Recenze (266)
Cunk on Earth (2022) (seriál)
Česká soda, the spirit of. Philomena Cunk je naprosto famózní a některé pasáže, jako je kvíz o Římanech a jejich vynálezech, mě rozbrečely. Až budu mít někdy splín, tohle si pustím znovu.
Jako v bavlnce (2020)
Skvělý nápad, famózní Rosamund Pike a diletantsky odbytý scénář. Příběh ze začátku hezky odsýpá, ale pak kvůli nedotaženým detailům a velkým logickým přešlapům bohužel působí jako parodie sebe sama.
Jie wen 4: Wan ťie pchien (2019)
Jak zabít legendárního Ip Mana? Narvěte ho čínskou propagandou, pošlete do do USA a z místních udělejte nácky. K tomu podměrečně zrecyklujte všechno, co ctilo minulé díly. Kde jsou ty nápadité choreografie, promyšlené lokace nebo pořádný záporák? Bída a zmar.
Krasotinky (2020) (seriál)
Roztahané, povrchní a příliš idealistické. Prvních pár epizod se dá zvládnout, ale když se stále jen tlachá a nic zajímavého se neděje, přestává to člověka bavit.
Bridgertonovi (2020) (seriál)
Hloupé, naivní a od začátku dost přitažené za vlasy. Když v tom ale nebudete hledat žádnou historickou věrnost (na plese hrají kromě Vivaldiho třeba i Billie Eilish) a politickou propagandu, můžete si užít příjemný spád, rozmanité postavy a odlehčený děj. Ideální pro zachumlání se do postele se svou drahou polovičkou za deštivého víkendového odpoledne. Když navíc na epizodu a půl usnete, nic moc vám neuteče. :)
Jíst, meditovat, milovat (2010)
Příjemný film do deštivého dne, u kterého bych snesl i trochu delší stopáž. Občas je totiž děj trochu zkratkovitý a jednání postav nedává smysl. Jasně, můžu tady žehrat nad tím, že je film příliš idylický a nereálný (kde vzala Liz tolik peněz, když vlastně o všechno přišla?). Nebo si můžu užít nevtíravou atmosféru emocionálního zmatku jedné až otravně sebestředné osoby a cestu sebepoznání lemovanou kvalitními herci v pěkných lokacích bez laciných sexuálních scén. Volím druhou možnost.
Dámský gambit (2020) (seriál)
Let's make chess sexy again! Seriál se silnou hlavní ženskou postavou, který se vyhýbá aktivismu, patosu a naopak si z nich ještě střílí. Skvěle napsané i zahrané. Anya Taylor-Joy úžasně ztvárnila geniální, lehce psychopatickou dívku ztracenou ve světě šedesátých let a většina zúčastněných jí zdatně sekunduje. Rozporuplných a povětšinou sympatických postav je na minisérii tolik, že jsem chrochtal vypravěčským blahem. A do toho vše konzultovali s Garrym Kasparovem, takže partie nejsou jen filmovým taháním figurek, ale Sicilskou obranou, Skotskou hrou či Caro-Kann. Sečteno, podtrženo – seriálová chuťovka, které bych vytknul pouze to, že v titulcích špatně přepisují šachovou notaci.
Narušení (1999)
Za tohle dostala Angelina Oscara? Ne, že by hrála špatně, ale Winona mi přijde o úroveň výš. Celkově se zde sešla kvalitní herecká sestava. Přidejte k tomu hloubavou atmosférou, vynalézavý střih a povedenou gradaci a máte krásný dvouhodinový zážitek. Poslední půlhodinu jsem od monitoru neodtrhnul oči.
Proč? 13x proto (2017) (seriál)
Chtěl jsem to vypnout už v půlce druhého dílu, ale říkal jsem si, že tomu dám šanci. V půlce čtvrtého jsem to nevydržel. Tolik děje o ničem, prázdného tlachání, ubrečenosti a zákeřnosti jsem už dlouho neviděl. Obzvláště hlavní postvava Hannah je nebetyčná kráva a sebelítostivá mrcha. Pokud byl účel seriálu naštvat diváka, gratuluji k úspěchu.
Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) (2020)
Ženské verzi Deadpoola to nevyšlo. K uzoufání nudné dvě hodiny bez špetky fungujícího humoru. Margot Robbie je cool, ale herecky na hlavní roli zatím nemá. Scénář přeplácaný a režie plytká. Snaží se to vypadat stylově a potřeštěně, přesto slib velké "psychoušské jízdy" se naplnil leda nesčetnými zásahy do mužských přirození. Další ukázkový příklad, že frenetický hon za nálepkami "první žena/ženský film, co ..." páchá více škody než užitku. Nu což, tak snad někdy příště (a mnohem lépe).