Neporazitelný II: Poslední zůstává

• USA Undisputed II: Last Man Standing (více)

Pokračování filmu z roku 2002. Tentokrát je šampion těžké váhy George „Iceman“ Chambers poslán do ruského vězení na základě vykonstruovaného obvinění z pašování drog. (Filmbox)

Recenze (382)

Lacike

Keď budeme ignorovať jednotku s ktorou tento film nemá prakticky nič spoločné, tak toto je skutočný začiatok slávnej DTV série s legendárnym borcom a samozvaným najlepším bojovníkom na svete Boykom. Tentokrát je ešte za záporáka, ale už tu vidno, že dodržiaval určité zásady. V zápase chcel vždy vyhrať férovo. Je silno veriaci, čo môže byť kľúčové v nasledujúcich dieloch pri jeho postupnom prerode v kladného hrdinu. Dozvieme sa za čo vlastne sedí. Jeho príbeh je proste neskutočne zaujímavý a zatieni aj hlavného hrdinu. Adkinsov obmedzený herecký prejav výnimočne stačí na to, aby nepôsobil rušivo. Boyka je jeho životnou úlohou v ktorej dokonale vynikol. Druhým veľkým kladom filmu sú famózne bitky, ktoré nie sú len fantasticky prevedené, ale aj špičkovo natočené. Kamera sa stáva regulérnym tretím účastníkom pri zápasoch dvoch súperov. Všetky tie akrobatické chvaty vyrážajú dych a vďaka spomalovačkám máme dostatok času si ich vychutnať do sýtosti a následné zrýchlovačky dodávajú úderom poriadnu tvrdosť. Bitky sú proste absolútny top vo svojom žánri, keď nepočítame ázijskú produkciu. Samozrejme pri finále nesmie chýbať povinná hudobná pecka Bring It On, ktorá mu dodá poriadne emocionálne grády. Tento diel ale nie je bezchybný, takže poďme k negatíivam. Bohužiaľ hlavným hrdinom nie je Adkinsonov Boyka ale Michael Jai White. Sympaťák, ktorý by dokázal utiahnuť film, ale jeho postava je vďaka svojej namyslenosti strašne nesympatická až neznesiteľná. A to má byť kladný hrdina. Pritom máte celý čas tendenciu fandiť Boykovi. White postupne síce prejde vývojom a trochu sa polepší, ale celá tá zmena je plná klišé motívov, ktoré úplne nefungujú. Aspoňže v bitkách je Adkinsovi dôstojným protivníkom. Zaujímavá je snáď len línia s maníkom na vozíku, ktorý Whitea začne trénovať a vtipný maník v pozadí celého toho väzenského turnaja Gaga. Táto dejová vata je tu na úkor bitiek, ktorých nie je dostatok na to, aby film miestami nezačal nudiť. Nakoniec ma ešte pobavilo, že ruskí väzni sa vedia veľmi dobre dohovoriť po anglicky. Výsledkom je solídna arénovka s charizmatickým záporákom, ktorá by potrebovala viac bitiek a lepšiu hlavnú postavu. 7/10. ()

mcb

Nářez. Béčkový paskvil všech žánrových klišé, které jsou nejen zábavné podané, ale působí v "příběhu" úplně nenásilně. Jenom jedno vězení, které je pro dva ubercool bijce malé. Sice je to námětem zapadlé někde v dobách Krvavého sportu, přesto je to vynikající žánrová záležitost. Audiovizuální souhra obrazu a zvuku během tréninkových montáží a samotných zápasů je prostě k nezaplacení. Stějně jako to, co předvádí titulní Michael Jai White a Scott Adkins, kteří svými železnými pěstmi předvádí jedny z nejlépe natočených soubojů v ringu, co jsem viděl. Italský hřebec promine ;) ()

Ouwen

Arénovka snů! V promrzlém vězení se odehrávaj nelegální zápasy, ze kterejch tečou obrovský prachy. Námět je sám o sobě úžasnej a do úplnosti ho využil každej člen štábu. Co na tom, že vizuální stránka je odpudivá. Ta nese zodpovědnost za nekompromisní atmosféru, ze které proudí mráz po těle a ta špína kolem se divákovi zažere pod kůži. Bude trpět s hlavní postavou, bude se domáhat spravedlnosti, jakožto Ledoborec v hlavní roli. A bude se těšit na každej další souboj, jež na sebe nenechá dlouho čekat. Je vskutku nadlidské, co zde předvádí Scott Adkins.. takovej řetězec salt, kopů z otoček, kopů z nemožnej pozic.. fakt mazec!!! Všechna ta tetování co má na těle, sestřih, a ať si každý říká co chce, Boyka není tak povrchní arogantní šmejd.. už zde má určitý morální kodex, je vlastně férovej, pouze vůči ostatním vězňům zneužívá svojí dominanci. Ta se samozřejmě přenese do ringu a tam řádí jako neutichající smršť. Bojovej arsenál pestrej a pokaždé překvapí s něčim jiným. Na druhé straně Jai White, jehož postava se precizně a přesto přirozeně profiluje. Z egoisticky tvrdohlavého blbečeka se stane muž, kterej si pustí vězně k tělu, přijme věci tak jak jsou a začne i místním pomáhat. Jeho svalstvo mu pomalu ani neumožňuje se minout s ramenem Boyky - disponuje zajímavým boxérským stylem. Přesto jsem si nejvíce oblíbil armádní boj z blízka, kterej použil ve finále.. mix pák, loktů a zvedáků v jeho podání impozantní. Bitky jsou perfektně sestříhané, režie je špičková a souboje maj kurevskou razanci, cítil jsem každý úder na těle a choreografie se nedá s ničim srovnávat. Nathaniel Dawkins zase stojí za nadupanou hudbou. A dojde i na pořádné emocionální scény. Gaga je geniální postava.. nemám co vytknout, všecko je takové, jak má být. ()

cheyene

Divák se u tohoto snímku nenudí, protože stále se tu něco děje. Prostředí se snaží mít atmosféru a docela se to i daří. Děj je triviální a přímočarý. Bojové scény fanouška MMA potěší, ovšem vše je tu tak krásně čitelné, průhledné a předvídatelné, že pocit, že tohle jste už někde viděli, není vůbec překvapivý. Zkrátka a dobře Neporazitelný 2 je průměrný nebo lehounce nadprůměrný bojový snímek a nebýt Michaela Jai Whitea a Scotta Adkinse, zapadl by do zapomnění ještě dřív, než by se dostal k nám. ()

Malarkey

Na začátku na mě vybaflo logo Nu-Image. To většinou představovalo hororový scénář, příšernou akci a strašnej příběh. Jenže jsem dostal něco, naprosto opačného a já se nestačil divit. Prostě jsem film zapnul a koukal až do samotného konce. Taky si vybavíte tu hromadu akčních filmů, co poslední dobou vzniká a při akci se kamera klepe co nejhustším způsobem, aby jsme z akce měli uplný hovno ale pořád nám to všecko přišlo hrozně cool a drsný? Já si to teda vybavím docela často a nejvíc mě sere, že od chtěných filmů, kde se točí na televizní kameru co nejvíce autenticky, se tehle nápad dostal i do samotných filmů s dobrým nápadem. To si prostě příjde kretén kameraman a celej film zkurví. Taky Vás to tak nasere? Mě teda jo...Proč? Proboha proč....Dyť to sami musí vidět, že to stojí za hovno Ale jeden režisér to z té celé řady asi pochopil, doufám. Natočil totiž pravý opak. Natočil neskutečně stylovou bojovku, kde je vidět opravdu všecko a jediné, co jí do radosti chybí, je lepší scénář. Jinak to prostě šlape, fantasticky to šlape a nikdy bych to do takového režiséra neřekl. Tak se můžete setkat s bitkou, kde se kamera naprosto ladným krokem hýbe po ringu a všecko to mému oku naprosto parádně sedí. Já jsem jenom zvědavej, jestli je to výjimka porušující pravidlo nebo se v akčním světě začne něco dít. Je totiž docela na čase. ()

Zajímavosti (19)

• "Kupolovitá" časť väznice v niektorých záberoch veľmi pripomína gulag, ktorý sa objavuje vo videohre "Call of Duty: Modern Warfare III" a jej prvej sezóne, taktiež aj v jej časti "Warzone". (Real Tom Hardy)
  • Bojovou choreografii filmu vymysleli Scott Adkins (Yuri Boyka) a Michael Jai White (George Chambers). Typický kop, který ve filmu předvádí Yuri Boyka, se nazývá Guyver kick a vymyslel ho sám Adkins. (Sufferer)
  • George Chambers (Michael Jai White) nemá na zádech tetování "Iceman", které měl v prvním snímku. (Jihočech)