Režie:
Martin CampbellKamera:
Phil MéheuxHudba:
Howard ShoreHrají:
Mel Gibson, Ray Winstone, Danny Huston, Bojana Novakovic, Jay O. Sanders, Denis O'Hare, Caterina Scorsone, Damian Young, Shawn Roberts, Frank Grillo (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Propracovaný detektivní thriller s Melem Gibsonem, který se v hlavní filmové roli objevuje poprvé od roku 2002, kombinuje skvělý scénář s přímočarou akcí. Detektivovi Thomasovi Cravenovi umírá v náručí jeho vlastní dcera. Během vyšetřování její vraždy proniká Thomas stále hlouběji do nebezpečného světa zločinů velkých korporací, vládního krytí a vražd, které je mají utajit. Jeden z nájemných vrahů, kteří zametají a čistí důkazy, ho navede směrem, jež změní pátrání na divokou temnou cestu až na hranici vykoupení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (619)
Takový nemastný, neslaný film, který se z paměti do měsíce vytrousí. Ne že by byl vysloveně špatný, spíš není moc dobrý. Kromě hlavní postavy, jsou ty ostatní napsány dost nešikovně, že člověk neví jaké jsou motivy jejich chování a jen to prohlubuje už tak poměrně špatnou orientaci ve filmu. Tak třeba přítele Emmy (herec Shawn Roberts) jsem vůbec nepobral, protože se byla zahrána jako nějaký psychopatický vrah. Ostatně i postava Raye Winstona není zrovna do hloubky vykreslená. A tak tu máme nezajímavou zápletku, ploché postavy a minimum akce a vychází z toho nadbytečný film. Co se povedlo je obsazení záporáků, kteří jsou od CEO až po senátora tak slizcí, že by z toho jeden blil. ()
Gibsonův comeback se nekoná. Nudný a předvídatelný film zachraňuje postava Wolfa a několik povedených akčních pidiscén. Gibson sice předvádí svůj standard, jeho postava je ovšem nepříjemně vyměklá a až na to, že celkem nemilosrdně mstí svou dceru je to vlastně takový Mirek Dušín, už zbyvalo jen aby se po každé mrtvole pomodlil. ()
Jako člověk mající dceru, o kterou by teoreticky mohl přijít, a pistoli, kterou by teoreticky mohl použít, jsem si tento instruktážní snímek vyloženě vychutnal. Mel si totiž krásně užíval svého taťku, který zapomíná na ctihodnost své profese i případné dobré vychování a jde si za svým bez ohledu na následky. Mám zkrátka rád, když se nehledí na počet nepřátel, jejich finanční zázemí a politické krytí. A tady jde do hry mrtvý chlápek, který nemá co ztratit a pro mne byl velkou inspirací. ()
Co si budeme namlouvat, Campbell není kdovíjaký režisér. Když mu navíc pod nohy hážou klacky oba scénáristé, tak jako zde, nic extra z toho být nemůže. Edge of Darkness ovšem není filmem nudným, jen velmi (!) tuctový (kromě Toma Cravena tam není jiná výrazná postava). Jediné opravdu velké pozitivum tak vidím v comebacku Mela Gibsona, který je zde ve vypjatějších scénách opravdu cool, jak za starých časů. Budu si muset posvítit na původní sérii. ()
Pravý poctivý thriller jak ze staré školy. Mel Gibson se vrací v roli, která mu vždycky sedla a ani tentokrát nezklame. Druhou Odplatu, na kterou se snaží hrát plakáty, ale rozhodně nečekejte. O akci tu totiž vůbec nejde, zde jde hlavně o příběh a prokleslení postav. Což se i docela povedlo. Příběh je sice trochu předvídatelný, ale svůj účel splní. Postavy jsou také napsané na jedničku, kromě Gibsona pak hlavně postava Ray Winstona. Ten tu podává výborný výkon a jeho postava nejednoznačného hráče dostala až po hříchu málo prostoru. Martin Cambell to má navíc celé pevně v rukou a až na ty scény, kdy Gibson promlouvá k mrtvé dceři, se mu celý film daří držet tu správnou atmosféru. A ty akce, když na ní na konec dojde, je hodně dobrá. 70% ()
Galerie (72)
Zajímavosti (9)
- Mel Gibson si zahrál hlavní roli poprvé od Znamení (2002). (CliffLee)
- Založeno na velmi populární britské minisérii Edge of Darkness (1986), kterou režíroval rovněž Martin Campbell. (CliffLee)
- Točilo se také v Bostonu a Merrimacu v Massachusetts. (Chatterer)
Reklama