Režie:
Michael ČechKamera:
Kryštof JakobeÚčinkují:
Jiří Havelka (moderátor), Marcela Pittermannová, Petr Václav, Martin Dejdar, Andrea McDonald, Jan Macola, Jan Bendig, Lucie Výborná, Štěpán Hulík (více)Obsahy(1)
Českému lvu je 30 let. Slavnostní předávání výročních cen České filmové a televizní akademie bude letos nejen oslavou filmu, jeho tvůrců, ale zároveň ohlédnutím za minulými ročníky. Šanci na zisk skleněné trofeje mají v 19 statutárních kategoriích tvůrci 32 filmů a televizních děl s premiérou v roce 2022. Hlavním průvodcem přímého přenosu z Dvořákovy síně pražského Rudolfina bude opět Jiří Havelka. (Česká televize)
(více)Recenze (31)
Úvodní pásmo složené z odkazů na filmy, které dříve získaly Českého lva bylo naprosto parádní a vtipné. Horší už to bylo se samotným předáváním cen. Strašná nuda, žádný vtip, nic, co by diváka nějak zaujalo. Večerem prováděl Jiří Havelka a moderátoři, kteří již dříve ceremoniál uváděli, ale bez vtipu, bez šťávy, bez invence. Když se tam zjevil Kopta, nebo jak jinak než nechutně afektovaná Melíšková, měl jsem chuť televizi vypnout. Na to, že tohle bylo třicetileté výročí Českého lva, tak teda slabota. Ono i těch loňských filmů nebylo pořádně z čeho vybírat. Jde to čím dál víc do kopru. Bohužel. Cenu za mimořádný přínos české kinematografii získala dramaturgyně Marcela Pittermannová, která pracovala zejména pro dětské filmy a 3.3. oslavila krásných devadesát let. ()
Luxusní úvod, ten zaslouží plný počet a určitě si ho přehraji opakovaně. Jinak mi celé předávání přišlo čím dál více dělané na míru spíš nominovaným než divákům. Nehledě na to, že jsem letos nominace často nepochopila, např. Kozub nominovaný za GP když v téže rokl natočil i Spolu, absence Mimořádné události a spousty dalších filmů, které byly loni určitě nadprůměr a sem tam si zasloužily v některých kategoriích aspoň zmínit. Mám letos podobnou křeč ze sledování, jako když jsem četla poprvé letošní nominace na Oscary, kde je téměř úplně vynechán Babylon, ač aspoň na Českých lvech se dá říct, že tři divácky nejrozporuplnější filmy loňského roku je naprosto ovládly. Hodnocení lvů se těžko hodnotí objektivně, nicméně alespoň za kategorie tv tvorby letos děkuji, tady mám mezery a přivedly mě na pár zajímavých tipů. ()
Pořád o dvě třídy lepší než Ceny kritiků. Koncept těchto ceremoniálů bude vždy totožný – vybere se zastřešující téma, moderující, předávající a hudební vsuvka, vše doplněné o jednu až dvě montáže (co rok přinesl + zemřelí). I nejlepší světové předávačky jsou po hodině nudné, my ještě můžeme být rádi, že naše lokální nejsou proložený deseti reklamními bloky, avšak o to hůř pro letošní účastníky. Přetáhnout tak masivně předem plánovaný přenos je selhání, avšak zrovna Zbroškův výstup v duchu jeho trapnohumoru byl celkem zábavný. Hovorka je solidní moderátor a nepovedený vtip dokáže podat tak, že vám to vlastně ani nevadí. Není tam křeč, stupidní otázky na předávající a je to důstojné, aniž by se to bralo příliš vážně. Děkující nejsou nevkusně přerušováni a scénografie nevypadá jako z ochotnického divadla. Podobně jako u Cen kritiků se z toho stává pořád pro nominované, jejich příbuzné a média. Absolutně si nedokážu představit, že nezainteresovaný člověk má čas 150 minut sedět u TV a zajímat se o pořad, v němž se mluví o nějakém Il boemovi nebo Arvédovi, které viděli tak čtyři lidé./// Osobně mám radost za Bendiga, ale škoda, že akademici zůstali zaprdění a kameru dali Poslednímu závodu místo Bangera. ()
Filmové ceny Český lev slavily třicetiletí, nabízelo se velké vzpomínání. Hned úvodní hravý průřez byl skvělý, stejně tak nápad s bývalými moderátory. Většina potěšila. Pak ovšem přišel Martin Zbrožek, který dal vzpomenout na svá vrcholná absurdní představení, která šla na přelomu tisíciletí za rámec snesitelnosti. Začal fajn, ale skončil, no… I soudě podle výrazů diváků se přitom první polovina nesla v uvolněném duchu, čemuž pomohli i první ocenění (bezprostřední maskérka McDonald, vedlejší ceny pro Bendiga nebo Issovou…). Jenže někdy po polovině se to zlomilo, předávání se začalo zoufale natahovat a přes dvě a půl hodiny je prostě moc. Solidní Jiří Havelka trefně připomněl, že televize, respektive streamovací platformy, se ve velkém vracejí a ukrajují si, čím dá víc. Jinak vkusný hudební doprovod, milé (ač samozřejmě zbytečné) vystoupení Markéty Irglové. Ovšem zas a znovu opakuju: minimálně herecké kategorie (a pár hlavních z technických) bych doprovodil alespoň patnáctivteřinovými ukázkami (nominovaní postávající v kulisách jsou úplně mimo). Mimochodem hodně silná (mužská) herecká sestava nominovaných za hlavní roli. PS: Produktivní Klára Melíšková má už pátou cenu a dohnala Aňu (ta má samozřejmě víc sošek za hlavní role). ()
Jubilejní 30. Český lev mě celkově docela potěšil, rozhodně to nebyl propadák. V úvodu velice povedený medailonek průřezu všech vítězných filmů minulých ročníků – super. Hlavní moderátor Jiří Havelka taky nezklamal. Přirozeně a hlavně bez trapných momentů proplul celým večerem na jedničku. Vynikající a asi historicky nejlepší byl perfektně dokreslující a nerušící hudební doprovod v čele se statečnou (těsně před porodem) Jenovéfou Bokovou . Pro mě největší a asi jediný průser a doslova černou kaňkou celého večera, byla nepochopitelná volba v kategorii nejlepší herec ve vedlejší roli !!! Takové přiblížení k Oscarovým trendům …. nasrat !!! Za výkon ve filmu Poslední závod si to za mě rozhodně zasloužil vynikající Oldřich Kaiser, ale musíme být světový …tak to dopadlo jinak …. ()
Galerie (304)
Photo © ČFTA
Zajímavosti (1)
- Během tohoto večera Jiří Havelka vyvrátil, že je synem Ondřeje Havelky, který moderoval Českého lva 1998 (od r. 1999). Od tohoto večera si tykali. (TomasSlach)
Reklama