V kriminálním dramatu se představuje Bradley Cooper jako mladý ambiciózní umělec s nadáním zmanipulovat lidi díky vhodně zvolených slov, který se spojí s psychiatričkou (Cate Blanchett), která je však mnohem nebezpečnější než on sám. (Falcon)

Videa (5)

Recenze (264)

Vitason

S del Torem to mám vždy hit or miss, ale tentokrát to bylo, jako kdyby sympatický Mexičan kopnul fotbalovou penaltu na rugbyovou branku, protože Ulička přízraků působí jako půhodinová povídka natažená do dvou a půl hodinové nudy, která jen marní skvělý herecký potenciál. Navíc je to celé strašně profesorsky natočené, bez špetky snahy něco zajímavě rozzáběrovat a to zrovna u del Tora mrzí dvakrát. ()

castor

Zase skvělá výprava, kostýmy, kamera či spousta hereckých jistot. Ale jinak hra plná špatných rozhodnutí a neúměrné utahanosti. Poslední dekádu zoufale přeceňovaný Mexičan udělal další chybný krok. Kousky Purpurový vrch a Pacific Rim hodně neukočíroval, zajímavý rozhodně nebyl ani se scénáristickým snažením u Hobita nebo roztříštěné Čarodějnice. Tváří vody sice potěšil svou typickou stylizací, kdy znovu předložil řadu milých detailů, ale celkově toho bylo hrozně málo a emoce šly evidentně na túru na opačnou stranu než divák. I k tomuhle svéráznému příběhu přistupuje zpočátku osobitě, znovu nejede po prvoplánových kolejích, ale ani nemíjí nějaké zajímavé zastávky. Jeho manipulativní antihrdina opouští v předválečné Americe domovinu, přidá se k pojízdnému cirkusu, aby nakonec vycítil příležitost ve „čtení myšlenek“ druhých lidí. Spolu s nevinným děvčetem zamíří do velkého světa New Yorku, kde začne solidně vydělávat. Dokud nepotká vychytralou psycholožku. Jenže jak minuty přibývají, tím divákova pozornost v téhle obří porci minut klesá. Přešlapování na místě v prostřední části (asi mě víc bavil cirkus než velkoměsto) vynahradí závěrečné ostřejší pojetí. Guillermova inklinace k mysterióznímu světu tentokrát chybí, což je možná dobře. Emoce nicméně zase (skoro) na nule. ()

Arsenal83

Originál som nevidel, tento film však nemá byť remakeom takže nevadí. Guillermov štýl mi celkovo nesedí, ale film aj réžia určite bude v širšom okruhu kandidátov na nomináciu na oscara. Hoci sa mnohí nadchýnajú nad Cooperom, mňa paradoxne najviac zaujala Cate Blanchett, ktorá podala určite pozoruhodný výkon, jej by som nomináciu aj prial. Inak mňa film vôbec neuchvátil, je pomalý a najlepší je na ňom názov. Atmosféru to má, tempo slabé. 2,5-hodinový film, z toho hodina je zbytočná vata. ()

maddy

Guillermovi del Torrovi pravdepodobne po oscarovej (a skvelej!) The Shape of Water nabobtnalo ego a povedal si, že aj on dokáže natočiť vyše dva a pol hodinový filmový spektákl. No ... nedokáže a jeho Nightmare Alley má tak bližšie k priemernému Crimson Peak, než práve k tej oceňovanej Tváre Vody. V Nightmare Alley je pritom mnoho vecí na správnom mieste. del Torovi sa opäť darí na plátno priniesť jeho typickú guillermovskú takmer až gotickú, resp. tentoraz skôr noirovú atmosféru, zasadiť to celé do pútavého retro vizuálu, obsadiť skvelými hercami a sprostredkovať zaujímavý audio-vizuálny zážitok. Aj keď oproti jeho predošlým filmom značne umiernený. Problémom je tentoraz skutočne zbytočne prepálená stopáž, kde ten film polovicu času mláti prázdnu príbehovu slamu a nič by sa nestalo pokiaľ by sa z neho vystrihla aj celá jedna hodina, postavy ktoré ani jedna nedýchajú životom a viac menej len plynú príbehom ako figúrky na šachovnici, s čím súvisí aj absolútne minimum emócií, ktoré ten film dokáže vyvolať a neprekvapivý dramatický oblúk, ktorý je predvídateľný prakticky od začiatku, ale film sa k nemu strastiplne dopracováva cez dve hodiny. Škoda, pretože vďaka hercom a atmosfére sa na to nepozerá zle, no vo výsledku je to len taká chabá variácia na The Prestige. CELKOVO: 6/10 ()

JohnnyD

Celkovo mi uniká zmysel tohto filmu, keďže je to pomerne verný remake filmu z 1947. Nebavme sa o novej adaptácii knihy, lebo ak si odmyslíme gore a trochu sexuality, je to len veľmi jemný update, kde nevidieť rozdiel skoro 80tich rokov od ostatného spracovania. Pravdaže remeslo je to prvotriedne, ale s výnimkou nervydrásajúceho finále (ktoré je tiež viac menej totožné s originálom), som sa väčšinu času nudil a márne tápal, že prečo toto všetko? Keby aspoň cirkus nevyzeral ako od Burtona a bol viac historicky verný (Gresham o nich napísal aj non-fiction knihu, takže bolo z čoho čerpať). Casting je pravdaže skvelý (prial by som si regulérny neo-noir s Cate Blanchet ako femme fatale), ale čo si budeme vravieť, jeden Tyrone Power schová celý tunajší ansámbel. Najviac ma nakoniec zaujali kostýmy a art-deco kulisy (kancelária psychiatričky je dychberúca). ()

Zajímavosti (14)

• Film se odehrává v letech 1939-1941. (NinadeL)
  • Legendární Martin Scorsese napsal otevřený dopis deníku Los Angeles Times, ve kterém vyzýval, aby se lidé šli na tento snímek podívat do kin. Označil ho za znepokojující a osvěžující zároveň. (NiWi)