Filmové zpracování slavné pohádky bratří Grimmů. Film byl natáčen i u nás na hradě Pernštejn. V hlavní roli hraje Sigourney Weaver a Sam Neil. Klasický pohádkový příběh ve vynikajícím ztvárnění herecké špičky Hollywoodu Vás udrží v napětí od začátku do konce. (Q FILM PLUS)

Recenze (136)

JB2203 odpad!

Tak marně přemýšlím, pro koho byl tento filmový hybrid vlastně natočen? Pro milovníky hororů? Pro neposlušná dítka? Pro sběratele kuriozit? Možná pro infantilní sběratele hororů nebo pro infantilní milovníky kuriozit. A nebo pro infantilní sběratele hororových kuriozit. A nebo právě a jedině pro mě. Jako trest za to, že jsem si nešel zavčasu lehnout. ()

haWranka

Potenciál by byl, ale extrémně nevyužitý. Film, který má takové herce jako jsou Sigourney Weaver, Sama Neilla nebo Miroslava Táborského (ano, zdatně sekundoval), by neměl vypadat tak, já nevím, televizně. Ale moc se mi líbil ten nápad s ne/trpaslíky a s poněkud jinou romantickou linií, kterou se evidentně inspirovali tvůrci Sněhurky a lovce. Kdyby se dal tenhle příběh dohromady s triky a atmosférou Sněhurky a lovce, byla bych asi spokojenější. ()

hirnlego

Originálně temně pojatý příběh o Sněhurce a sedmi "trpaslících" (lolz) s pár slušnými really-not-for-children scénami, skvostnou Sigourney a otravným rozmazleným frackem-Sněhurkou. Škoda jen, že režisér se svou originalitou zůstal ještě poměrně daleko za úžasnými možnostmi, které se mu s tímto námětem nabízely (např. konec mohl být přeci úplně jiný, Sněhuru mohli víc potýrat, apod.) - no tak snad někdy příště někdo jiný... Ale i tak docela milé. ()

Gilmour93

Sněhurka a sedm bezdomovců.. Brzy vyvržený travesti vlk převlékající se za důchodkyně, které před tím pozře či třeba polétavá bába z lesa, co způsobuje dětem obezitu, cukrovku a popáleniny třetího stupně, to jsou jen namátkou pohádkové klasiky, které se dětem odjakživa vyprávějí s eufemismem a citem, aby se zaobalil ten hororový obsah. Michael Cohn u Sněhurky bratří Grimmů zvolil cestu bez příkras, ale výsledkem je pouze to, že děti do deseti let pokládají existenciální otázky a ti starší se příliš nevyděsí (leda pohledem na Lillian, která při poulení očima vypadá jak Elijah Wood). Nezbývá, než se soustředit na satanistku Ripleyovou, která váže manžílka hlavou dolů ke kříži, všechny kolem tráví a ve chvílích posedlosti vypadá, že do ní zase „vstoupil“ Gozer z Krotitelů duchů (pro ty, co už zapomněli, postava Billa Murrayho se jmenovala Venkman).. ()

Nach

Zajímavé, i když značně průměrné zpracování pohádkové klasiky, která si o pohádkově-hororovou verzi přímo říkala. Nejzajímavější postavou (a nejpropracovanější) je zde určitě sama královna, která na začátku vůbec nevypadá jako ta záporná čarodějnice, ale spíše nešťastná žena toužící po lásce nevlastní dcery. Sigourny Weaver zde exceluje a drží toto filmové dílo nad vodou. Škoda té druhé poloviny, která je o trochu horší. Nicméně i tak tuto temnou, atmosférickou pohádku pro dospělé doporučuji. 70% ()

• Herečka Sigourney Weaver, která si ve filmu zahrála roli zlé macechy, prohlásila, že by ho své dceři nepustila. Prý by se jí až do konce života bála. (fiLLthe3DD)
  • Film se natáčel také v České republice na gotickém hradě Pernštejn. Stojí ve východním okraji Českomoravské vrchoviny u osady Pernštejn, části městysu Nedvědice. (Tryskomyš)
  • Keď macocha (Sigourney Weaver) vystupuje z koča má nechty upravené francúzskou manikúrou. O chvíľu neskôr v izbe už len priehľadným lakom. (ti88na)