Režie:
Oriol PauloKamera:
Bernat BoschHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Mario Casas, Aura Garrido, Alexandra Jiménez, José Coronado, Martina Gusmán, Juana Acosta, Susi Sánchez, Gonzalo de Castro, Ana Wagener, Anna Alarcón (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)
Recenze (157)
Seriál mi přijde zdatně přehypovaný a překombinovaný, ale kdo má rád španělské telenovely a slizkého Casase, bude jistě spokojen. U kousku, který je v červených řadách a má být dramatem / krimi / thrillerem a nevím, čím vším ještě, bych se chtěla bavit víc. Ke konci jsem byla ze všech rádoby zvratů a klišoidních zápletek už celkem vysílená. 3/5. ()
Mnohopostavových a dějomacatých vyjebávacích napínačů, které jednoho neuprudí xmrti, popřípadě neskončí nějakým scénárasistickým chaosem či myslomrdem, vyjebávajícím akorát tak s divákem, je jako vysokoškolsky vzdělaných cigošů. Téměř kompletní partička z Contratiempa v čele se záživně matoucím matadorem dávkování informací - Pavlem - opět svérázným rukopisem dokázala uklohnit z mnoha přeqapivých ingrediencí totálně zábavné, výživné a lehce stravitelné gaspáčo, ba dokonce zlidštit a zesvižnit předlohu vyhlášeného grafomanského uspávače hadů a profesionálního nudila Babrala Kolena, což je v praxi téměř nemožné. Osvěžující, nehtohryzně gradující osmihodinový scénáristický a herecký koncert zcela bez volných konců a bez jediného negra či nechutně zotročeného Aztéka. Fuj, nediverzitní, unikulturní rasistické svinstvo bez sluníčkového poselství nových pořádků, okamžitě tvůrce ostrakizovat, zničit jim kariéry a pryč s tím z éteru! ()
Režisér a scénárista O. Paulo má na kontě už nějakej ten film, osobně jsem viděl dva - Tělo a Contratiempo. Oba jsou to krimi-thrillery a u obou jsem napsal, že jako docela dobrý, líbilo se mně to, ale bylo to šíleně překombinovaný, a proto dávám nižší hodnocení. No, musím uznat, že tady to dotáhl v podstatě k dokonalosti, navíc formát seriálu tomu nesmírně sluší. Ve filmu na všechno to kombinování, vysvětlování, příběhový zvraty a matení diváka je prostě málo času a bylo to ve výsledku kontraproduktivní, Nevina si ale může s divákama pohrávat skoro osm hodin, takže je prostor to rozjet ve velkým. A taky, že jo! První dva díly sice vůbec nechápete, co se děje, jakoby to spolu vůbec nesouvisí, ale to je teprve příprava. A jak to postupuje dál, nestačil jsem skoro zírat, jak propletený příběhy se dají propojit, v podstatě nikdo není "hodnej nebo zlej", každej má svůj škraloup, kterej si sebou nese a kterej ho ve výsledku nějak ovlivní. Navíc se jedná o španělskou produkci, která si jede po svým a nenutí nikomu tu posranou "USA všekorektní" šablonu, aby se náhodou někdo necítil dotčenej. Celý je to drsný (uznávám, že s násilím na ženách se tady fakt nepárali a chvílema se na to nedívá dobře, ale do kontextu, prostředí a příběhu to sedí, navíc to v každým vyvolá pořádný emoce, což si troufám říct, měl být záměr!), ponurý, nepříjemný a zároveň výborně promyšlený a natočený. Tleskám a po dlouhé době si upřímně přeju, aby to nepokračovalo a nevznikla případně nějaká další série, protože takhle je to dokonalý. ()
Tak to je neskutečnej propletenec neuvěřitelných událostí a zvratů při kterých se tají dech. Napínavé, drsné, prostě bez obalu. Zajímavý styl vyprávění, postavy a prostě scénáristický majstrštyk. Oriol Paulo opět potvrdil, že tohle umí dokonale a věřím, že se od něj ještě máme na co těšit (i když tohle je podle knihy). Každopádně celkově španělská tvorba je jedna z těch nejlepších. No a poslední díl, ten to samozřejmě rozsekne a je to něco! Za mě řemeslně skvěle zvládnuté. ()
Španělé a prostitutky, z toho začíná být silný Netflixovský pouto. Nevina má ale i dobrou předlohu od Harlana Cobena, slušnej režijní tah, Euforicky zábavný minimedailonky postav a silný dámský charaktery. Škoda jen, že Mario Casas je se svou jedinou obličejovou polohou castingová šlápota mimo. A to u hlavního hrdiny paranoidního thrilleru vadí fest. ()
Galerie (76)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Seriál byl natočen podle stejnojmenné knihy od Harlana Cobena z roku 2005. (SONY_)
- Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
- Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)
Reklama