Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Recenze (824)

3DD!3

// - Nemůžu uvěřit, že Brycovi se ta Van Pattenova vizitka líbí víc. // - Ale moment. To jste ještě nic neviděli. Reliéfní písmo, typ Pale Nimbus. Bílá. - Zajímavá. Moc hezká. Podívejme se, jakou vizitku má Paul Allen. // To delikátní našedlé zabarvení. A ta vkusná tloušt'ka papíru. Proboha, má i vodotisk. // ()

sniper18

Je to dosť dobrý mierne kriminálne ladený thriller. Má výborný príbeh o finančnom maklérovi, ktorý má na prvý pohľad úplne ideálny a normálny život, má dobrú prácu, snúbenku a aj priateľov, lenže v skutočnosti vedie aj druhý život, o ktorom už nikto iný nevie. Je psychopatom a sociopatom, ktorý nedokáže zastaviť svoje vražedné nutkanie a tak potrebuje vraždiť nevinných ľudí, či už kvôli maličkostiam alebo často aj bezdôvodne. A v poslednej dobe jeho druhé ja nad ním čím ďalej viac získava kontrolu. Spracovanie je na tom dobre, síce sa neviem zbaviť pocitu, že tvorcovia nemali až také veľké ambície, aké táto látka ponúka, vzhľadom na tému to pôsobí možno aj trochu béčkovo, ale aj tak som spokojný aj s touto verziou. Celé to stojí na hlavnej postave, ktorá je skutočne perfektná, samozrejme myslené pre potreby tohto typu filmu, všetky jeho vnútorné pocity, premýšľanie nad tým, čo vlastne je správne, alebo v akej spoločnosti to vlastne žije, keďže každý je len pokrytec, boj medzi jeho obomi životmi, to všetko sa vydarilo. Celé to pôsobí tak nezameniteľne, veľmi dobrou voľbou je výber prostredia a spoločnosti, keďže v tomto prípade je vrah z vyššej spoločenskej triedy žijúci vo veľkomeste, nájde sa tu plno zaujímavých scén a skvelo mi sadlo aj to čiernohumorné podanie, vytknúť tomu môžem skutočne len detaily. Čo sa týka vražedných scén, tak som nadmieru spokojný. Toto samozrejme nie je primárne žiadna vyvražďovačka a tak ich nie je zase až tak moc a ani na samotné krvavé scény nie je kladený až taký dôraz, ale nezabudnuteľným zážitkom sú vďaka celkovým situáciám, prípadne tomu, čo samotným vraždám tesne predchádza. S nadšením rozprávať o hudbe a následne sekerou zabiť priateľa sa len tak často nevidí a podobne ladené sú prakticky všetky tieto situácie, len likvidácia policajtov je až príliš nerealistická a určite si mohli odpustiť dosť nepríjemnú scénu so psom. Herecké obsadenie je výborné, Christian Bale to zahral perfektne a celé to s ľahkosťou ťahá, ale dobre zvolené sú aj vedľajšie postavy, ako napríklad Willem Dafoe alebo Reese Witherspoon. Réžia a technická stránka síce nie sú prvotriedne, ale viditeľne všetko vyšlo tak, ako aj malo, takže nemám žiadny problém. Na plné hodnotenie to nie je, ale aj tak Americké psycho považujem možno až za tský menší kult, síce podobných filmov je relatívne mnoho, no aj tak mi tento príde svojom spôsobom pomerne originálny. 76% ()

Lima

Sonda do mozku jistého živočišného druhu z Wall Streetu, který se vyžívá v drahých společenských oblecích, zásadně značkových věcí, plácá na sebe všelijaké mentolové, hydratační a peelingové masky, pravidelně navštěvuje solárka, v okruhu svých přátel žvaní o ničem a vydává to za seriózní hlubokomyslé úvahy. Jeho měřítkem úspěšnosti je mj. vzhled jeho vizitky, kterou rád poměřuje se svými stejně postiženými kámoši a aby byl free a cool, chodí na párty šňupat koks. Ve skutečnosti je tak znuděný svojí citovou prázdotou, že se baví celkem "originálním" způsobem - zabíjí. Z těch myšlenkově prázdných kravaťáků je někdy člověku tak na blití, že ty vraždy v porovnání s nimi nejsou ještě tak zhnusující. A abych řekl pravdu, ty vraždy jsou na celém filmu to nejméně zajímavé. ()

Aluska88

Christian Bale coby novodobý Ted Bundy (a jehož rovněž neopomene zmínit v jednom ze svých hloubavých proslovů:) exceluje v jedné ze svých prvních velkých výrazných rolí. Jeho kreace narcistického, metrosexuálního, chladnokrevného a psychopatického fešáka Patricka Batemana je úchvatná a pro mě se jedná o jednu z jeho nejvýraznějších a nejlepších rolí. Bateman je charakterní chlapík s osobitým stylem. Spousta nezapomenutelných brutálních a černým humorem obdařených scén (Bateman obdařuje okolní osoby svou hudební naukou či rezolutními názory, divoká honička s motorovou pilou, Paul Allen v bytě a "akce" s pláštěnkou a sekerou či kultovní scéna s vizitkami). To vše je doplněno o stejně laděné vtipné hlášky. Podmanivá hudební stránka i songy, zejména parádní "Hip To Be Square" od Huey Lewis and The News dodává filmu ten správně krvavý "říz." Jako Batemanovi kolegové z Pierce & Pierce skvělí Jared Leto, Josh Lucas či Matt Ross. Zde jsem také prvně zaznamenala zajímavou tvář Chloë Sevigny. Ale dost věcí pro mě zůstalo nepochopeno, zvláště závěr. Dle internetových reakcí je zřejmě na samotném divákovi, aby si příběh i jeho závěr interpretoval vlastním způsobem."Zatmělo se mi před očima. Ten typ, ten tisk, ten papír. Ježišmarja, on má i vodoznak!", "Musím vrátit videokazety." :) ()

ChewieDC

Jako fanoušek spisovatele Breda Eastona Ellise prostě nemůžu tento film hodnotit záporně. Ten, kdo četl knihu, najde ve filmu plno narážek a to, že si filmoví tvůrci přeměnili původní materiál jak chtěli (a v mnoha situacích by se dalo i docela úspěšně pochybovat nad tím, zda udrželi autorovu hlavní myšlenku), mně tolik nevadilo. Patrick Bateman je satira v hmotné podobě a Baleovo herecké podání je prostě bezchybné. ()

Zajímavosti (53)

• Jedním z mnoha důvodů, proč chtěla Chloë Sevigny ve filmu hrát, bylo to, že její bratr také pracuje na Wall Street. (Angelic-77)
  • Detektiv Donald Kimball (Willem Dafoe) se před odchodem z kanceláře Patricka Batemana (Christian Bale) zmíní o tom, že si právě koupil nové CD Huey Lewis & The News. Cédéčko přitom vytahuje ze svého kufříku, aby se jím jakoby pochlubil. Na první pohled to může vypadat, že je detektiv Kimball nekoncentrovaný na svou práci a uhýbá ze své profesionality. On přitom použije velmi rafinovaný způsob, aby si zběžně ověřil, zdali je Patrick Bateman psychopat. Využije totiž odrazu světla od obalu CD, aby pustil do tváře Batemana „prasátko“, posvítil mu do očí a ověřil si tak jeho reakce. Normálnímu člověku by to bylo nepříjemné, okamžitě by hlavou ucuknul. Patrick Bateman se však ani nepohne a Kimball si tak potvrdí, že má Bateman autonomní hyporeaktivitu v odezvě na averzivní podněty, že se tím pádem velmi pravděpodobně jedná o psychicky silně narušeného jedince. (JsemPohodlny)