v roku 2016. V tejto epizóde ho možno vidieť vďaka použitiu archívneho záberu z filmu Twin Peaks: ohni se mnou pojď (1992). (koba)
Reklama