Reklama

Reklama

Obsahy(1)

3 herečky, 3 pokojíčky, 10 dní a 2458 potenciálních sexuálních predátorů. Radikální experiment otevírá tabuizované téma zneužívání dětí na internetu. Tři dospělé herečky s dětskými rysy se vydávají na sociální sítě, aby v přímém přenosu prožily zkušenost dvanáctiletých dívek online. Ve věrných kopiích dětských pokojů chatují a skypují s muži, kteří je na netu aktivně vyhledali a oslovili. Drtivá většina těchto mužů požaduje sex přes webkameru, posílá fotky svých penisů a odkazy na porno. Děti jsou dokonce vystaveny vydírání. Dokumentární film Barbory ChalupovéVíta Klusáka vypráví strhující drama tří hrdinek alias „dvanáctiletých dívek", pro které se účast na experimentu, od castingu až po osobní schůzky s predátory pod dozorem ochranky, stává zásadní životní zkušeností. Predátorské taktiky se postupně obracejí proti svým strůjcům: Z lovců se stávají lovení. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (723)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Sice se pořád nemůžu zbavit dojmu, že V síti byl v první řadě kalkul, nicméně když je výsledek nakonec takový, jaký je, snad to ani tvůrcům nemůžu mít za zlé. Pokud je situace opravdu taková, že si překvapení rodiče (ostatně stejně jako dokumentaristé) neuvědomují, jaké nebezpečí na jejich děti na internetu číhá, je třeba jim to nejen říct, ale rovnou ukázat. A je to opravdu ošklivá a znepokojující podívaná, místy i na mě velmi sugestivní. Klobouk smekám hlavně před trojicí hereček, jen je trochu škoda, že zrovna Anežka Pithartová dostala asi nejméně prostoru, protože právě ona si podle mě s volajícími "hrála" nejlépe. Její zdánlivě nevinné otázky neměli muži nejmenší šanci prokouknout, nicméně divák, který věděl, oč právě jde, se mohl snad až bavit tím, jak rafinované pasti to jsou a s jakou až loveckou přesností je herečka klade. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Klusák on the top, tentokrát i díky své progresivní studentce Barboře Chalupové. Říkal jsem si, že po rozmáznutí morálního kripla, který už je nějaký ten pátek premiérem, nejde moc stoupat dál, že silnější protivníky není kde brát, a ta parodická elegie na jednoho holohlavého nedouka, který dostává výchovnou sodu uprostřed Osvětimi, to tak nějak potvrzovala. Jenže teď přichází tahle kopačka do břicha. Vyčítat režisérovi zbytnělé ego v době, kdy český dokument asi nemá silnější osobnost, považuju spíš za chabý konstrukt, než za přínosnou kritiku. Mohli sednout do tří pokojíčků, namísto stavění tří fejků uprostřed haly, ale pokud máte silné filmařské ambice, není na místě otázka proč, ale jak. A plní to účel. I když učíte občanku a informatiku, kdy se vám kyberbezpečnost chtě nechtě slévá, z náznaků tušíte, na co dneska děti na internetu koukají, tak asi víte, s čím budete mít co dočinění. Jenže V síti jde dalece za hranice běžné představivosti. Koncentrované morální dno nachrlené do sta minut, v němž je každá záminka k úlevnému smíchu doprovázená pocitem nepatřičnosti, vám hodně zamíchá pocity. Přičemž tomu ale skvěle funguje dramatický oblouk, který stíhá zahrnout jak samotný dokumentární proces, tak i regulérní napětí, které je při posezení nad limčou až nesnesitelné. Byl jsem zvědavý na závěr, na pointu, která nutně musí vést k edukaci. Finální rozhovor ale popíše všechnu špínu během tří minut bez náznaku jakékoliv morální klapky. Titulky, slzy na krajíčku, těžké nohy a nezvladatelné nutkání být okamžitě doma a obejmout vlastní dítě. A dvojitý panák alkoholu. Nic důležitějšího českými kiny letos nepůjde. ()

Reklama

xxmartinxx odpad!

všechny recenze uživatele

V hudební terminologii by se řeklo, že to je overproduced. Rozhodně mám rád, když dokumenty nejedou umělou a už zcela nevěrohodnou reportážní estetiku, ale nějak vypadají. Zároveň je přece jenom trochu divné v oboru, který je notoricky známý podfinancovaností, dávat tak okázale najevo "no problemo, já na to mám". I když by šlo asi vnímat pozitivně, že si Klusák, člověk v samotném středu establishmentu, s mocí, jakou pravděpodobně žádný jiný český dokumentarista nikdy neměl (plus ještě boostem z hithitu), nehraje na falešnou skromnost a nepředstírá, že je normální filmař pohybující se v rámci norem platných pro ostatní, ale že si prostě postaví v ateliéru tři byty, aby se mu hezky švenkovalo kamerou, přestože by to rozhodně nebylo potřeba. U fikčních filmů jsem fanouškem nestřídmých režijních fetiší, tak proč bych měl opovrhovat tím samým u dokumentu? I proto je mi V síti mnohem sympatičtější než většina Klusákových filmů - nezastírá to tolik, čím to je. Je to velké, je to naleštěné, chce to být středem pozornosti. Klusák je samozřejmě jako vždy "nenuceně" v obraze a diví se úžasnosti a šokujícnosti filmu, který mu vzniká pod rukama... Rocková star oboru, Marie Antoinettta sedící na vyvýšeném pódiu uprostřed nějakého dekadentního večírku. Velký filmař, velké téma, velký koncept. Velké důsledky. Tuhle aktivistickou dekadenci je asi potřeba plně přijmout, vždyť proč ne? Já říkám jen: příště víc! Jinak co se týče tématu, určitě se objevilo pár efektních momentů, kdy z té celkem těžko proniknutelné fasády toho filmu opravdu vylívá něco silného. Dá se nad tím opravdu bavit i o tématu, ne jen o Klusákovi. Jak na té základní přímočaré rovině, tak i na dalších, jako jak se tu ženy stylizují do dětské role, jak tomu samy jakoby propadají, jak jsou během toho neustále pozorovány očima štábu (líbilo se mi, jak v chatu zůstávaly odkryty oči). Některé momenty jsou opravdu hodně silné, tísnivé, nebezpečné a zneklidňující. Na scény ze setkání se mi stěží dalo dívat - takový odpor jsem cítil, aniž bych měl pocit, že to Klusák tlačí nějak uměle. Z těch 100 minut by se dalo sestříhat 60 hodně zajímavého příspěvku do diskuze + přidaná Klusákova rocková opera. PS se SPOILEREM: Moment ve filmu, který miluju. Nejdojemnější scéna, jeden z chlapů, který volal, si chtěl opravdu jen popovídat a ještě poradil holce, aby případné pedofily hlásila. Všichni brečí. Klusák to samozřejmě identifikuje jako možná emocionálně nejsilnější moment filmu a stejně jako u Daliborka v Osvětimi se okamžitě postaví do jeho středu, vlepí tam detail své dojaté tváře, nejbližší detail na kohokoliv, jaký v celém filmu je. Vážně jsem se rozesmál, to je prostě úžasné ego. Navíc to je jen vteřina, není to nevkusné a vytrhávající tak bezohledně agendu z rukou respondentů jako minule (a ekvivalent toho v tomhle filmu, když nakonec Klusák konfrontuje konkrétní lidi, tu tentokrát dává smysl a je zpracován líp). Pořád je tam pár věcí, co mi vadí - některé věci jsou včleněny poněkud neorganicky (monolog jakéhosi pána o tom, že poskytovatelé neregulují). Někdy je divákovi zbytečně polopaticky někým nahlas řečeno, co má cítit a co z dané scény vyplývá. Ale sedlo mi to furt víc než cokoliv od Klusáka za hodně dlouho. PS: Omlouvám se, že furt mluvím jen k jednom z režisérů - Barbora Chalupová měla zjevně na výsledek pozitivní vliv vzhledem k tomu, o kolik to je lepší než Klusákův standard, ale protože neznám její tvorbu, nemám to jak vkládat do kontextu. PPS: Docela mě fascinuje, jak se v souvislosti s tímhle filmem řeší "otevírání diskuze". Jenže otevírání diskuze o čem, za jakým cílem? Že internet je nebezpečný, že pedofilie je špatná? To jsou snad nějaká tabu témata? Co má být vlastně cílem téhle diskuze? Jediné, o čem se dá bavit, je větší aktivita rodičů, o těch ale ve filmu nepadne ani slovo a nakonec jde o celkem vágní věc. Když si to vezmu kolem a kolem, tak V síti se tváří, jako by otevíralo nějaké tabuizované téma, i když ve skutečnosti jen stvrzuje status quo, utvrzuje diváky v technofobní názorech a nenabízí žádný produktivní pohyb. Je to vlastně dost mělký film. EDIT: Klusák v rozhovorech říká, jak je třeba to vnímat jako víc než film, ale celý projekt. Tak poslechnu jeho přání a do hodnocení zahrnu Kluse, merch překračující jakoukoliv míru, existenci 18+ verze a celkovou nevkusnost projektu, kterému se podařilo z vážného tématu udělal memovatelnou a účtovatelnou značku. Rád bych připomněl, že jsem začal na třech hvězdičkách, když jsem bral ten film jako nějakou neškodnou performanci zbujelého ega, ale ten sliz, kterým se to za půl roku obalilo a který z toho udělal terč posměchu pro už prakticky všechny lidi, čímž byla znehodnocena jakákoliv alespoň iluzorní aktivistická hodnota, jde těžko ignorovat. () (méně) (více)

Radko 

všechny recenze uživatele

Vytiahnuť dnes cicinu pred zrak sexuálneho objektu pri prvom online kontakte sa pomaly stáva tolerovanou normou. Darmo, mravy, doba, tinderové zoznamovanie a pornofilmy, kde všetko zväčša beží bez nejakého extra dlhého úvodu, otvorili stavidlá sexuálnej explicite. Samozrejme, ešte existujú tabu, kde to spoločnosť pobúri - napríklad ak ide o deti. "Senzačné odhalenie" toho, že sa to deje v masovom rozsahu, vracia spoločnosť kamsi do starorímskych čias. Tam pedofília nebola trestná (známe sú napríklad hrátky cisára Tiberius na ostrove Capri s malými deťmi). Dnes máme samozrejme v trestnom zákone hranicu 15 rokov dovŕšenia veku pre legálny sexuálny styk. Ale asi každý z nás pozná niekoho vo svojom okolí, kto s aktívnym sexuálnym životom začal skôr. Režisér mal dobre marketingovo premyslené do čoho ide, dokument získal masovú popularitu. Zahájil diskusiu, ovplyvnil realitu. Otvoril oči. Napriek tomu prílišnou repetitívnosťou, myšlienkovou plochosťou zobrazených DonJuanov trochu nudil a v scéne snahy o konfrontáciu s "hlavnými páchateľmi" aj vadil. Výhrady k cielenému šokantnému efektu filmu spôsobom nastavenia parametrov v komentári obšírne zhrnula JitkaCardova a stručne, no výstižne a vtipne film zhodnotil A_FISH. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Šel jsem na to, abych zjistil, zda v tom nevědomky taky náhodou neúčinkuju. Pak jsem si ale uvědomil, že se mnou přes net nechtěj komunikovat ani starý vyzobaný slunečnice, natož mladý holky - proto už se je dlouho ani nepokoušim kontaktovat (natož nějaký blbý dvanáctky, který jsou mi platný asi jako voliči SPD průkazka do knihovny). Nejlepší byl ten tmou zahalenej asi-cizinec, co prej hrozně fyzicky trpí, když mu holka neukáže prsa. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (38)

  • Tvůrci původně zamýšleli přístupnost klasické (necenzurované) verze až od 18 let. Nakonec, po dohodě s psychology a odborníky, se hranice posunula na 15 let. (Marsik)
  • V případě partnerské dvojice padl v únoru 2021 takzvaný patrový rozsudek. Ivan H. dostal za nezákonnou komunikaci s několika nezletilými dívkami dva různé tresty, a to dvě dvouleté podmínky – jednu s odkladem na čtyři roky a druhou na pět let. Jako Slovák byl zároveň na šest let vyhoštěn ze země. Soudce Roman Podlešák ale zvažoval i nepodmíněný trest. Jeho bývalé partnerce Markétě M. potom soud uložil šestiměsíční podmínku s odkladem na dva a půl roku. Oběma hrozilo pět let vězení. Rozsudek je nepravomocný. (Saur.us)

Související novinky

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

08.07.2021

Spolurežisérka úspěšného dokumentu V síti a držitelka Českého lva Barbora Chalupová představuje svůj celovečerní debut Zákon lásky. Tragikomická dokumentární roadmovie sleduje cestu zákona, jenž může… (více)

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

26.04.2021

FAMUFEST a jeho 37. ročník již stojí za dveřmi a čekají, až je příští týden vpustí dovnitř. Od středy 28. dubna do neděle 2. května 2021 se v rámci festivalového dění můžete těšit nejen na nabitý… (více)

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama