Reklama

Reklama

Epizody(2)

Obsahy(1)

Prohrává válku o habsburské dědictví. Prohraná se ale zdá i bitva o osud jejího manželství s Františkem Štěpánem. Příběh jedné z nejvýznamnějších vladařek se dočkal svého pokračování... Bavoři míří na Vídeň, Prusové na Prahu a slíbená uherská pomoc nepřichází. Nejsou peníze, chybějí zbraně, z velké části vojáků jsou invalidé. V zemi vládne hladomor. Všechny dostupné prostředky selhávají, a tak Marie i František sáhnou ke krajním řešením. V druhé řadě minisérie se Marie Terezie naučí, jak zacházet s nabytou mocí, a zároveň velmi bolestivě pocítí dopady svého postavení na svůj osobní život. Podaří se jí sice zažehnat katastrofu hrozící od pruského krále Fridricha II., ale vyskytne se nová hrozba v podobě Francouzů a Bavorů, kteří obsadí Linec a dostanou se až do Prahy. Do Vídně se vrací Františkova matka, která se k Marii chová velmi přátelsky a s porozuměním, ale její skutečné úmysly jsou úplně jiné. Chce Marii ponížit a Františkovi zajistit vůdčí postavení v rodině i v říši, i kdyby to mělo znamenat porážku Habsburků. Slíbená pomoc z Uher nepřichází, a tak se zoufalá Marie, přes protesty svých nejbližších, spolehne na pomoc barona Trencka. Úspěšný obchodník František Štěpán nedokáže bezednou habsburskou pokladnu plnit legálními prostředky. Bez vědomí své ženy začne obchodovat s jejím úhlavním nepřítelem. Tyto události spustí manželskou krizi provázenou žárlivostí, nevěrami. Dokážou se manželé přenést přes selhání toho druhého? (Česká televize)

(více)

Recenze (99)

NinadeL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Marie Terezie pokračuje, tentokráte s tváří Steffi Reinsperger. Novinkou je osobnost Franze von der Trencka, o kterém se běžně točí filmy a seriály v německy mluvících zemích, ale u nás je prakticky neznámý. Doporučuju si srovnat například s filmem Trenck, der Pandur (1940) s Hansem Albersem, ve kterém Marii hraje Käthe Dorsch. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nerozumiem, čím sa tento film dostal do červených čísel, ale pokračovanie je horšie než úvod spred 2-3 rokov. V prvom rade katastrofálny dabing, čo sa dalo aj očakávať, keď tam hrá toľko hercov rozličnej národnosti. To by sa ešte dalo prekonať, ale o čom to tá slávna scenáristka píše? Prešla vôbec okolo nejakej učebnice dejepisu? Okrem toho, že jej dátumovo skoro nič nesedí, celé panovanie Márie Terézie v podstate sústredí na milostné avantúry a katolícku cirkev, ako inak ukázaná ako najspodnejšie zlo aké tu na Zemi bolo. Mirka Zlatníková sa evidentne rozumie len dejinám na úrovni Nového Času a úplne súhlasím s užívateľom Mariinom, spracovanie nie je len bulvárne ale hlavne vyfabulované a pre Máriu Teréziu ako osobnosť nehanebne urážlivé - vrchol bola vymyslená nevera, ktorá mala poukázať na to, že viera je vždy falošná. Základné poučenie, ktoré sme tu dostali je ale jasné. Ešte donedávna sa hovorilo, že dejiny píšu víťazi. Omyl! Dnes už platí, že dejiny píšu bulvárni fabulátori a pokrivení filmári. Už pomaly aj zo svätice urobia kurvu a ľudia tomu uveria. Len kvôli tomu samotnému musím udeliť odpad. ()

Reklama

sofiapetra 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Viděla jsem všechny čtyři díly až teď, takže trochu šokující samozřejmě bylo, že v prvních dvou byla MT štíhlá rozverná dívenka, kterou jsme opustili, když konečně porodila tolik vytouženého synka Josefa a od třetího dílu, kdy byl následník stále ještě mimino (takže mohly uběhnout týdny, maximálně měsíce), se tvůrci docela násilně rozhodli a z představitelky Marie Terezie učinili regulérní velbloudici. A ještě k tomu hodně zapšklou a prudérní. To byl šílený obrat, ačkoliv člověk z různých dochovaných pramenů jaksi tuší, že druhé herečce se podobala víc. Naproti tomu Vojta Kotek v roli Františka Lotrinského opravdu zazářil. Navíc se Mirce Zlatníkové jeho role velice povedla, napsala ji prostě skvěle. Prvotní lehkost, která trochu koketovala s telenovelovským zjednodušováním až diblictvím, se nakonec ukázala dobrou cestou, protože série o Marii Terezii a její době, se tak stala přístupnou širokému publiku. A to přece jde nejvíc. Kožených a suchopárných opusů z historie jsme byli svědky už mnoha, ale i ty pojednávaly spíš o mužských historických postavách. Jako největší plus bych viděla, že byl scénář svěřen právě paní Mirce Zlatníkové, která umí nejen dobře a chytře psát, ale hlavně se nebála domýšlet situace a statečně je naroubovat na historické skutečnosti a události, které byly předem dané. A které bychom měli všichni znát. Proto také doufám, že se na pátý a šestý díl - které už na papíře existují - najdou potřebné finance a budou i natočeny. Výprava bude jistě drahá, ale když Česká televize upustí od svých obvyklých projektů - inscenací - které mají tak slabé scénáře, že jejich sledování si soudný člověk neobhájí ani sám před sebou při žehlení, tak se jistě najdou. Hlavně: na projekt tohoto typu by mělo bez debat přispět Ministerstvo kultury. ()

Luk Skywalker 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět je to dobře natočeno, nenudilo mě to. Hned zkraje 3.dílu je připomenuto, že je František Lotrinský děvkař (což je zde nakonec důležitá věc). Je to hodně dramatické a je zde dost sledována změna charakteru a projev problémů říše na osobním životě Marie Terezie, což je změna oproti dřívějším dílům. Jelikož jsem si nereprízoval předešlé díly, tak mi změna hlavní herečky nějak nevadila (i když ta předchozí je hezčí) a nejspíš si toho opět filmaři dost vymysleli, aby jim to pasovalo, ale budiž. V třetím díle dominuje baron Trenck, který sehrál historickou úlohu a v 4. dílem je to ten hlavní jezuita a tvrdá srážka s realitou, která způsobí prozření Marie Terezie. Myslím, že i dnes by mnoho lidí toto prozření potřebovalo. Na případné další díly si rád počkám a podívám se. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Angelika je mnohem lepší. Je škoda promrhaného potenciálu. Ze seriálu Marie Terezie vychází jako nepříliš inteligentní, nevyrovnaná něvěrnice. Její zásluhy jsou v podstatě pominuty. Ten levoboček, to je ještě drsnější. Nechápu tenhle přístup k látce...její život nabízí silný příběh a není třeba si k němu ještě vymýšlet cosi dalšího. Scénář se mistrně vyhýbá všemu zajímavému co MT v životě potkalo. Naprostá zoufalost. 30% ()

Galerie (161)

Zajímavosti (12)

  • Natáčecí místa: arcibiskupský zámek v Kroměříži, zámek a zámecká zahrada v Jaroměřici nad Rokytnou, zámek Valtice, zámek Jaroslavice, vodní mlýn ve Slupi, Mahenovo divadlo v Brně. (violoncello)
  • Ukázka divadelního představení se ve skutečnosti neodehrává v Hofburgu v divadle, ale scéna je natáčená v zámeckém divadle v Českém Krumlově, kde se nachází zachovalé barokní divadlo. Napovídá tomu velký Schwarzenberský znak nad loží. (Vitoraz)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno