Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Recenze (824)

pan Hnědý

Exploatace hra s divákem všechny brutální scény se neodehrávají před námi, ale v našich myšlenkách a i když víme, že Bateman momentálně někoho rozsekává sekerou na kousky, je to bolestné i když to není zobrazené přímo před námi. Skvělý vývoj hlavní postavy - Bale výborný. Scéna s motorovou pilou je nezapomenutelná. Zařadil bych temnější zvuky. Pod Lynchovou optikou by to bylo nejspíš 5*. ()

H34D

Film má momenty, ve kterých jako alegorie na postmoderní společnost skutečně funguje (naučené fráze o globálních problémech světa versus nechutně konzumní způsob života, neúcta k ženám a samozřejmě vraždy), ale to jsou jen průvodní jevy sloužící hlavnímu příběhu. Příběhu, který je za každou cenu kontroverzní, ale přitom vlivem nedobré režie poměrně mdlý a také zakončený neuspokojivou pointou (pro ty, co si nejsou jisti - následuje SPOILER - je neuspokojivá, protože celý problém filmu obchází a smetá pod stůl s tím, že se vše odehrávalo jen v Batemanově mysli). Alespoň Christian Bale se řádně vyřádil :) 6/10 ()

Satan

Sonda do choroboplodné mysli jednoho hudebního recenzenta v pláštěnce? Hell, beru všemi deseti! Zní to divně a napoprvé to i divné je, ale druhé zhlédnutí veškerá rozporuplná přijetí mažou. Břitká satira se sociologistickým podtextem ani nemohla mít černější a absurdnější humor. A vhodnějšího protagonistu. Máte rádi Dextera? Neváhejte. Máte rádi Balea? Neváhejte. Máte rádi satiru a nadhled? Neváhejte. Bat(e)man rocks! ()

dex2man

Dokonalý náhled do podvědomí vyšinutého narcistického psychopata, který primárně nezabíjí pouze pro ukojení svého zvráceného chtíče, ale zaslepen sebeláskou testuje hranice svojí nadřazenosti, opovržení slabšími a sebekontroly i limity vnímání a hrozby persekuce jeho činů. Celá dějová linie se bohužel stejně tak sebestředně motá ve spirále psychopatických výlevů a šokujících scén bez pevnější nosné konstrukce. Vše je poslepováno a vygradováno především na efekt, ale bez podpory hlubšího vysvětlení vývoje Batemanova charakteru. Je to velká škoda, film měl hodně našlápnuto a mohl se stát téměř kultovním počinem. Režisérka ale bohužel nedokázala plně využít potenciál a tak nám zůstal "pouze" kvalitní psychothriller pro dospělé s několika kultovními vraždícími scénami a jednou erotickou(přinejmenším "trojka" na Collinsovo Sussudio si tuto nálepku dle mého zaslouží) a skvělým Balem. ()

Asia_Power

V dávných dobách ještě hodně, hodně předtím než se stal Batmanem a začal dohlížet s hlasem postiženým rakovinou hrtanu na město Gotham, se Christian Bale dal na temnou stranu a pod maskou nevinnosti nejdříve šuknul a následně kuchnul každou kráčející škvíru co se mu dostala do bicepsových spárů. Občas přidal i dva a půl chlapa. Když zrovna z nudy neházel po holkách motorovou pilu, nebo nemasakroval kolegu sekerou, tak se zaručeně pozoroval při šukání v zrcadlech co měl po celé ložnici a opět zatínal své bicepsy. To že není tak genitální jak si o sobě myslel zjistil co nevidět a najednou po něm šli všichni v čele s detektivem ála Šerlok Houmles a Bale se ocitl lidově řečeno ... no víte kde. Konec filmu je óda na blbost a já jsem šťastná, že nyní má Batman podstatně lepší role. ()

Zajímavosti (53)

• Nejdražší na celém filmu byl nákup autorských práv na písně, které zde zazněly. (Angelic-77)
  • Za celý film je luxusní restaurace Dorsia zmíněna (vyslovení jejího názvu) celkem 14krát, ale ani jednou ji ve filmu neuvidíme. (AntiasKing)
  • Scéna, kde je možné zahlédnout hlavu v igelitovém sáčku v lednici Patricka Batemana (Christian Bale), je odkazem na sériového vraha Jeffreyho Dahmera, v jehož bytě byly také nalezeny kusy lidských těl v lednici, které potom vařil. (Hlavonozec)