Vybraní vojáci základní služby v 50. letech v malé pohraniční jednotce střeží oddaně západní hranici, bojují s narušiteli a odhalují síť jejich pomahačů... (oficiální text distributora)

TV spot

Recenze (52)

noriaki

Klasické normalizační drama. Všechno se odehrává v šedivém bezčasí, postavy jsou svoje vlastní karikatury a zvraty jsou viditelné čtvrt hodiny dopředu. Drahoslav Makovička navíc nebyl nijak schopný scenárista, takže dialogy tahají uši a občas mi bylo za herce trapně. Vrcholem zmaru je protahovaná diskuze o řeckých filosofech, jíž chybí pointa i účel. Pozitivem je jen krásná Andrea Čunderlíková a dejme tomu funkční romantická linie. ()

Big Bear

Je s podivem, že někdo měl potřebu v časech normalizace točit takovéhle filmy. Jejich ,,zlatá éra'' byla v padesátých budovatelských letech. Ale není se co divit když film měl ideově pod taktovkou soudruh Toman... Tak konečně chápu o jakém to filmu mluvil Kraus ve své show, když občas s někým zavzpomíná na svá filmová léta jak hrál pohraničníka... Absolutně nechápu jak téhle splácanině tu někteří mohli dát 4 hvězdy! Celá rota pohraničníků je jedním slovem srandovní. Na jednotce absolutně neexistuje kázeň, velící poručík má prakticky nulovou autoritu a jen tak filmem bloumá, vojáci se před ním nehlásí, do kanclu mu vstupují bez zaklepání a bez vyzvání... Ústrojová kázeň strašná. Všechny vlastně zajímá hlavně kdy přijedou nějaké ženské a zda s nimi budou mít čas strávit v domečku lásky. Jo, sem tam zastřelí někoho kdo přecházel k nám. Západní agenti jsou dementní. Přechod agenta přes hranici vždy ohlásí třemi dávkami z těžkého kulometu! Tak snad chyběl už jen ohňostroj a rozsvícená baterka... A i když agent projde, má jeho odlité stopy naše rozvědka v databázi !!! Pche :-)!!! Kampak na naše soudruhy! Humoru jsem si ve filmu nevšiml, zato jsem si všiml velkého množství předabovaných herců. Proti tomuto je Drsná planina snímek o několik levelů výš. Mladej Korn mně bude ještě dlouho strašit, stejně tak Vízner... Říkal jsem si, že ještě jednou vysloví nějakého řeckého filozofa a vypínám bez milosti ! Za mně je to za dvě kobylky, teda až postavím tu maštali.. * * ()

mchnk

No, tomu já říkám, podřezat si pod sebou vlastní režisérskou větev. Skvadra druhořadých, převážně předabovaných herců, zde sehrává naivní story o boji o čáru. Hrdí a nebojácní pohraničníci, dostávající za zabití člověka opušťáky, proti zlým, chamtivým a nebezpečným převaděčům, agentům a kdo ví, co na tom západě ještě strašilo. Korn v uniformě byl snad špatný vtip, stejně tak Zahajský bez plnovousu. Nic pro mne nezachránila ani překrásná, pobožná Andrejka, která taktéž nechala svůj hlas na Barrandově. Maximálně tuctový scénář a stejně laděná režie. Chlapci a chlapi v celovečerním provedení, nicméně seriál je u mě za 4. ()

bari68

Zprvu som sa trochu zhrozil hlavičky u názvu filmu ,,dobrodružný film z pohraničí 50. let. ,,. Očakával som ,,Krále Šumavy,, a jeho podobných agitiek a som rád, že ma snímok vyviedol z omylu. Film je hlavne psychologickou sondou do duše policistu - vojaka, ktorý sám premýšľa na skoro až Hamletovský patos o prechode za kopečky. Výborné herecké role sú okerenené vtipom a dielo presvedčuje, že patrí trochu neprávom do škatuľky zapomenutých filmov. ()

MickeyStuma

Kterak pohraniční stráž hlídala v 50. letech minulého století československé hranice se Západem a snažila se odhalit a chytit narušitele. Snímek je ve své podstatě na stejné koleji, po které už jede ´Král Šumavy´ (1959). Jen už tolik ve snímku nedráždí politická agitace, i když samozřejmě i tady ukrytá je. A oproti Králi Šumavy je bohužel scénář daleko odfláknutější. Takřka poklidná a víceméně ne zase až tak moc náročná služba pohraniční stráže ještě dejme tomu, ale dějová linka s převaděčem je prostě nezajímavá. Nemá to patřičnou myšlenku a hlavně pořádný důvod. V zájmu zisku je na takový film prostě málo. Na správný vojenský film, obzvlášť z oblasti hranic, i tady samozřejmě dojde k přestřelkám, které sice mohly vypadat lépe, jako kdyby byly od režiséra Sequense, ale svým způsobem postačí. Atmosféra prostředí je však tak výrazná, že by to nejednoho mladíka snad i přesvědčilo, že sloužit základní vojenskou službu na hranicích zas až tak hrozné nebylo. Detektivní motiv prostřednictvím významů filozofie moc na zajímavosti nefunguje. Chybí tomu především správně podané napětí a patřičná hloubka, ale na sedmdesátá léta to nebylo nic neobvyklého. Takže v tomto vcelku nuda, ale jinak se snímek nejeví zase až tak špatně, jak by se mohlo zdát. Každopádně, ať se to někomu líbí nebo ne, výše zmíněný ´Král Šumavy´ (1959) je daleko napínavější. Z dnešního pohledu překvapí plejáda známých a samozřejmě mladých hereckých tváří. V roli pohraničníka se tu objevuje i Jiří Korn. Kdo by to byl kdy řekl. ()

• Velitel čeká s Maryškou na manželku na nádraží pod názvem Pláně, ale na boku budovy je nápis Vysoká Pec. (Allster)
  • Natáčení probíhalo na nádraží Vysoká pec, Přebuzi a v Karlových Varech. Natáčelo se také v cínovém dole Sauersack mezi Přebuzí a Rolavou a také na Vysokém kameni nedaleko Kostelní na Kraslicku. (M.B)

Časové pásmo bylo změněno