Poslední recenze (257)
Fentasy (2024)
Snad asi nejambicioznější slovenský projekt, vyjma Invalidy, jsem konečně zhlédl a nevím co říct. Ten vypiplaný vizuál byl vážně nádherný, stejně jako výstavba a story development, ale vše co padlo z úst postavy bylo jak vystřižené z nějaké červené knihovny. Místy to ale dokázalo hodně zaujmout ale na druhou stranu i nudit. Já Vičanovi veřím, on má ten storytelling úchvatný, neveřím scénaristce, která spíše teda vystřihává a kopíruje.
Hunger Games: Síla vzdoru 1. část (2014)
Nevýrazný díl, který si zapamatujete maximálně vzpourou. Působí to možná asi tak podobně, jako fillery v seriálech. Nepodstatné, ale fajn.
Back to Black (2024)
Jak udělat co nejvíce klišé biopický snímek ve třech krocích: Zaprvé, na začátek dejte, jak skládá s kytarou svou první píseň. Zadruhé, do příběhu patří láska, tak ji udělejte co nejhezčí. Zatřetí, hlavně aby to končilo dobře (titulek o sebevraždě jim to vyváží). A tak bych ten snímek shrnul. Byla to prostě snůška nápadů, které by někdy v romantickém filmu byly užitečné, ale v životopisu o Amy, kde mohlo být tolik věcí, tolik aspektů její kariéry, se hrálo jen na lásku. A ještě k tomu nezáživné.
Poslední deníček (2)
Top 10 pro rok 2023
1. Oppenheimer
Nolan a jeho biopický snímek. No, dopadl úžasně. 3 hodiny brutálního návalu informací ve stylu mistra režiséra Nolana je něco, co chce zažít každý cinefil. Mrzí mě, že jsem nestihl IMAX70mm - to teprve musela být bomba.
Nejlépe vykonstruované soudní drama, které jsem kdy měl šanci vidět. Hned poté, co film skončil jsem měl pocit, jako bych viděl "nadfilm". Tzv. Husí kůže, ztrnulost, paralýza a overthinking
------------Dospěl jsem k tomu, že tyto dva filmy, jsou na stejné úrovni, a proto se budou oba dva dělit o první místo, neb každý ve mně sice zanechal jiné pocity, ale oba dva miluju----------
3. Poor Things
Yorgova Bomba. Víc k tomu není třeba říct.
4. Red Rooms
Tohle je jeden z těch filmů, které už nikdy nikdo nechce vidět víckrát. Nikdy zde není vyloženě ukázáno nic, co by děti nemohly vidět, ale scénaristicky nebo režijně, je to tak precizní, až mi z toho upadla pusa. Scéna s cosplayem je letošní kinematografický peak.
5. Past Lives
Studio A24 mě pokouší. Půvabná debutová romance Celine Song působí tak autenticky a citlivě, až jsem z toho na měkko. Ono v tom hraje roli i osobní zapojení do příběhu..
6. Bastarden
Film jako takový, řádně využívá mnoha scénaristických klišé, ovšem oným vyprávěním, vizuálem a různými scenériemi, dělá film z jednoduchého, filmem silným a velice těžkým. Mělo to vše, co každý kinozážitek potřebuje. Český žižka oproti Bastardovi - nula. A nejen nula. Víc, než nula.
Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio a mnoho dalších nám nadělují Indiánský počin, který se ovšem dlouho motá na jednom místě. Jinak by to byl dokonalý počin.
8. Úsvit
Asi nejoriginálnější český počin posledních let, který místý strádá, ovšem svým provedením uchvátí tak, jako svým ukončením.
Další ze skvělých artových debutů. Jen tak dále a budu tleskat nebo se stanu i věrným fanouškem.
Film jsem viděl dvakrát a stále je pro mě nevysvětlitelný.
~~~~~~~~~~~~~
Ke konci bych chtěl říct, že do své top 5 počítám filmy, které vyšly v roce 2023 celosvětově a nebyly v roce 2022 oceněny ani nominovány jak oscarem, tak něčím jiným - jinak by zde byly snímky jako třeba Tár, Velryba, nebo Babylon