Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Recenze (824)

Kothy

Docela psycho film. Christian Bayle tu má skvělou roli. Je neuvěřitelně posedlý krásou a dokonalostí. Má svou práci na Wall Street a ve volném čase rád zabíjí lidi. Nejoriginálnější je asi hod motorovou pilou. Nakonec ale zjistí, že je všechno jinak, než si myslel... Menší roli tu mají i Jared Leto a Reese Witherspoon. :) Místy je to i docela vtipné. "Ted si zkus udělat rezervaci v Desire!" :D ()

sniper18

Je to dosť dobrý mierne kriminálne ladený thriller. Má výborný príbeh o finančnom maklérovi, ktorý má na prvý pohľad úplne ideálny a normálny život, má dobrú prácu, snúbenku a aj priateľov, lenže v skutočnosti vedie aj druhý život, o ktorom už nikto iný nevie. Je psychopatom a sociopatom, ktorý nedokáže zastaviť svoje vražedné nutkanie a tak potrebuje vraždiť nevinných ľudí, či už kvôli maličkostiam alebo často aj bezdôvodne. A v poslednej dobe jeho druhé ja nad ním čím ďalej viac získava kontrolu. Spracovanie je na tom dobre, síce sa neviem zbaviť pocitu, že tvorcovia nemali až také veľké ambície, aké táto látka ponúka, vzhľadom na tému to pôsobí možno aj trochu béčkovo, ale aj tak som spokojný aj s touto verziou. Celé to stojí na hlavnej postave, ktorá je skutočne perfektná, samozrejme myslené pre potreby tohto typu filmu, všetky jeho vnútorné pocity, premýšľanie nad tým, čo vlastne je správne, alebo v akej spoločnosti to vlastne žije, keďže každý je len pokrytec, boj medzi jeho obomi životmi, to všetko sa vydarilo. Celé to pôsobí tak nezameniteľne, veľmi dobrou voľbou je výber prostredia a spoločnosti, keďže v tomto prípade je vrah z vyššej spoločenskej triedy žijúci vo veľkomeste, nájde sa tu plno zaujímavých scén a skvelo mi sadlo aj to čiernohumorné podanie, vytknúť tomu môžem skutočne len detaily. Čo sa týka vražedných scén, tak som nadmieru spokojný. Toto samozrejme nie je primárne žiadna vyvražďovačka a tak ich nie je zase až tak moc a ani na samotné krvavé scény nie je kladený až taký dôraz, ale nezabudnuteľným zážitkom sú vďaka celkovým situáciám, prípadne tomu, čo samotným vraždám tesne predchádza. S nadšením rozprávať o hudbe a následne sekerou zabiť priateľa sa len tak často nevidí a podobne ladené sú prakticky všetky tieto situácie, len likvidácia policajtov je až príliš nerealistická a určite si mohli odpustiť dosť nepríjemnú scénu so psom. Herecké obsadenie je výborné, Christian Bale to zahral perfektne a celé to s ľahkosťou ťahá, ale dobre zvolené sú aj vedľajšie postavy, ako napríklad Willem Dafoe alebo Reese Witherspoon. Réžia a technická stránka síce nie sú prvotriedne, ale viditeľne všetko vyšlo tak, ako aj malo, takže nemám žiadny problém. Na plné hodnotenie to nie je, ale aj tak Americké psycho považujem možno až za tský menší kult, síce podobných filmov je relatívne mnoho, no aj tak mi tento príde svojom spôsobom pomerne originálny. 76% ()

Tsuki

Pohled na bezcitný, odcizený, snobský svět, kde všichni jsou do určité míry pošramocení, ale Patrick Bateman je pošramocený zdaleka nejvíc. Jeho porucha (nejspíš sociopatie?) je tak závažná, že ke konci už jsem si říkala, jestli skutečně nebyla většina z toho spíše halucinace založená na jeho vnitřních choutkách, než aby byl opravdový sériový vrah. Ale těžko říct. Film zanechává diváka trochu zmateného, ale každopádně je to silné kafe. Na jednu stranu mi přišel pohled do psychiky takového narušeného člověka zajímavý, na druhou stranu to bylo tak kruté, chladné a plné beznaděje, že to na mě bylo chvílemi moc. Někdy to však hraničí s absurditou natolik, že je to místy dokonce vtipné - například ta šílená povrchnost a předhánění se ohledně firemních vizitek. Filmu nelze upřít, že je to pozoruhodný náhled do určité extrémní společnosti, která plodí "defektní" jedince, ale určitě to není pro každého. Jsem ráda, že jsem to viděla (navíc Christian Bale je skvělý), ale svou mírou zvrácenosti a oproštění od emocí to určitě není typ filmu pro mě. ~(3,3)~ ()

D.Moore

Od začátku do konce jsem myslel na Spalovače mrtvol. I Americké psycho je totiž takové podobenství, které rozebírá stav mysli hlavního hrdiny a zároveň stav společnosti, ve které žije. V tomto případě to je za všechny vlasy přitažený karikaturní obraz wallstreetské smetánky, jež s nesnesitelnou neúnavností věčně a beze smyslu tlachá, kontrastující s člověkem, který se z toho snobského stáda vyděluje tím, že je vraždící psychopat. Jenže zajímá ten jeho koníček někoho? Skvělý Christian Bale a mazaný scénář, který je pouze zdánlivě o ničem stejně jako všechny ty žvásty vedené u stolů v nóbl restauracích. ()

TheRaven

Po dvou letech od první projekce konečně nastal čas pro napsání komentáře, jehož iniciačním faktorem bylo přečtení vynikající předlohy Breta Ellise a následná třetí projekce samotného filmu. Mary Harron se s námětem poprala vskutku velmi dobře. Celý film se velmi striktně drží knižní předlohy, krom několika málo změn v přehození či propojení některých scén. Je samozřejmé, že nespočet výjevů a dialogů nemohl být zahrnut, ať už pro omezený čas pro převyprávění, tak i pro svou násilnost a obscénnost, které přeci jen film nedokáže tak dobře nastínit jako psaný text, tedy alespoň si neumím představit jak je na plátno věrohodně přenést. I to má však své výhody a film dává, oproti knize, diváku mnohem více prostoru pro vlastní představivost v domýšlení si jen naznačených scén, propojování detailů a snad i vyvozování některých závěrů, zvláště v poslední scéně filmu, kdy nám obraz poskytne trochu jiný pohled na celou situaci a snad i naznačí něco víc. Americké psycho je opravdu pozoruhodným počinem, s tajemně silnou přitažlivostí, jež je zapříčiněna snad chladnou bezcitností hlavního hrdiny, kterého dokonale zahrál Christian Bale a tím si v mém žebříčku konečně vydobyl čestnější pozici, než jakou dosud zastával, tak i netradičním filmovým zpracováním, které se už ale dá přičítat spíše předloze, čímž mám na mysli nejen téměř absenci seznamování se s hlavními postavami, i když se nám může zdát, že postupem času do jejich mysli alespoň trochu pronikáme. Problémem se strávením filmu by diváku mohla způsobit jeho forma, která vyzní trochu odcizeně, snad jako pouhé náhodné a nezúčastněné přečtení si několika stran z deníku mladého zbohatlého makléře z Wall Street, příběhu, který by se mohl odehrát kdykoliv a kdekoliv, i když možná v méně kontroverznější podobě. Chybí nějaká intenzivněji viditelná myšlenka, která by v konečném souzení mohla poskytnout jakési zadostiučinění, morální vyústění a odnesení si „něčeho“ víc. To ale právě činí v mých očích z filmu to, čím je a čím se nakonec stává. Nechá nás o sobě přemýšlet, o dobru, zlu, světě, životě, nudě, penězích etc. a nepodstrkuje nám žádné vlastní závěry. Už od první projekce jsem si tento snímek oblíbil, ale musím přiznat, že po knize se můj pohled výraznou měrou změnil, ne snad v chápání roviny příběhu, ale spíše v prohloubení výsledného pocitu, snadnějšího „proniknutí“ k hlavnímu hrdinovi. Za nemalou zmínku stojí i perfektní hudební doprovod a popravdě, kdo by si po filmu rád nepustil Hip to be square (Huye Lewis and The News), či Sussudio (Phil Collins). Přesto hodnocení neměním, jelikož si troufám tvrdit, že i přes vynikající hereckou i technickou stránku bych si dokázal představit film ještě o chlup lepší. konec komentéře // (poznámka pro osobní potřebu, není součást kometu, takže už to nečti!!: zvláštní, že konkrétních scén jsem se skoro nedotnul, ještě upravit a promluvit s Vojtou) ()

Zajímavosti (53)

Časové pásmo bylo změněno