Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospělý Štěpán Šafránek už ztratil mnohé ze svého mladistvého elánu. Už nerecituje dívkám básničky a jeho vzdor vůči nejrůznějším nepořádkům má příchuť hořké ironie. Když Kendy natáčí v nemocnici reportáž, sestříhá Štěpánovy odpovědi tak, že vyzní jako výsměch velmi ctižádostivému řediteli nemocnice. Samozřejmě se to neobejde bez následků. Štěpán je vyhozen z práce a vrací se do rodného Hradiště. Zatímco jeho přátelé, známí a bývalí spolužáci se úspěšně zabydlují ve světě podnikatelských aktivit, on jen s obtížemi hledá vhodné zaměstnání. Setkání s jeho bývalými láskami mu přináší řadu zklamání, jeho jedinou útěchou je sympatická lékárnice Ute. Poprvé ji potkal na slavnosti místního Sokola, kde asistoval jako lékař, podruhé v lékárně, kam přišel pro léky mamince. Odměřená žena si ho však nepouští příliš k tělu. Jeden z bývalých spolužáků mu sice dohodí skvěle placené místo na soukromé klinice, kde se léčí bohatí pacienti se sexuálními poruchami, Štěpánovi se však taková práce nelíbí a brzy odejde. Jediné peníze, které vydělá, jsou za nápady, kterými zásobuje reklamní agenturu svého bývalého soka v lásce, Emila Nádeníčka. Nakonec se zdá, že i on konečně najde, co hledá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (267)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Ne, nemám pocit, že by týmu kolem Kleina došel dech. To jen ten nápad reflektovat kapitalismus, ten film sráží. Všude tam, kde se film společenských změn nedotýkal, šlo skorem o staré dobré básníky, jen trochu cyničtější. Bohužel takových chvilek však je ke spatření příliš málo na dobrý film. Oněm "reflexím" se může smát jen ten, kdo má pocit, že mu to nové zřízení zle ublížilo. ()

duklak2 

všechny recenze uživatele

Já nevím, tři, nebo dvě hvězdy? Tuto otázku jsem si pokládal několikrát. Nakonec zvítězil rozum a dávám slabší tři. Ale proč? Zaslouží si to tento film? Myslím, že ano. Některé situace v ději působí trapně, až se za ně divák stydí, ale vždycky skončí nějakým vtipnějším dialogem, který celou situaci zachraní. Vybraní herci, i někteří "neherci" podali solidní výkon. Komedie o básnících jsou prostě klasikou v našich televizích. Mají příznivce i hrstku odpůrců, ale podívají se na ně všichni. Básníci se nemůžou nelíbit. No nic, mějte se tu pěkně a já se jdu pokusit složit nějaký verše. Budou pro Jeskyňku, Borůvku, nebo Píšťalku? ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Básníci a porevoluční fantasmagorie... ach jo, i Dušan Klein se nechal zlákat k hloupé, laciné tzv. satiře tzv. pseudokapitalismu u nás, trapné filmy točené na toto téma, za všechny např. Trhala fialky dynamitem, Hotýlek v srdci Evropy či Playgirls velmi rychle zapadly do archivu a odsud je vytáhne jedině tak Nova na Vánoce, Konec básníků je přece jen o stupínek lepší než tyto stupidity a sem tam i vtipný a tak a nakonec i z lásky k Básníkům za *** ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Zbytečná vylomenina a rovná cesta ke komerčnímu úspěchu se tentokrát nevyplatila. Producentští pánové s nových poměrů si možná mnuly ruce, protože film se stal naprostým hitem a až Kolja ho sesadil z českého trůnu, ale diváci v mnoha případech zoufali. Co je problém? Jako problém se ukázalo mylné tvrzení, že snímek potáhne změna společenských poměrů po sametové revoluci. Ono by tomu tak možná bylo, kdyby nebyl scénář tak nudný a (narozdíl od předchozích dílů) neosobní. Dušan Klein ždíme s tématu, ale ejhle, ono to nejde. Vidím to skoro pietně - ten třetí zářez je nezasloužený, jen ze soucitu. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Hlavním kladem čtvrtého pokračování Básniků je zachycení začátků kapitalismu v Čechách. Bylo zajímavé sledovat osudy postav známé z již tří filmů volné série i v nové době, osobně pak pro mne cenné vidět, jak vypadal svět pouhých pár let před tím, než jsem se narodil. Lidé nadšeni z velkých společenských změn se hrnuli do podnikání, ale nebyli připraveni na novou dobu, s níž přišel problém nezaměstnanosti. Ještě nedávno oslavovanou manuální práci vystřídává propagace schopností "know-how", do popředí se dostává všudy přítomný fenomén reklamy, kde se nejednou stane, že autor krátkého sloganu nebo dobrovolník vystupující v reklamě obdrží za svůj podíl větší finanční odměnu, než doktor za záchranu lidského života (dnes bohužel aktuální snad ještě víc než před 25ti lety). . . . V tomto filmu se i popři hořkém příběhu párkrát zasmějeme, bohužel už nejde o tak skvěle propracovanou komedii, jak tomu bylo v předchozích dílů z roku 1984 a 1987. Šílenosti z reklamních vstupů, kde rytíř v středověkém kostýmu propaguje na náměstí kondomy, jsem schopen rozchodit, ale celkově dokumentární hodnota převážila humor a další diváckou atraktivitu, což považuju za výraznou slabinu tohoto filmu. A ubylo nejen humoru, ale i výrazných hereckých osobností jako Hrušínský, Suchařípa, Filipovský,... Jana Hlaváčová si už v roli svérázné sestřičky už jen štěkla, zůstal zde pak prakticky jenom Josef Somr, který to coby profesor "básniků" z gympla dotáhl i do dvou pokračování z dalších desiletí. Takže díky, ale s dovolením se do sledování zbylých dílů Kleinovy a Pecháčkovy série se zatím nedávám. (65%) ()

Galerie (12)

Zajímavosti (12)

  • Pan Písařík (Pavel Zedníček) opakuje v léčitelském transu formuli: „Noli tangere circulos meos,“ což znamená: „Nedotýkej se mých kruhů.“ (rakovnik)
  • Ve scéně, kdy se příslušníci obce sokolské sejdou v hospodě, můžeme zaslechnout skladbu „Lví silou“. (majky19)
  • Chyba ve filmu: Když vedou dva synové svou maminku od léčitele Písaříka (Pavel Zedníček) ke svému autu, celou dobu je v okně auta dobře vidět odraz mikrofonu zvukaře. (rakovnik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno