Reklama

Reklama

Ústav

  • Velká Británie Asylum
Trailer

Obsahy(1)

Edgar Stark (Martin Csokas), je talentovaným sochařem, momentálně pacientem ústavu s maximální ostrahou, odsouzený za zohyzdnění a vraždu své manželky. Při práci v areálu se seznámí s ženou ředitele ústavu Stellou (Natasha Richardson), která se do něj zamiluje, propadne nepřekonatelné vášni a pomůže mu k útěku. Bez psychiatrického dozoru se u Starka začíná opět projevovat jeho chronická žárlivost, která ho již jednou přivedla k vraždě. Podaří se Stelle ho přesvědčit, aby ji věřil nebo ji čeká stejný osud jako jeho bývalou ženu? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

rockwoman 

všechny recenze uživatele

Tohle smutné drama jsem si emočně prožila od začátku až do konce. Natasha Richardson v roli Stelly byla fascinující,cítila jsem všechny její střídavý nálady a tu vášeň mezi ní a Martonem Csokasem. .............. "Chci abys věděla co tě teď čeká. Ten šok, ten přejde a místo něj přijde zničující smutek. Časem si plně uvědomíš cos udělala a budeš strašně,strašně smutná. A ten smutek tě bude provázet až do konce života.".....Jak snadný hodit všechno jen na jednoho. Možná kdyby manžel Stelly nebyl takový studený psí čumák nemuselo jim to oběma zničit rodinu. A jak některým dělá dobře když druzí trpí. Ian McKellen tady hraje pěknou krysu i jemu se zachtělo okusit vdanou paničku. ...."Tohle není můj obyklý přístup k pacientkám,to mě tak znenadání posedlo. Bylo by necitlivé chtít abys mě milovala. Ale věřím že v současné době mě potřebuješ a to by časem mohlo přerůst v lásku určitého druhu."....Pan doktor krysa si chtěl ten poslední zbytek urvat sám pro sebe jen trochu nedomyslel že za prstýnek si lásku ani vášeň nekoupí. Konec mě dostal až mě u srdce zabolelo. ()

Lennnnna 

všechny recenze uživatele

Cože? Cože? Cože? Dobrá, začátek bych ještě chápala, mě přivézt do cvokhausu, kde mi budou společnost dělat buď právě ti cvoci nebo sterilní paničky, jejichž největším vyvrcholením dne jsou debaty alá "aby ta kapela na našem plese nehrála příliš hlasitě, ba spíš potichu", pravděpodobně bych se také vrhla do náruče prvního ucházejícího magora, kterého bych potkala. Ale to, co se děje pak, nad tím už mi zůstává rozum stát. Ze všech hlavních představitelů se totiž stanou tak trochu monstra a nebohé Natashe Richardson parádně hrábne. Ještě dnes mám z té její chladnokrevné aristokratické vizáže spojené s netečným pohledem, kterým sleduje utonutí svého syna (ooops, teď jsem prozradila něco málo z děje) husí kůži. Naordinovala bych jako lék na nešťastnou lásku, za tímto účelem je totiž Ústav plně funkční:o) Věřte mi, ono vás pak jakékoliv blbnutí hned přejde. ()

Reklama

Falko 

všechny recenze uživatele

Uznavam, ze na jednej strane sa film vliekol pomalym tempom, ale bol som velmi zvedavy, ako sa skonci. Film o zene, ktora sa zamiluje do nebezpecneho muza, ktory brutalne zabil manzelku a odpykava si trest v ustave pre zlocincov bol pre mna plny nelogickych zmyslani hlavnej hrdinky Stelly v podani Natashy Richardson. Ian McKellen si tu zahral pouzijem asi tvrde slovo slizkeho dozorcu ustavu, ktory si doslovne vychutnaval nestastie Stelly a Jacka, teda pripominal mi trosku Dr. Silbermana z Terminatora 2, ale to bolo samozrejme uplne o niecom inom. Myslim si, ze je o filme uz aj tak dost prezradene. U mna tak na jedno pozretie... 02.09.2008 ______ Natasha Richardson - (Stella Raphael) +++ Martin Csokas - (Edgar Stark) +++ Hugh Bonneville - (Max Raphael) +++ Ian McKellen - (Dr. Peter Cleave) +++ Joss Ackland - (Jack Straffen) +++ Gus Lewis - (Charlie Raphael) +++ Hudba: Mark Mancina +++ Producenti: Natasha Richardson, David E. Allen +++ ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Nicim nevybocujici romanticky drama, kterejch je k videni desitky, tohle je jen ozvlastnene tim, ze se vetsinou odehrava v blazinci. Na druhou stranu, moc dobre ten blazinec vyuzitej neni, blazni nevysilujou a atmosfera se z toho taky moc nevytezila. Ale vyvoj postav je docela zajimavej, i kdyz se vlasne trikrat opakuje to samy. Nastesti se film muze oprit o slusny vykony Csokase, McKellena a Richardson, ale ze by byly tak skvely, aby film vytahli z lehkyho podprumeru, to zas ne. Navic na to, ze se jedna o romanticky drama, je film dost chladnej, coz na druhou stranu prida na pusobivosti neco malo scenam, ktery tady ale nebudu vykecavat, pac jich je fakt jen par. Film sem sice bez vetsich problemu skouk, ale je to docela nuda. ()

marvan 

všechny recenze uživatele

Za scénářem filmu stojí současný světový dramatik Patrick Marber, škoda že tuto zásadní skutečnost neuvedl i distributor. Je vůbec s podivem, že filmy do distribuce připravují diletanti, kteří nejenže nic neví o samotném filmu, ale často jim zřejmě chybí i základní vzdělání. David Mckenzie to od českých distributorů schytal důkladně. Film Young Adam přeložili jako Adamovo tajemství, čímž nejenže zcela překroutili smysl původného názvu, ale nový název je vlastně naprostý nesmysl, vzhledem k obsahu filmu. Na obálce DVD je pak uvedeno, že film se odehrává v 30. letech, ačkoli se odehrává v letech 50., což je docela zásadní vzhledem k tomu, že je to film o pocitu beat generation. Zdá se, že distributorům se zcela spolehlivě podařilo Mckenzieho pro české publikum na dlohou dobu odstřelit. Kladu si otázku, zda někteří menšinoví autoři tak nejsou pro publikum ztracení nikoli pro svou intelektuální náročnost, ale proto, že je na trh uvádí lidé, kteří jim nejenže nerozumí, ale zřejmě jsou jim i zcela ukradení. I taková maličkost, jako když vystřižené scény nejsou označeny jako Vystřižené scény ale jako Film o filmu, cosi vypovídají o řemeslné etice a (ne)schopnosti zaměstanců distribuce. Ale to by bylo na delší úvahu, zpátky k filmu. Patrick Marber kromě dramat vynikl také jako scénárista, adaptoval pro film svou hru Closer (česky Na dotek), poté román Asylum (česky poněkud zavádějící překlad Ústav), dále Notes on a Scandal (Zápisky o skandálu, opět podle vlastní hry) a Love You More. Jeho rukopis je velmi výrazný a pro vyznění filmu určující. Přestože je řazen do coolness dramatiky, patří sem spíš generačně a pocitově, než přísně formálně. Excesy ve stylu Kaneové nebo cynismus a vulgarita Ravenhilla jsou mu cizí. Jeho prostředky jsou subtilnější, přesto tvrdost sdělení zůstává věrná coolness nasranosti a je o to účinnější, že používá tradiční výrazové prostředky. Jeho hra s divákem je rafinovaná: vrství na sebe několik významových vrstev, přičemž každá z nich nese zcela odlišný pohled na význam událostí. Nejlépe jeho styl vystihl řežisér Nichols (Closer), Mckenzie zůstal s Asylum na půl cesty. Přestože k textu přistoupil s respektem, některé roviny mu unikly. Pokud jeho film vyznívá jako tragická lovestory, původní předloha nabízela pohled, kdy celá tragédie byla zinscenována Starkovým lékařem, který si tak uvolnil cestu ke kariérnímu růstu a k získání ženy, po které toužil. Celá tragédie se tak přenáší do roviny úvah o tom, nakolik jsou naše životy manipulovány a zneužívány v cizí prospěch. Ale i tak tu zůstává z Marbera to podstatné, deziluzivní pohled na lidské nitro. A když už pro nic jiného, tak pro procítěný výkon Natashy Richardson stojí tenhle film za shlédnutí. A co se týče distributorů, volně ocituji Willieho Starka (Všichni královi muži): "Dejte mi hřebíky a kladivo a já ty šmejdy za vás ukřižuju!" ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení probíhalo v Leedsu v Anglii a v Dublinu v Irsku. (rafix)

Reklama

Reklama