Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává ve Francii 14. století a je o posledním, oficiálním, Francií posvěceném duelu mezi dvěma muži. Jean de Carrouges (Matt Damon) a Jacques Le Gris (Adam Driver) jsou přátelé, ze kterých se stanou rivalové. Středobodem jejich pře je Marguerite (Jodie Comer), žena Carrougese. Tu Le Gris dle jejích slov napadne, ona ho veřejně obviní, jenže on tvrdí, že je nevinný. Carrouges začne bránit čest své ženy a výsledkem je duel s tím nejvyšším rizikem – smrtí. V případě prokázání nevinny Le Grise navíc Marguerite hrozí ještě upálení za živa. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (702)

Morien 

všechny recenze uživatele

Ach jo, jsem na rozpacích. Pamatuju si, že Duelisti mě kdysi dávno docela nudili a že hlavními viníky bylo režisérské vedení a neobratná adaptace literatury do filmu. Trochu jsem doufala, že by se od té doby mohl někam posunout Ridley, já, nebo my oba, aby se s Duelem situace neopakovala, protože na Adama Drivera v brnění jsem se přirozeně těšila a i Matt Damon je v určitých polohách super. Ale zase jsme se minuli. Režijní styl Ridleyho Scotta mi vždycky přišel arogantní, ale teď už je z něj vyloženě jedovatý dědek. Ještě že mu chlapci svým scénářem nedali moc prostoru to ukazovat, určitě by se mi ale líbilo, kdyby ten materiál dali ke kočírování někomu jinému. Jak moc kulervoucí to mohlo být, kdyby to režíroval Gus Van Sant, nebo obecně někdo, kdo by k tomu nepřistupoval jako k opulentnímu spektáklu, ale měl by cit... no pro pocity. Nasnímané mi to přišlo jak televizní seriál, často mě napadalo, že určité záběry by bez problémů zapadly do Hry o trůny, a to určitě není pochvala. Ale i scénáři by se hodila větší míra propracovanosti. Rozdělení na kapitoly působilo ze všeho nejvíc jako formální vytahování se, než že bych měla opravdový pocit, že příběh přede mnou skutečně získává nové dimenze a že by to lineárním vyprávěním o něco přišlo. Velký důraz na postavu Bena Afflecka ve střední části mi přišel nadbytečný/nepotřebný. Kapitola Jodie Comer byla přirozeně nejpůsobivější a nejsrdcervoucnější. Taky byla titulkem vyčleněná oproti předchozím jako jediná pravdivá, tak jaký mělo smysl ukazovat jiné eventuality, když jsou hned zase zneplatněny? Herečka neudělala nic špatně v rámci toho, co měla k dispozici, ale i přes to mi přišla spíš nijaká, a chlapci byli taky takoví průměrní a neviditelní. A když mi na žádné postavě moc nezáleží, tak se to potom vztahuje na celý film. A určitě tomu nepomáhá, že se mi celek nelíbil ani vizuálně, kameru už jsem sepsula, kostýmy mi přišly ušité z moc moderních materiálů a příliš jako kostýmy než jako oblečení, ve kterém někdo existuje, krajina byla digitálně škaredá a nevyužitá, obecně mi tam chyběl pokud o estetiku™. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Já budu rád, když si v 80 sám zajdu na hajzlík (spíš tu už dáávno nebudu), a Ridley točí moderní historické filmy, jako by právě byl v nejlepších letech. Nechápu. On a Clint asi musej být čarodějové. Nebo templáři. Nebo ufoni. Nevim. Nicméně! Dlouho budu o tomhle snímku přemýšlet, uchvácen nejen audiovizuálem a atmosférou, ale hlavně způsobem, jak napínavě podal zdánlivě banální příběh o cti, pravdě a odvaze. P.S. To je poprvé, co si v závěrečných titulcích všímám anti-covid teamu lidí, kteří se na place musejí starat o mrtě opatření a restrikcí spojených s touhle otravnou breberkou. P.P.S. Už se někde na internetech ozvali ti stejní frajeři, kteří kdysi Vávrovi s The Kingdom Come vyčítali, že ve hře není ani jeden černoch?? [CineStar Anděl] ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Věřil jsem že Ridley na to má, a nezklamal. Ale není to bezvýhradné.Ta ženská linka je evidentně tak moc akcentovaná, že tím autor vlastně popírá důvod pro ten Rashomonovský styl vyprávění - proč tam dávat tři opakování, když v těch dvou předchozích neukazuje jinou "pravdu" (jako v tom Rashomonu), ale jen masivní ega a komplexy obou borců. Tradiční vyprávění by tady imho nebylo nijak na škodu.A vyhnul by se tím i tomu, že jak ze začátku film působí až moc zkratkovitě, tak ke konci už se naopak trochu táhne - až do skvěle natočeného finálního souboje.I takhle je ale Poslední souboj velice zajímavý Scottův příspěvek k Mee Too který dává smysl a má co říct, a zároveň i hodně dobrý historický film. Lehce ušmudlaných 8/10 ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Last duel - ale pro koho? Mám jednu výraznou výtku - tříštění filmů do třetin opisujících jednu událost není vůbec originální, ale pokud už tenhle formát zvolíte, měla by být každá třetina svébytná a příběh posouvat dál, nebo mu dávat další a nové významy. Což se tady vůbec nedaří. Protože všechny tři úhly pohledu jsou víceméně totožné, jen se liší vnímání postav. A to je málo - když připočteme dlouhou stopáž. Navíc kurník o jedné slépce a dvou kohoutech (z nichž jeden si plete lásku s erekcí) není zrovna téma, co bych chtěl vidět po stokráté a ještě třemi pohledy jen v drobných nuancích. Nicméně rozehraná partie zasazená do dobových reálií a právních důsledků je zajímavá. Navíc je to KONEČNĚ film, kde funguje brnění tak, jak má. Třeba hned v úvodní bitce si povšimněte, že týpek nesekne druhého a tomu odpadne ruka i s mečem, ale naopak bitkaři hledají zranitelná místa - krky, obličeje. Dobře je to vidět v onom posledním souboji, kde brnění funguje tak, jak má - tzn- chrání a týpek není mrtvej po prvním seku. Co se mi hodně líbilo, byla celková atmosféra a kamera - poletující vločky, krajina zabydlená lidmi a zvířaty, bahno, víceméně uvěřitelná architektura. Čili na filmové poměry velmi umně a realisticky ztvárněné prostředí a doba. Herecky bez výhrad, ale to fakt není překvapující, když máte ve filmu Drivera a Damona. Výbornou práci dle mě odvádí i Affleck jako zhýralý hrabě. Není to nějaký super kvalitní biják, ale dobře odvedená řemeslná práce, kterou v dnešní digitální době velmi oceňuju. Navíc scéna, kdy Jodie Comer chová v náručí dlooouho chtěné dítě a neví, jestli ho vůbec uvidí i druhý den, je emocionálně bezvadně vyhrocená. A eponymní souboj? Dynamický, bezservítkový, krvavý a tak to má bejt. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Bylo, nebylo, milé děti, jedno znásilnění... dobrá, začnu jinak. Středověké drama? Pro Ridleyho Scotta důvěrně známé a prozkoumané téma. Jenže tentokrát to nebude o špíně zakrvácených bojišť, ale o souboji pravdy. Matt Damon si ve zfanatizované Francii vezme půvabnou Marguerite (Jodie Comer z Free Guy, kterého jsem viděl nedávno a vůbec bych si netipnul, že jde o stejnou herečku). Jsme v dobách křížových výprav, Francie je chladná do morku kostí a z někdejších přátel jsou rivalové. Protože Adam Driver v době nepřítomnosti rytíře Damona znásilní jeho ženu, jejíž tělo ani po letech není „nakloněné“ k oplodnění. Zatímco o té skutečné pravdě, jak to celé bylo, má rozhodovat Bůh, my postupně sledujeme stav událostí podle jednotlivých postav, ve kterých bude hrát nemalou roli ješitnost, čest a zášť. Každý totiž vypráví po svém, každý se svou pravdou. A my postupně odkrýváme pár indicií u skutečností, které jsme už znali, ale teď u nich vnímáme jiný smysl/význam. Každopádně na toho zlého (obzvlášť v dnešní době) je třeba ukázat. Všichni ústřední herci jsou moc fajn, nicméně staří dobří kamarádi z Bostonu (a autoři scénáře) se mi líbili nejvíc – zjizvený vousáč Damon je furt nasraný a nabídne několik solidních emocí, požitkář Ben Affleck párkrát kvalitně zajoukuje, navíc svou zkaženost má na sobě vlastně rád. Závěrečný souboj moc povedený. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (21)

  • Nicole Holofcener byla do projektu zapojena, aby dodala scénáři ženské perspektivy. (ČSFD)
  • Matt Damon spolu s manželkou a čtyřmi dětmi uvízl kvůli vládou nařízené izolaci na jaře 2020 v Irsku, kde v Dalkey za Dublinem natáčel tento film. (rakovnik)

Související novinky

Ben Affleck a Matt Damon míří na Netflix

Ben Affleck a Matt Damon míří na Netflix

26.01.2024

Osvědčené hvězdné tvůrčí duo kráčí vstříc další filmové spolupráci. Po loňském chváleném dramatu Air: Zrození legendy a pár let starém Posledním souboji vyhlíží oscarová dvojice Ben Affleck s Mattem… (více)

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

Hvězdy hollywoodské hudby rozezní Obecní dům

09.03.2023

Světové hvězdy filmové hudby zavítají do Prahy na Composers Summit 2023. Druhý ročník kromě workshopů a přednášek nabídne ve dnech 14. a 18.dubna dva unikátní koncerty. Ústřední melodie oceňovaných… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama