Recenze (155)
Chudáčci (2023)
Podezřívám snímek, že se snaží být jen tak experimentální a podivný, aby byl snesitelný. Bezprostředně po filmu jsem byla nadšena zážitkem, ale pak jsem si říkala, že mohl být někde trochu víc nepříjemný a jinde zase trochu míň. Např. bylo vážně podivné, když mužským postavám přišla f*ckable žena s mozkem (a chováním) dítěte. Nedokážu se ubránit srovnání s loňským hitem - film mi přijde jako vizuálně temná verze filmu Barbie: cesta nějakého ne-člověka za poznáním světa a stávání se člověkem, ženou. I ty fantaskní, snové kulisy mají něco společného. Zatímco Barbie je problematická tím, že je to vlastně korporátní produkt, u tohoto filmu mi vadí, že to je cesta hrdinky, která je tak nějak opět nazíraná mužskýma očima, a to nijak zvlášť invenčně. Mesmerizing? Eh...
Hříšnice - Percy (2021) (série)
Co se asi tak může stát, když si vysloužilý detektiv vyrazí na dovolenou? Ano, nachomýtne se k záhadnému případu. Pustí se do vyšetřování, i když jako důchodce už nemá pravomoce, a začne se mu odhalovat život místních obyvatel. Postupně se ukáže, že situace je mnohem komplikovanější, než se zdá na začátku. Seriál obsahuje spoustu podobných žánrových klišé, ale baví a napíná. Detektiv Ambrose je sympatický svým obsesivním přístupem k případu, protože divák nahlížející jeho perspektivou touží též přijít na kloub situaci.
Pokémon: Detektiv Pikachu (2019)
Milý film, který jsem si užila já i děti. Doufám, že to není poslední hraný film s Pokémony.
Neortodoxní (2020) (seriál)
Že si tvůrci jako protiklad k prostředí ultraortodoxních chasidů vybrali liberální prostředí plné diverzity, no dobře, to dovedu pochopit. Ale že by se v něm tak snadno hrdinka zorientovala a bez okolků a bez námitek jej přijala za své? Vzhledem k tomu, jak byla vychována a jaký svět doposud znala? Moc by mě zajímala předloha... Příběh je vyprávěn poutavě a newyorská část - sonda do života ortodoxní komunity - je z filmu nejzajímavější a mrazivá. EDIT po několika letech: Knihu jsem přečetla a v seriálu opravdu chybí docela velký úsek ze života hlavní hrdinky. Filmová hrdinka kvůli chybějící části vyprávění tak nepůsobí úplně komplexně a lidsky.
Bába z ledu (2017)
Postavy synů občas k neuvěření, zejména jejich neústupné pozice (lpění na polévkové míse, atd.) Tíseň z "uvěznení" ve starém domě plném vzpomínek naopak zřejmá a dolehájící k divákovi. FIlm se mi líbil a líbí se mi komentář uživatelky JitkaCardova.
Kráska a zvíře (1991)
Někdy víc než na vzhledu záleží na velikosti ... knihovny.
Supermaník se vrací (2018)
Není to žádný výkvět kinematografie, ale hraje na struny sentimentálního vztahu k Luxusbursku. To na mě platí.
Bayala – Kouzelné elfí dobrodružství (2019)
Bayala bim bam... zase je mi sedm let a o vílách (a okřídlených jednorožcích a duhových dracích) sním.
Koruna - Bubíšek (2019) (epizoda)
Ještě nemůžu hodnotit celou sérii (nemám dokoukáno), ale tento díl mě obzvlášť nadchl. Radikální osobnost princezny Alice, víra a složitá propletenost svazků evropské šlechty...
Tenkrát v Hollywoodu (2019)
Od třetiny filmu jsem čekala, že to dopadne tak, jak to známe... a nebo to dopadne úplně jinak. A byla jsem napnutá, kudy se bude příběh ubírat. Výsledek nezklamal. Bavila mě parodičnost, všelijaké popkulturní narážky a Brad Pitt. Souhlasím s komentářem NinadeL.