Režie:
Dario ArgentoKamera:
Luciano TovoliHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Thomas Kretschmann, Asia Argento, Marta Gastini, Unax Ugalde, Miriam Giovanelli, Rutger Hauer, Miguel Ángel Silvestre, Morgane Slemp, Augusto Zucchi (více)Obsahy(1)
V době emo upírů, kteří spíše než krvelačné bestie připomínají navoněné metrosexuály ze stránek módních magazínů, se Dario Argento rozhodl vrátit příběh otce všech nemrtvých do jeho gotické podoby, která sází méně na třpytivý make up a více na pořádnou porci poctivé hrůzy, kterou italský mistr exploatace zásobuje své fanoušky již několik desetiletí. Ani zde ale nezůstává Drákula čítankovou postavou z temnot viktoriánského světa; v Argentově fantastickém imagináriu získává další rozměr, stejně jako samotný obraz, který povýšil do dimenze stereoskopického 3D. Představitele absolutního zla, lačnícího po krvi bělostných panen v honbě za láskou milované ženy, ztracené před více než čtyřmi sty lety, tak opět čeká osudové setkání s Jonathanem Harkerem a jeho nastávající Minou. Zatímco si ale Drákula brousí zuby na krásnou Minu, pozadu nezůstává ani nemilosrdný Van Helsing, který neméně lační po tom, zbavit se půlnočního násosky už jednou provždy. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (42)
Horor z kterého bolí oči. Přitom 3D je funkčně využito pouze k záběrům na poprsí Miriam Giovanelli a režisérovy krásné dcery. Je tu sice pár uměle vypadajících jízd kamery úzkou uličkou, takže divák si nemůže nevšimnout, že kouká na film ve 3D, ale to je tak všechno. Druhořadí herci předvádí třetiřadé herecké výkony, scénář byl z finančních důvodů zjednodušen ještě více, než bývá zvykem, triky za moc nestojí, výprava je na úrovni české televizní pohádky a možná ještě o něco níž. Kupodivu to není ani krvavé. Jediné, co mě překvapilo, byla jména lidí v transylvánské vesnici (např. Jarmila, Miloš, Janek), nemají ti Italové v tom zeměpise nějaký bordel? Přinejlepším 30%. ()
Dario Argento začal žrát houbičky ve velkém a někdo mu prodal vadnou dávku, nebo já fakt nevím, ale kdo ho donutil k tutomu? Jednak je to naprosto odporné zprznění předlohy (už jen za to by si člověk, co to má na svědomí, zasloužil klystýr horkym olejem) je to dokonce i dokonale tupě natočeno, prvně, víc hereckého charisma i schopností má i můj malíček na levé noze, když je na něm puchýř. A ten navíc nemá plastový prsa. Odporná je i kamera, dialogy a ... A vlastně cokoliv, jdu si vypláchnout oči bělidlem, nic tak hrozného jsem neviděl snad roky. ()
Řemeslně dobře zpracovaný, upoutá vizuálem a hlavně krásnými protagonistkami Miny, Lucy a Tanyi. Lekačky i krvavé scény jsou podle očekávání vyváženě strašidelné a hlavně neočekávatelné (což je na dnešní dobu celkem vzácnost). Příběh ale kvůli kvalitní porci hrůzy vůbec nezůstává pozadu... V mém pohledu jeden z mála novějších Drákulů s velkým D. [KVIFF 2012] ()
47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - MIDNIGHT SCREENINGS - Půlnoční filmy (Dario Argento´s Dracula / DARIO ARGENTO´S DRACULA / Dracula Daria Argenta) - Hrůza na plátně není jako hrůza na plátně. Tu co myslím já je hrůza zpracování, která ještě dána do verze 3D je věc dosti nepochopitelná. Pro mne to byly spíše dva půlnoční noclehy (pěkně se u toho odpočívalo) a možná první 3D prsa co jsem na plátně viděl. Toť absolutně vše... - 1. 7. 2012 - kino Čas - Karlovy Vary - 3D + 7. 7. 2012 - kino Čas - Karlovy Vary - 3D - 15% ()
"V době emo upírů, kteří spíše než krvelačné bestie připomínají navoněné metrosexuály ze stránek módních magazínů, se Dario Argento rozhodl vrátit příběh otce všech nemrtvých" Omluvte mě pane režisére, ale potoky krví, vaše nahá dcera, špatný anglický přízvuk, špatní herci a otřesné vizuální efekty degradují upírskou kinematografii snad více než vegetariánští upíři. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (4)
- Dracula Daria Argenta je pátou spoluprácí mezi Dariem Argento a jeho dcerou Asiou Argentou. (Nivenx)
- Rutger Hauer, který v tomto filmu ztvárnil postavu Van Helsinga, si již v minulosti zahrál Drákulu také ve filmu Dracula III: Odkaz (2005). (S.U.E.S.)
- Jeden z největších rozdílů mezi originálem od Brama Stokera a filmovým zpracováním je ten, že děj této verze se odehrává zcela v Transylvánii, zatímco Stokerovo dílo se přesouvá do Anglie. (Nivenx)
Reklama