V pasti: Barcelona

• Španělsko Bird Box: Barcelona (více)
všechny plakáty

Tajemná síla ničí lidstvo a nová zlověstná hrozba sílí. Tenhle postapokalyptický příběh z Barcelony navazuje na trhák V pasti. (Netflix)

Recenze (101)

sedm.1

Za mě se jedná o poměrně neprávem podhodnocené pokračování úspěšného prvního Bird Boxu, kdy tedy sice tento díl určitě nedosahuje kvalit právě onoho prvního filmu, na druhou stranu v něm ale vážně nevidím ani kdovíjak nepovedenou podívanou. Sice je tedy jistě škoda, že opravdu Barcelona jakkoliv nerozvíjí mytologii kolem těch ,,monster´´, nehledě na to, že opět nejsou ani na vteřinu zobrazeny a s názorem, že neviděné budí větší strach než to viditelné, tak s tím ať se jde každý vycpat, nicméně samotná zápletka i tak funguje poměrně záživným způsobem, má spád, disponuje několika opravdu napínavými momenty, stejně jako u jedničky musím určitě také pochválit atmosféru filmu, která působí skutečně ponuře a beznadějně a nakonec i veškeré postavy mi nepřišli vůbec marné, a to i díky sympatickému castingu, na čele s výrazným a charismatickým Mario Casasem, i když ale na druhou stranu musím i uznat, že vesměs ty postavy zároveň působily hlavně svým chováním skutečně béčkovým dojmem, přes to jsem se ovšem dokázal lehce přenést. V závěru pak došlo i k poměrně slušné gradaci, takže opakuji, veškerou tu kritiku tohoto pokračování upřímně neberu, jelikož Bird Box Barcelona dokáže ve většině ohledech opravdu bavit a lehce si po celou dobu udržet diváckou pozornost, a to i když jako celek skutečně působí spíš jako jen lehce dražší béčko. ()

Martrix

Prvních pár minut působila Barcelona jako solidně vypadající postapo horůrek.  Ovšem bez komorní atmosféry originálu, nebo třeba Tichého místa. Ale to by tolik nevadilo. Horší je mnoho hloupých chyb a nelogičností. Podotýkám, že zcela zbytečných. A těch působivých scén jednoduše není dost, aby je vyvážily. Tvůrci navíc pracují s jiným motivem, než je nadpřirozeno, nebo napětí. Ukazují další způsob vetřelců, jak zlikvidovat ty, co přežili. Což by mohla být silná hrozba a zajímavé téma, ale v tomto podání mi byl osud všech postav, skoro celý film lhostejný. Závěrečný rozhovor u odběru krve, dokázal celý příběh shrnout do pěti vět. Slabá netflixárna, na které se sice nešetřilo penězi, ale talentem a invencí ano. ()

iXtr3m3

Nebolo to úplne márne, ale na prvú časť sa to nechytá ani z kilometrovej diaľky a nie je to ani vina "neamerického a nehollywoodskeho" castingu, ale scenára a absencie nejakej zmysluplnej akcie a niečoho, čo by chytilo a nepustilo človeka. Myšlienka nebola najhoršia, ba dokonca bola zaujímavá a koniec zostal taktiež otvorený, ale myslím si, že po tejto časti už univerzum asi nerozšíria, čo je škoda. ()

Ryuuhei

Líbil se mi nápad děj tentokrát sledovat z pohledu záporáka, tedy jednoho z „vyvolených“, kteří mohou nestvůry vidět a po světě se pohybovat bez zakrytých očí, ale naoplátku se stávají členy jakéhosi kultu, který diktuje osvobozovat (odsoudit smrti) co nejvíc přeživších lidí. Aspoň trochu se dostáváme blíž podstatě hrozby, která podle všeho nemá fyzickou formu, nicméně útočí na lidskou psychiku a snaží se s ní účinně manipulovat. Sotva začne být děj dost zajímavý, začne se příliš topit v touze po zadostiučinění, nápravě a jak rychle se rozjel, tak stejně rychle skončil. Podobný námět by si zasloužil delší stopáž a víc obsahové části, než jen jednu misi ve formě cesty na určité místo. Však to jsme už měli v jedničce. ()

darkrobyk

Vzhledem ke zdejšímu hodnocení jsem byl spokojen, i když je to malinko slabší než předchozí Bird Box, ovšem pořád o level výše než oba díly Tichého místa, které jsou průměrnými béčky. Sebastián mi dlouho lezl na nervy, ale pak se jeho postava začala pomalu přeci jen proměňovat. Napínavé od začátku až po finále, kdy tíživý neklid visí ve vzduchu po celou dobu. Oceňuji, že autoři ponechali divákovi dostatečný prostor pro fantazii (což asi byl pro někoho možná kámen úrazu) a že si byli vědomi toho, jak skvěle fungují jen náznaky. Z reakcí mnohých mám pocit, že uspěchaná doba + divák si žádají uspěchané filmy, ale mně přišel snímek dostatečně rychlý, a pokud budu chtít permanentní akci, sáhnu po akčním žánru. Speciální efekty na velmi dobré úrovni, postapokalyptické město nemělo chybu. Samozřejmě dnešní zhýčkaný divák už viděl ledacos, a proto bere mnohé věci jako samozřejmost a nevnímá práci, co za tím je. Nevadilo mi ani prolínání časových rovin, kdy věci do sebe začaly postupně zapadat. ()

• Film sa natáčal od januára 2022 v Barcelone. (Arsenal83)
  • Na hrad Montjuïc, na který se skupina snaží dostat, nevede jen cesta lanovkou. Hrad je na pevnině a lanovka, která je vidět ve filmu, je pouze lanovka z lodního přístavu. (willy1)