Série(3) / Epizody(18)

V antikvariátu grobiánského Irčana Bernarda Blacka a jeho přítelkyně Fran zvané Kocovina, vám nejen nic neprodají, ale ještě vám vynadají, případně i namlátí. (oficiální text distributora)

Recenze (1 062)

genetique

Anglický humor v plnej poľnej. Netušil som, že to niekedy napíšem, ale niektoré scénky by tromfli aj absurdity pána Beana. Nekonvenčný, dokonalý a miestami naozaj krutý čierny humor a pekelne vtipné tri hlavné postavičky. Ktorých správanie je väčšinou absurdne bláznivé, ale pritom tak krásne vtipne prípustné. 95%. ()

veru_needy

Každý správný knihovník má rád svoje zákazníky, protože díky nim je živ. Věčně opilý Bernard není správný knihovník a svoje zákazníky ze srdce nenávidí. Kromě toho kolem sebe jen zřídkakdy někoho snese a je proto zázrak, že se v jeho blízkosti bez (závažnější) újmy dokážou pohybovat roztomile naivní Manny s naprosto vytříbeným vkusem pro umění a sociálně nepružná, nezdravě alkoholu a cigaretám holdující Fran. Ale ještěže tak, protože s tímhle nesourodým trojlístkem je legrace přímo náramná. Humor je to vskutku absurdní a musí sednout. Já už to prostředí útulně rozházeného antikvariátu považuji skoro za druhý domov, a to jsem se začala dívat až nedávno. Black Books jsou pro mě mezi seriály naprosto ojedinělým zjevem a jsem ráda, že jsem na něj narazila. - "Maybe the art is saying cows know something we don't." ()

Eddard

Hodně zábavný bricom z pera jednoho z největších resuscitátorů britského televizního humoru, Grahama Linehana. Stejně jako v jeho pozdějším dílku IT Crowd sází na chemii tří hlavních postav, jenž se poněkud vymykají našim představám o normálních lidských bytostech. Fran je psychicky labilní, silně zakomplexovaná majitelka obchodu se záhadnými věcmi, Manny je vousatý, vlasatý, silně zakomplexovaný, submisivní a hlavně zdeptaný, cca čtyřicetiletý chlapík, který se ke své smůle jednoho ne moc pěkného dne nachomýtne k Bernardu Blackovi a začne pracovat v jeho knihkupectví. A konečně, Bernard Black je trochu šiblý, hodně zakomlexovaný, cholerický Ir, věkem něco kolem třicítky. Těžko byste hledali větší trosku nebo nenapravitelnějšího ochlastu, zkrátka geniální postavička. Update, 2014: Před sedmi lety jsem hodnotil čtyřmi, což se mi zpětně, s vědomím toho, kolikrát jsem od té doby viděl všechny díly a jak se u seriálu dodnes směju, jeví jako neuvěřitelná rozmazlenost a sprostota. 90% ()

eraserhead666

Vždycky jsem si přál mít vlastní knihkupectví/antikvariát a děkuji tomuto seriálu, že mi to alespoň zprostředkovaně umožnil. Protože takhle přesně by to tam asi vypadalo. Sice nekouřím a nechlastám jako Bernard, ale taky bych si pořád jen četl a prudil by mě každý zákazník, který by mě vyrušoval. Takže bych si asi splašil nějakého Mannyho. A kdyby byla ještě nějaká Fran, byla by to bomba, protože to je nejlepší postava serálu (Bernard a Manny jsou dobří, jen občas přestřelují, zato Fran zůstává pořád při zemi, uvěřitelná a realistická). Postupem času jsem se do ní zamiloval. První díl mě naprosto rozsekává. Další jsou to výborné, tu skvělé, tu slabší, ale první díl je prostě dokonalý. Tam sedí všechno a nic není přehnané. A pak Simon Pegg, ten je až nechutně dokonalý. ()

sud

To nejlepší z dílny Grahama Linehana (alespoň zatím a z toho, co jsem viděl). "Otce Teda" jsem zatím neviděl, "Velkovlak" jde ve stopách Monty Pythonů, ale moc se k nim nepřiblíží a "IT Crowd" schází jeden pořádný tahoun. Bernard Black je vožera, vochlasta, voplasa, vyhulenec, vymaštěnec, omezenec, IQ tyQ, pecivál, povaleč, lenoch, humusák a chlív. Ale na druhou stranu je to neuvěřitelný týpek, že si jej prostě musíte zamilovat. ()

Zajímavosti (18)

• Scény před Bernardovým knihkupectvím se natáčely před skutečným knihkupectvím Collinge & Clark v Londýně. (exitak)