Režie:
Robert RodriguezScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Graeme RevellHrají:
George Clooney, Quentin Tarantino, Harvey Keitel, Juliette Lewis, Ernest Liu, Salma Hayek, Cheech Marin, Danny Trejo, Tom Savini, Fred Williamson (více)VOD (2)
Obsahy(3)
George Clooney a Quentin Tarantino se vyřádili v rolích nebezpečných bratrů Geckových, jejichž zatím posledním zločinem byla bankovní loupež. Na útěku do Mexika si jako rukojmí vezmou rodinu pastora Fullera (Harvey Keitel, Juliette Lewis). V blízkosti hranic se Geckovi a nedobrovolně i Fullerovi zastaví v baru Titty Twister, kde se bratři musí setkat s převaděči. Nikdo jim však neřekl, že po setmění se místní osazenstvo mění v krvežíznivé upíry! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (952)
„I may be a bastard, but I'm not a fucking bastard..“ Ultradrsný Clooney, jeho deviantní brácha Tarantino a pastor bez víry Keitel s dětičkami. Základní pětka na souboj s vyvrženci pekla je nastoupena na palubovce nestandardního nočního podniku a pokud nebudete brát Rodriguezův kousek vážně, báječně se pobavíte. Pane Chet Pussy, původně jsem si zamlouval z Vaší široké nabídky tu slepičí, ale jak jsem uviděl Salmu omotanou hadem, pozměnil jsem názor.. ()
První polovina je skutečně úžasná, třeskutě vtipná a stylová gangsterka / road movie, ale bohužel v té druhé snímek dost ztrácí (a to jsem si myslel, že ta hororovější část se mi bude zamlouvat víc). Nejvíc mě na celém filmu bavil Tarantino v roli Richieho, nejméně zběsilá akce v baru, která byla celkově divně zrežírována a přes svou krvelačnost mě měla tendence uspávat. Poslední záběr vtipný :) Horror movie of the year ()
První půlhodinka probíhá přesně ve stylu Quentinových filmů. Perfektní dialogy a bezvadný černý humor. "Mohl bych si prosím vás půjčit váš kyblíček na led? Vratím vám ho potom opravdu zpátky." Druhá část se už spíš podobá Rodriguezovu DESPERADOVI - rychlý spád, akce a masakr v baru. Předěl mezi těmito dvěma nesourodými polovinami tvoří "pekelný tanec" nádherné a úchvatné Salmy Hayek (Quentin si to holt umí zařídit ;-) ). Možná je to právě nesorodost obou polovin, kvůli které jsem nedal plný počet bodů. I když napodruhé se mi zdál ten rozdíl menší než minule. Třeba se napořetí dopracuju i k pěti. Za zmínku ještě stojí Cheech Marin, který si zahrál v jednom jediném filmu hned tři role: Celníka, uvaděče v Titty Twisteru a Karlose. ()
Rok se sešel s rokem a Robert Rodriguez svou vysoce nasazenou laťku dle mého nepodlézá. Vybavil se tentokráte ještě mnohem lépe složeným hereckým týmem, hudba zůstala prakticky stejná jako u Desperáda a Quentin dostal mnohem větší roli a ještě k tomu se jelo podle jeho scénáře. Sečteno, podtrženo mi z toho vychází opět 5 hvězdiček. 85% ()
Velice překvapivá hororová komedie o dvou zločincích a několika upírech. Quentin Tarantino napsal jednoduchý, ale velice zábavný scénář, kterého se okamžitě chopil jeho dlouholetý kamarád Robert Rodriguez a natočil film, u kterého jsem vydržel sedět až dokonce s otevřenou pusou a čekal, co na nás ti dva zase přichystají. Jakmile začne, ukáže se, že režisér nechává většinu filmu ležet na bedrech George Clooneyho, a v tom rozhodně nechybuje. Herec který byl předtím znám převážně ze seriálu Pohotovost, kde mu nebyl věnován přílišný prostor se ukazuje jako velice schopným protagonistou titulní role. Clooneymu skvěle sekunduje Quentin Tarantitno, který tak dokazuje, že krom skvělého psaní scénářů a schopné režisérské ruky ovládá i herecké řemeslo, jeho až psychopatický gangster dává filmu ty nejdůležitější momenty, protože si nemůžeme být jisti, jak se bude chovat za chvíli. Od soumraku do úsvitu je každopádně jedním z těch filmů, jejichž nejdůležitějším posláním je ukrátit volnou chvíli... ()
Galerie (57)
Zajímavosti (71)
- Tvůrce námětu Robert Kurtzman, který měl původně film režírovat, už v roce 1991 natočil trailer k filmu, kde Sethu Geckovi propůjčil tvář Joseph Pilato. Scénář dal napsat Quentinu Tarantinovi (Richard Gecko) a režie se poté nakonec ujal Robert Rodriguez. (Fenk)
- Na film navazuje videohra „From Dusk Till Dawn“ z roku 2001. (asdfasdf)
- Robert Rodriguez byl zvyklý ze svých dřívějších nízkorozpočtových filmů točit velmi rychle a ovládat si kameru sám. Na kameře často používal zoom, díky čemuž dokázal během dne natočit více záběrů než průměrný hollywoodský štáb, aniž by musel měnit objektiv či postavení kamery. Tímto způsobem vytvořil i mnoho skokových střihů do extrémních detailů obličejů herců. (Trainspotter)
Reklama