Recenze (1 416)
Případy 1. oddělení (2014) (seriál)
Navázalo na to nejlepší v české kriminalistické seriálové tvorbě a vytvořilo své vlastní fungující univerzum a tradici, která se zejména svou třetí sérií zapíše zlatým písmem. Good Job.
Devadesátky (2022) (seriál)
Dobrá práce, co se týče roviny kriminalistiky. Jinak si nemůžu pomoct, ale vztahy a postavy jsou na mě moc ploché, a ten pocit přetrvává už z Případů 1. oddělení. Všichni jsou předvídatelní, chovají se až roboticky, scénář jim ani nic jiného neumožňuje. Jsou sice dobře zahrané, ale jako by byly schematickými bytostmi z Arabely a i tam je to, navzdory tomu, že jde o pohádku, celé uvěřitelnější. Každopádně, kde jde o samotné vyšetřování, je to pecka, výborná práce, tyhle procesní detaily mě baví. Žádné zdržování, nikdo po sobě neřve, v klidu. Chybí mi už jen Dustin Hoffman, Robert Redford a trochu té scénaristické invence co do vývoje charakterů a jejich vztahů. Že se režisér snaží na maximum, o tom žádná.
Godzilla x Kong: Nové impérium (2024)
Kdykoliv raději pětkrát po sobě combo Království na Planetě opic a Godzilla Minus One, než toto kdykoliv jakkoliv znovu. Ve srovnání s Planetou opic je ten digitál opravdu ošklivý a patří spíše do sekce Kids na Netflix u mezi to zapadlé někde dole vzadu. Celý herecký ansámbl s celým filmem od A do Z je na zlatou malinu.
Království Planeta opic (2024)
Všechno se to ke konci semlelo příliš rychle a v závěru zanechalo relativně dost trhlin a mezer, které měly být buď dořečeny v nějakém širším sestřihu anebo se mají vejít do druhého dílu a ani to není jisté. Království má naštěstí tolik silných chvil a po celou stopáž se drží v kvalitě tak vysoko, že za mě není o čem a potvrzuji, že návštěva kina je kvůli nádherným záběrům, opět uvěřitelným digitálním lidoopům, hudbě a zvuku naprostá povinnost. Potěší i pomrkání panenky a klasické hudební motivy. Producentům mávám a děkuju, že to nepodělali a držím jim palce, ať to s pokračováním funguje stejně tak dobře a ještě líp. Ať je příběh epičtější a akční scény více osudové a ať je čas na to říct toho méně, ale stejně dobře, tudíž fakt pořádně a v klidu. Jako to uměla celá předchozí trilogie. A vůbec, mám pro tuhle franšízu celoživotně slabost a zatím jsem v pohodě úplně se vším, co mi naservírovala, vedle ikonické Planety opic zejména v posledních čtyřech filmech. Malý zázrak mezi blockbustery, které jsou v dnešním světě kompjútrú plné bombastických scén o ničem a pro nic a vlastně ani ne tak efektních jako to umí Planeta opic, kde i jen jízda na koni v otevřené krajině nebo procházka lesem činí radost. A ve finále ani nevím, kdy to bylo a nebylo digitální. Fungovalo to na jedničku.
Třicet případů majora Zemana (1974) (seriál)
Filmařsky opečováno, ale co to reprezentuje, a jaká je to propaganda, je k zblití. Studna je instant classic.
Případy 1. oddělení - Série 3 (2022) (série)
Na české poměry určitě výjimečná práce a v konkurenci světa a nejrůznějších TV a platforem je třetí řada díky práci s atmosférou, hudbou a herci teda hodně vysoko. Mrzí mě od první série jen ty až příliš prosté a jednoduše schematické archetypálně zlé postavy, se kterými je jednání až příliš jako s blbými, kteří neslyší, nevidí. Jinak fakt dobrá práce nejen na české poměry.
Případy 1. oddělení - Řetízek (2022) (epizoda)
Povedená herecká etuda Elizavety Maximové. Palec hore.
Stovky bobrů (2022)
Asi málo THC v krvi (žádné), žádné publikum v kině, co by rozesmívalo jen tím, že se směje, žádný alkohol v krvi. To všechno vedlo k tomu, že jsem asi očekával příliš a tomu očekávání se nepříbližilo nic. Uznávám gigatunu nápadů. Míjely mě fóry. Těším se na druhý pokus, který by šel směrem k Naked Gun nebo Připoutejte se, prosím nebo i Tomovi a Jerrymu. Třeba.
Bílý anděl (2023)
Toto je peklo na zemi. Nezbylo nic, jen svědectví o destruktivní povaze zločinného impéria a jeho zločinech. (Festival Jeden svět).
Základna Hollywoodgate (2023)
Kdyby na mě po cestě vyskočil Sasha Baron Cohen, nedivil bych se :) Jinak temná a děsivá sonda do nitra nestvůry.