Reklama

Reklama

Trabantem napříč Afrikou

  • angličtina Trabant Goes to Africa
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Sny – malé, velké, nesplnitelné… Kde ale je hranice nesplnitelného? Zkuste ji překročit a uvidíte. Tohle je vyprávění o jejím překročení. O cestě, kterou prý nejde uskutečnit. 20 000 kilometrů a jedenáct afrických států – Tunisko, Libye, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Botswana, Namibie a JAR. Afrika nás pohltila, sežvýkala a vyplivla. Ohromené, odrovnané, odhodlané se vrátit. Co obnáší projet ji v jednom z nejprimitivnějších aut, jaká kdy byla vyrobena? Co se dělo v trabantech a okolo nich? Jak jsme auta stavěli, jak jsme spali, co jsme jedli, co jsme opravovali, jak jsme opravovali, kdo nás naštval, kdo nás okradl i kdo nás potěšil. (Doc Alliance Films)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (291)

VasaX 

všechny recenze uživatele

Co mi to nejvíc připomíná? Takový trabantový Top Gear speciál po česko-studentsku. Dokumentární, dobrodružné, zábavné, okouzlující. A lehce fascinující. Celovečerní stopáž je sympatická, zpracování zrovna tak. Co víc říct. Takové lehce cestopisné dobrodružství, které vás určitě alespoň trochu nadchne. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

A jsme zase u těch kulí, že jo... Já netvrdím, že kdo neproprdí trabantem Afriku, nedojde v životě štěstí. Šťastný nikdy nebude ten, kdo si nesplní sen. A právě k tomu je zapotřebí mít kule, protože to už tak bývá, že sny bývají nereálné a heslo kazisvětů "to nejde" tak semlelo už mnoho snílků. Taky netvrdím, že tenhle dokument je nejlepší, jaký jsem kdy viděl. Není. Jenže já zaprvé moc dobře vím, že předat posluchačům a divákům autentičnost v poměru 20000km ku 96ti minutám dost dobře nejde, a zadruhé beru tuhle podívanou především jako další z mnoha motivací do příštích cest. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Pouštěli jsme si to původně "na usnutí", ale protože byla sobotní noc a hlavně se jedná o zajímavý film, nebyl problém to dokoukat. Zajímalo by mě, z jakého množství celkového natočeného materiálu se stříhalo (tipuju asi dvacetinásobek konečné stopáže) a jak expedice řešila dobíjení elektroniky (všechno šlo přes autozapalovač?). A přiznám se, pro trabanty máme rodinnou slabost, děda dlouhá léta pilotovat bílý Combi 601, a kvůli nespolehlivému startování jsem tlačil mockrát. ()

Rakosnicek77 

všechny recenze uživatele

Tohle se dá opravdu jedině obdivovat, protože na podobně šílenou cestu, se vydá jenom maximálně zapálený člověk. Když pominu naprostou odlišnost všech těch národních kultůr, tak rozhodně větší obavy bych osobně měl z toho, že zůstanu trčet někde, odkud nebude snadné se evakuovat :-) Ještě že trabanty měli výdrž a vše se dalo pro jejich jednoduchost, více či méně opravovat takřka na koleně. Zajímalo by mě, jak to s opravama měli ty podobné expedice s bourákama plnými elektroniky? Prostě v jednoduchosti je síla! :-) ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Smekám před odvahou vydat se v těchto duroplastových ,,rozzuřených vysavačích'' napříč Afrikou. To je cesta spíše pro Defíka nabo Landcruisera... Občas to bylo zajímavé, udivilo mne, že jsou oblasti, kde prostě benzín neseženete, protože se tam jezdí jen na naftu. Chvilkama mi to ale celé přišlo jako reklama na Člověka v tísni a bohužel (a můžou si za to právem samy) mám poslední dva roky na ziskovky alergii. Jinak neškodí vidět v jakém stavu Afrika je i desitky let po poválečných dekolonizacích a leckde se toho fakt moc nezměnilo snad je trochu ubylo lidožroutů... Jinak k tomu Člověku v tísni. Nic proti ať tam pomáhá. Tam to má smysl. Jen mi to trochu kontrastuje s takovou tou předstíranou nezávislostí Afričanů a touze oprostit se od vazeb na bílého muže. Oni prostě na nás závislí budou pořád, protože se sami o sebe neumí postarat. Tak to prostě je. Tři spálené brzdové destičky. * * * ()

Galerie (6)

Zajímavosti (13)

  • Členové výpravy se rozhodli podpořit projekty na pomoc v Africe, proto navštívili školy a chráněné dílny, a své trabanty nabídly dětem k dispozici jako malířské plátno. Vznikl tak neopakovatelný artefakt a unikát nevyčíslitelné hodnoty. Expedice zajišťuje dopravu trabantů zpátky domů a ve spolupráci s Člověkem v tísni uspořádání charitativní aukci na pomoc africkým projektům této organizace. (heyda)
  • Průměrná spotřeba benzínu se během výpravy vyšplhala na 6,5 l/100 km. (MTHRFCKR)
  • Přednáška „Trabantem napříč Afrikou“ vyhrála hlavní cenu festivalu Caminos v Karlových Varech. (heyda)

Reklama

Reklama