Režie:
Gareth EdwardsKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Aaron Taylor-Johnson, Bryan Cranston, Elizabeth Olsen, Juliette Binoche, David Strathairn, Ken Watanabe, Al Sapienza, Sally Hawkins, Brian Markinson (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Nejznámější impozantní monstrum na světě se ve filmu postaví proti zlým nestvůrám ohrožujícím samou existenci lidstva, kterým vdechla život vědecká arogance lidí. (Warner Bros. CZ)
Videa (23)
Recenze (1 621)
Monster film jak žádnej jinej. (Popkornovější) KONG mě konečně dohnal si dohnat tohle, a přes pomalejší (ale zdaleka ne zbytečně) rozjezd se to "vybarvilo" ve zlověstnou, temnou, epickou, čarovně black on black demoliční jízdu, která zanechá slušný umělecký dojem a kde jsou ty radioaktivní prastarý svině tak gigantický, že se vůbec nemusí zajímat o nějaký lidičky tam dole, válcují nám velkoměsta spíš ve stylu mocný mimozemský invaze. Sám ještěr v roli zachránce je super. Rád bych měl možnost zopáknout si někdy na plátně, teď se vyloženě třesu co všechno bude v rámci téhle resurekce třeba ještě následovat... Kong X Godzilla v mixu těch dvou filmů, fuck yeah! P.S. 60% fakt nee :D ()
Biják, ktorý sa síce vezie v bezpečných klišé, detskej prístupnosti a ničím neprekvapí, ale aspoň drží pokope (Pacific Rim bol odvážnejší a viacej cool, ale dramaturgicky nefunkčný). Na rozdiel od Emmerichovej verzie navyše ctí pravidlá japonského kultu a s hollywoodskymi technickými možnosťami umožňuje arigatovcom užiť si ich Jánošíka tak, ako ho ešte nevideli. Postavy, hoci hrané oceňovanými a v blockbusteroch nevídanými hercami sú druhoradé, podstatná je epickosť a atmosferický vizuál v duchu spielbergovských dobrodružstiev. Toho pripomínaju i konkrétne scény ako úvodný let vrtulníka na ostrov či opakované umiestňovanie detí do každej napínavej akcie. Dnes spokojnosť, pred piati rokmi by to bolo nadšenie. ()
Baví mě představa pubertálních popcornožroutů jdoucí na další Pacific Rim, případně Emmericha a dostávající Edwardsův v tradici zakořeněný sequel, který Godzillu neikonizuje jako hrozbu, kolem níž je potřeba akčně kroužit a kochat se destrukcí, ale jako kámoše, kterého matka příroda využívá jako ultimátní regulační prostředek, zatímco lidi (resp. Američani) statují a veškeré průsery ve filmu způsobují svojí vlastní debilitou vycházející z touhy řešit konflikty sami bez otevřenosti k poznatkům jiné kultury. Což samozřejmě všichni vykládají jako přešlapy proti logice, ačkoli nikdo nezná svět, v němž by koexistovala jadernou energií napájená MUTA, takže pasovat nějaký neprůstřelný realismus na podobný fikční svět, jenž jde očividně ve šlépějích šedesátileté historie, vlastně ani nejde. Godzilla je (imho, samozřejmě) hodně pevně uchopený autorský projekt nadšence, který vyžaduje, aby měl sledující divák alespoň nějaké godzillovské základy a chápal tudíž přebíhání od stylu a myšlenek poválečné japonské kaiju kinematografie k japonsko-americké moderně, která si zachovává intelektuální přesahy a zároveň dovede gradovat k jedné z nejimpozantnějších monstr-fatalit na stříbrném plátně. ()
Poetiku, zákonitosti, motivy a stupiditu filmů godzillí série to může s moderním blockbusterem kombinovat sebelépe, (to ať posoudí místní znalci kaidžu eiga), ale s nabubřelým konstatováním, že je to snímek roku, na mě nechoďte. Neustálé okrádání o divácké atrakce vyvolává asi tolik slasti, jak kdyby vám někdo z pusy pořád bral rozpouštějící se čtvereček luxusní čokolády. Dokážu ocenit celkovou nekonvečnost, perfektní triky nebo temnou Desplatovu hudbu i oddalované vyvrcholení, ovšem ono finále za to čekání nestálo. 65 %. [Kino, 2D] ()
Pocta originálním Godzillám. Jako děcko jsem na satelitu (RTL, SAT 1, PRO 7) tyhle věci přímo hltal a Edwards zdá se taky. Tenhle realističtěji pojatý katastrofický film je na míle daleko vzdálený popkornové kamarádce z devadesátých let. Bacul je tu vlastně za klaďáka a lidi jsou tady jenom proto, aby byli sem tam zašlápnuti nebo sežráni. Velká škoda nevyrovnaného scénáře, který na jedné straně skvěle skrývá a přednáší celou mytologii velice svěže, na druhé selhává v lidské rovině, kde i vinou mizerného Aarona Taylora-Johnsona divák nemá k hlavnímu hrdinovi vztah a často proklíná obecnou lidskou hloupost (svým způsobem jde stále o věrnost originálům, ale už nadbytečnou). Jediný Bryan Cranston mačká ze své postavy maximum a je monstrům obstojným přihrávačem. Trikově špičkové, závěr je přehlídkou oku lahodících záběrů, které kombinují moderní styl natáčení s tradicí japonských kaju filmů. Vyměňte lidi a sem s dvojkou! ()
Galerie (169)
Zajímavosti (78)
- Náklady na výrobu byly zhruba 160 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Ve filmu nechybí celá řada easter-eggů. Ford Brody (Aaron Taylor-Johnson) má na teráriu napsáno Mothra, což je jméno jednoho z Godzillových nejslavnějších protivníků. V pokoji má dále plakát, na kterém v japonštině stojí „Nechte je bojovat“. Na plakátě jsou vyobrazeny přišery M.U.T.O., nukleární reaktor a most Golden Gate. Ve škole se děti sledují video o líhnutí motýlů z kokonu a na boku lodi ze závěru filmu je napsáno „Go Whales Tours“. Japonsky se Godzilla řekne Gojira a „jira“ znamená velryba, anglicky "whale" - na lodi je tedy napsáno "Godzilla Tours". (Zdroj: fandimefilmu.cz)
- Ve filmu je necelých tisíc trikových záběrů, což je oproti běžnému standardu hollywoodských velkofilmů zhruba polovina. Edwards tak nabyl dojmu, že je úsporným filmařem, dokud mu ale šéf trikového oddělení neprozradil, že průměrná délka jednoho trikového záběru je tu oproti standardu více než dvojnásobná. (Reapper)
Reklama