Snivokraj

• USA Slumberland (více)

Mladá dívka Nemo (Marlow Barkley) s pomocí velkého stvoření, napůl muže a napůl netvora, cestuje do mystické země ve svých snech, aby hledala svého zmizelého otce. (TommyZR)

Videa (6)

Recenze (114)

sedm.1

Snivokraj je vizuálně působivá, atmosférická a především v mnoha ohledech nápaditá fantasy pohádka, disponující fungujícími emocemi, sympatickými postavami, obsazené výraznými herci, no a přesto všechno nemohu tvrdit, že bych se u toho bavil, a vinu bych viděl nejspíš asi hlavně v zápletce, která je tedy skutečně originální, ale prostě tak nějak úplně nefunguje. Z celého toho filmu mám totiž opravdu neobvyklý pocit, že tam toho tvůrci napěchovali víc, než byly schopné ty dvě hodiny vůbec unést, a tak i když v naprosté většině jiných snímků vítám, pokud mají strhující spád a jsou doslova vším napěchované až po okraj, tak zde toho bylo zkrátka už fakt příliš, a celé to tak jen zcela bláznivě skáče z jednoho dobrodružství do druhého, a to tak rychle a bezohledně na ostatní prvky filmu, až jsem vlastně ve výsledku zjistil, že jsem si z toho nic nedokázal pořádně užít. Navíc bych měl i zmínit, že to zde jinak docela skřípalo i po technické stránce, tedy co se kvality efektů týče, přeci jen na poměry v dnešní době tam totiž pár scén vypadalo fakt levně, a přestože jsem o něco výše chválil celkové obsazení, tak trochu nevím co si myslet o výkonu Jasona Momoa, který mi chvílemi připadl až nepatřičně moc utržený ze řetězu, či jinými slovy, zbytečně přehrával, a k získání lepšího dojmu to rozhodně nepřispělo. Je to zkrátka s celou touto podívanou dost na vážkách, jelikož toho sice nabízí opravdu hodně působivého a výrazného, jenže to nejzásadnější v tomto typu filmu mu chybí, a to zábavnost. ()

filmfanouch

Snivokraj je přesně ten typ filmu, který je nejideálnější z paměti dostat nejrychleji možným způsobem. Svět s potenciálem je totiž spláchnut ve vizuálně kýčovitém podání, s tvůrcem za kamerou, který umí, ale tady jde proti sám sobě a především zápletkou, která v průběhu popírá sám sebe a opět vyvolává pocit, že Netflix ještě nezačal najímat dramaturgy ve velkém. Pár světlých momentů, které dokonce koketují alespoň s polovičním naplněním potenciálu, sami o sobě tento film nezachrání.... ()

Rathalos

Krasna fantasy komedia,ktora sa odohrava vacsinou v nadherne farebnom svete fantazie a snov,Jason Momoa si to zjavne uziva a je vtipny,mladulinka sympaticka herecka Marlow Barkley je viditelne talentovana,mozno aj buduca hviezda filmoveho platna,potesila aj pritomnost prasiatka,takze viac takychto filmov a budem spokojny...:⁠-⁠) ()

ArsenalEagle

Překvapivě hravé a milé rodinné fantasy s přehrávajícím Momou, né zrovna sympatickou hlavní protagonistkou a s přemrštěnou minutáží. Film by si zasloužil další kolo ve střižně, protože místy se opravdu vleče a nebaví. Dovolím si zkopírovat část od monologa, protože přesně vystihuje mé pocity z vlastní myšlenky filmu: "Mělo to úžasnou poetiku, obzvlášť Chrisova postava. Smutný strýček, jehož největší přátelé jsou kliky od dveří... Když se nad tím člověk zamyslí, tak vlastně by to mohlo vysvětlit spoustu věcí. Třeba proč se tolik lidí chová, jak se chová. Zapomněli se vzbudit a jejich lepší já zůstalo ve snu. Na světě potom žije jen stín jejich dávného ducha, šedivý, nudný a bez jiskry." ()

Anderton

Nakrútiť detské fantasy bez toho, aby pôsobilo vizuálne negýčovo a nepôsobilo ako "taškařice" je celkom umenie a Lawrence to, aspoň podľa môjho vkusu, bez problémov dokázal. Občas si spomeniete na Karla Zemana, občas na Inception, občas sa zasmejete vydarenému fóriku (prebudenie mníšky, fotenie vo výťahu). Ide o príbeh s antagonistom - radcom, ktorého úlohou je byť iný ako hlavný hrdina a ktorý je aj zaujímavejší. To sa podarilo podľa toho, ako máte radi Momou, možno film kvôli nemu odsúdite. Atmosféra je skôr melancholická a rozprávanie, aj napriek množstvu vizuálnych hodov, pomalšie, čo ma príjemne prekvapilo. A záver dojal. ()

• Film sa natáčal v Toronte (Kanada) od 9. novembra 2020 do 5. februára 2021. (Arsenal83)