Poslední recenze (201)
Smrtelné zlo: Probuzení (2023)
I když je první půlhodina jedním z těch hůře vystavěných hororových úvodů, Cronin se mi standalone příspěvkem do kupodivu stále živé série trefil přesně do noty. Se znatelnou úctou dělá fanouškům původní trilogie medvědí službu nezměrným množstvím narážek a odkazů, částečně má na tom zjevně i podíl Raimiho produkce. V ostatních ohledech je ale film mnohem více věrný Alvarezovu špinavému, drastickému a nekompromisnímu remaku z roku 2013. Vizuálně, stylisticky i budováním atmosféry si z něj bere jen to nejlepší. Bál jsem se přesunu z lesa, starý dům v LA se sice s rozpadající chatou nemůže měřit, nepříjemnou atmošku ale přímo sadistické podívané předkládá důstojně. Je hezké pro jednou vidět, že gore, potoky krve ruku v ruce s viditelně šikovnou režií nemusí horor házet do béčkové kategorie. Tohle se bezesporu do hororové TOP 5 letošního roku zařadí.
Štěstí (1965)
vizuální i herecký skvost, úžasné zpracování konfliktu tradiční a moderní rodinu v šedesátkové Francii. chemie mezi všemi třemi představiteli bezchybná.
Pleasantville: Městečko zázraků (1998)
Na jednu stranu originální, vyšperkovaná komedie, na druhou nekompromisní kritika konzervatismu a celého pojetí amerického snu. Vizuální dokonalost, kterou nejde brát na úplně lehkou váhu. Maguire a Witherspoon úžasní.
Poslední deníček (8)
TOP 5 horror movies of the year 2013
The Conjuring
Insidious: Chapter 2
Mama
Evil Dead
World War Z