Recenze (275)
Statečné srdce (1995)
Z duvodu psychickeho vydirani uzivatelem Papa Wu mazu hodnoceni. Na poradnou revizi totiz nemam kapacitu. :D
Godzilla Minus One (2023)
Vzhladom k rozpoctu sa de facto jedna o "indie" Godzillu. No v prvom rade je tematicky verna predlohe a v druhom su tam na blockbuster relativne plasticke postavy, ktorym rozumiete a fandite. Dokonca ste celu dobu emocne angazovani. Fascinujuce! Lekcia pre Hollywood? Skresat rozpocty na desatinu a prestat recyklovat jeden scenar dookola. Ak film nema co povedat, je to ako hadzat peniaze do pece. Tento film po 70. rokoch pripomina o com Godzilla vlastne povodne bola a do akych absurdnych kari-kreatur sa to cele posunulo. Svojim sposobom dielo renesancne jak pre monster movies, tak pre blockbuster vseobecne.
Suspiria (2018)
Argentovmu Opus Magnum som interne vystaval piedestal a preto som bol k adaptacii pomerne odmerany. Mladicke nadsenie z formalistickych exhibicii zo mna vyprchava gemoetrickou radou a predstava opatovneho budovania napatia konstruovanim mysteria ktore som absolvoval minimalne 25x ma nadejou taktiez nenaplnovalo. Nicmenej plnotucnu art-gorovu inotaj o cyklickej povahe systemoveho nasilia a dekonstrukciu ideologii ako takych (redukcia na nacismus mi pride mylna uz len z dovodu historicko-dialektickej nevyhnutelnosti) som fakt necakal. Paralelu Mater Suspiriorum, "najstarsej a najmudrejsej z trojice", ako smrti vitam ako ceresnicku na tejto pesimistickej pamflet-torte. Filmecek RAF zrejme necituje nahodou, kedze prienik medzi tyranmi a revolucionarmi je najdominantejsi v extremnom nasili ich skonu.. "This isn't vanity, this isn't ART!" MESSAGE! :D :* <3
Mr. & Mrs. Smith (2024) (seriál)
Tak trochu anti-teza blokbustriku z roku 2005. Zatial co akcna verzia brala vztah pana a pani Smithovych ako zamienku pre retazenie akcnych sekvencii, tuna spionazny thriller ramcuje portret jednej vztahovej dynamiky. Na tomto priklade sa krasne demonstruje sila adaptacie, ktora na jednej strane ma zmysel a variuje prepaleny pribeh, no na druhej strane miestne hodnotenie jasne demonstruje nenaplnene ocakavania. Inymi slovami, ak Vam film z roku 2005 prisiel plytky, hlupy a bezduchy, nemozem doporucit viac! PS: akcia tuna fakt nestoji za vela a taktiez ma obcas zaskocila drobna kontinualna nezrovnalost typu scena s turniketovymi dvermi. Ale dost hnidopichstva, pretoze inak.. aww! <3
Fallout (2024) (seriál)
I guess it's fine.. No mezi slepyma jednooky kralem. :D
Bratři z donucení (2008)
Spolocne s Trierovym The House That Jack Built jedna z najprenikavejsich sond do muzskej duse! :D <3
Volha (2023) (seriál)
Takova temer pozivatelna limca o tom, ze za totace se udavalo..
Kdyby radši hořelo (2022)
Je 5* nadsazenych? Rozhodne! Plnotucna styrka by byla asi objektivne dost. Stylisticky se o zadne uberprogresivni dilo nejedna a obsahove je to takova prosta prvoplanova alegorie. Nicmene ta pata je ryze motivacni! Sak to nikdo nevidel, a to je prece skoda. :D Je to hlupe a line presne podle meho gusta.. :D
Anatomie pádu (2023)
Tak pokud je tenhle film chladny, tak sem asi hypersenzitivni a necham si napsat stabilizatory nalad. Ono mozna zdejsi populace myslela, ze se to odehrava ve francouzkych Alpach a cele je to hnane pres belasy filter. Nebo se mozna protagonistka provinila civilnim herectvim a tuna rozmazane maskary dostatecne nedekodovala zdejsim analytikum jeji vnitrni stav s nalehave-doslovni intenzitou. Jedine cim sem si skalopevne jist, ze zaverecna pulhodinka byl nejintenzivnejsi death-doom co si vybavuju. TRVE KVLT! <3
Hory mají oči 2 (2007)
Zvolit ton audiovizualniho dila zda se byt klicove. :D Po tom, co ocekavani od druzstva nastavite tak, ze jeden clen s dvema zivejma granatama v ruce bezradne kouka na kamarady ci mu ti dvere otevrou nebo si necha urvat pracky, vas pak nasazeni bajonetu v stisnenych prostorach jeskyn mile prekvapi.. :D A to si tu extra hvezdicku zaslouzi! Este ze to byli gardisti ve vycviku a ne Rangers. "Always Ready, Always There!" <3 :D