Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)

(více)

Recenze (116)

truby 

všechny recenze uživatele

Je to pravda o trochu méně zajímavé než z Afriky, ale to je podle mně délkou cesty. V Africe to bylo 20 000 km pouze tam, zde je to 15 000 km tam i zpátky. Chlapi spíš jeli, než natáčeli, přesto to co se jim povedlo natočit je zajímavé, akorát trochu odbyli cestopisnou část a hromadu zážitků si zřejmě nechali pro sebe. ()

bearmeedek 

všechny recenze uživatele

Trabantí filmové cestování jsem začal nejprve posledním dílem a teď jsem přeskočil na první. Extrém mezi těmito dvěma díly je znatelný. Tak jako u Do posledního dechu je zaměření více na osobní příhody a strádání, Hedvábná stezka toto postrádá a věnuje se převážně ukázce cizích končin. Z tohoto cestopisu je cítit amatérské zpracování, které nic nemění na zajímavé cestě a „hrdinství“ sériového a neupraveného bakeliťáku. Punc "filmu" ovšem dodává komentář Miroslava Táborského. ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Až teď jsem dohnal snad největší filmový rest - první trabantí výpravu. Nechci říct, že je natočená mizerně, ale s tím zbytkem se to vážně nedá srovnávat. Víc než trabantům a problémům po cestě se to věnuje různým zeměpisným zajímavostem, takže je to opravdu spíše regulérní dokument, ale hlavně je to až obludně krátké, přičemž nejvíce prostoru má Dan Přibáň a ti zbylí tam prostě jen jsou a jedou s ním. Vidět tohle jako první, nejspíš mně to do budoucna vůbec nezaujme, a není se čemu divit, tohle vážně není ten žlutý cirkus, jak ho máme rádi. A zpracování je navíc šíleně průměrné, ne-li horší. Přesto ty 4 hvězdy dám, ale dost nadhodnocuju, protože tentokrát je to fakt osobní. 70%. ()

mikinhoo 

všechny recenze uživatele

Na filmu je vidět, že je to pokus o začátek určité série, která vyšla jak už všichni víme. Kamera nebyla úplně profi, dialogů bylo pomálu. Všechno to navíc provázel jeden dlouhý zatracený monolog o tom, kdo kdy v jakým století umřel, vládl atd., bylo by to v pořádku, kdyby ovšem film nepůsobil jako, že nejde o typický historický, á la Toulavá kamera, dokument, ale o zážitek cestování s trabantem za minimální peníz někde mimo civilizaci. Naštěstí se poučili a natočili to více, jak já říkám, po "topgearovsku". ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Odvážna expedícia posádky bakelitového auta, ktorá zachytáva ich útrapy na ceste do neznáma. Veľmi príjemný nápad a vždy som sa túžil zúčasniť niečoho podobného, takže za mňa ta pomyslená hviezdička navyše. Ako dokument to však veľkú váhu nemá a najväčšie problémy tohto snímku paradoxne neboli na ceste ale v postprodukcii. Skromná hodinka záberov na tak dlhej ceste, ktorá by mohla ukázať omnoho viac, dobrodružstvá a momenty, ktoré tuzemský divák inak nemá ako zhliadnuť, škoda, že sa s nami o ne tvorcovia nepodelili o trošku viacej. Nevadí, nabudúce si snáď zaplatia full-time-ového kameramana. 70%. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (4)

  • Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
  • Tato tříčlenná expedice započala v červenci 2007. (ČSFD)
  • Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)

Reklama

Reklama