Poslední recenze (3 630)
Hádej, kdo je vrah (2022)
Tak tahle kombinace vyvražďovačky, černé komedie a satiry mě kupodivu dost bavila. Skoro se to až stydím přiznat, protože účikující byli samí duchoprázdní mejdanoví degeni, ze kterých v reálu zvracím, a nadprůměrná porce lesbismu v ději mi přišla poněkud prvoplánová a křečovitá. Ovšem dostala mě pointa s Davidem, kvůli které taky zaokrouhluju nahoru, a díky níž celý předešlý děj nabral rozkošně tragikomické až absurdní rozměry. No a ještě mě fakt hodně pobavila mýlka veteran/veterinarian.
Za každou cenu přežít (2020)
Na kanadský nekomerční nízkorozpočťák slušná práce, oceňuju hlavně uspokojivou realističnost děje a absenci nějakého výrazného hereckého přehrávání a exhibování, čehož jsem se u "francouzského" filmu předem trochu obával. Ale spolu s pochvalnými slovy je třeba si uvědomovat i ideologický podtext příběhu: každý, kdo se snaží žít mimo hlavní proud a odmítá bezmyšlenkovitě akceptovat všechno, co mu nějaký vládnoucí režim předžvýkané předhodí, je potenciálně charakterově vadný a nebezpečný.
Abigail (2024)
V první řadě je to komedie a až potom dejme tomu takový milý, úsměvný, odlehčený horror. A i když mám radši klasickou evropskou upířinu než tyhle moderní americké variace, tak za mě líbilo, bavilo a kdyby mě tolik nenakrknul ten "laskavý a hřejivý" (tfujtajxl) konec jak z telenovely pro týnejdžry, dal bych klidně čtvrtou, postava té upíří lolitky byla fajn... teda myslím ta filmová postava, ne její postava. Ale malá Kirsten Dunst byla svého času stejně lepší.
Poslední deníček (27)
13.5.2022 ATLAS STUDIOS
Pokud někdy budete v Maroku, a budete se motat někde okolo Warzazatu, doporučuju vám, filmovým fandům, návštěvu tamních filmových exteriérů. Na relativně malé ploše uvidíte starověký Egypt, antické Řecko i Řím, středověkou Čínu a Tibet, afghánskou i perskou vesnici a určitě i ještě nějakou jinou lokaci, na kterou si teď zrovna nevzpomenu. Uprostřed berberského chaosu a bordelu je to oáza klidu a civilizace. A za nemnoho dirhamů.