Série(2) / Epizody(20)

Poté co přežila útok Godzilly na San Francisco Cate šokuje další skandální tajemství. Obklopená řadou hrozeb se vydává na dobrodružné pátrání po celém světě za pravdou o své rodině a tajuplné organizaci zvané Monarch. (Apple TV+)

Videa (4)

Recenze (77)

Stanislaus

Seriálová exkurze do světa Godzilly a spol. má dobrý rozjezd a ještě lepší dojezd s otevřenými vrátky pro další sezónu, nicméně celý projekt sráží pět šest prostředních epizod, které by se daly v pohodě sloučit do jednoho či dvou dílů, aniž by tím seriál po příběhové rovině nějak utrpěl. Kvalita filmových Godzill z posledních let není nijak závratná, nicméně snímky i přes klišé plkání obsahovaly hodně akce - to se však nedalo říct o některých epizodách Odkazu monster, v nichž se až moc mluvilo a bezcílně létalo sem a tam, aniž by se nějak výrazně posouval a obohacoval děj a svět titánů. Líbila se mi linie s časovými skoky a je škoda, že se rozjela až téměř v závěru série. Osobně jsem měl problém s obsazením některých postav, což je ale můj subjektivní problém - nicméně mi to celkem kazilo dojem. I přes ta negativa jsem však zvědavý, jakým směrem se tvůrci rozhodnou kráčet dál - dostane-li tedy projekt zelenou. ()

HAL

Věřím že z toho nějaký šikula na netu udělá dvouhodinový sestřih který vystihne to nejpodstatnější a ten by mělo smysl vidět, sledovat celý seriál jinak je jen ztráta času. Na skutečná monstra dojde v každém dílu většinou jen tak v závěrečných pěti minutách. Těšil mě tam Kurt Russell, pro kterého je to dost možná poslední zásek ve velké trikové akci, baví mě skoky mezi časovými rovinami a odkrývání historie Monarchu v minulosti s jeho mladší verzí hranou trefně jeho synem, ale té vaty je vážně hrozně moc. A hlavně na to že jde o navázání na výborný Kong: Skull Island tu absolutně chybí nadhled a humor, bez kterého takhle cheesy náměty vůbec nemůžou fungovat. 5/10 ()

GavlaDan

Mně to přišlo jako docela fajn seriál. Vizuálně je to něco nepopsatelné slovy. Fakt mě štve, že jsem to nemohl vidět na velkém plátně, ale jenom u sebe doma v obýváku. Protože to vypadá mnohem lépe než poslední filmové projekty MonsterVerseu. Z Godzilly jde skutečně cítit ta obrovitost, to že skutečně něco váží. To bylo strašně super po těch několika posledních MV filmech. Skoro to na mě působilo stejně jako Godzilla (2014), kterou mám fakt rád. Nicméně v tomto seriálu těch obřích monster není zas tolik. Je to zaměřené spíše na lidské postavy, které mi přišli fakt super, zábavné, zajímavé a tak. Hodně fajn bylo i prolínaní dvou časových linek. Mysteriózní linka točící se kolem zmizelého otce mě mega bavila. A současně to tím i přirozeně prohlubovalo mytologii MonsterVerseu. Bohužel tu bylo pár výplňových epizod, které když přeskočíte, tak vlastně o nic nepřijdete, což je škoda. V poslední epizodě jsme dostali tak nějak trochu otevřený konec a já jsem rozhodně pro, aby vznikla druhá sezóna. 7/10 ()

Kothy

Tak už i na Apple TV dorazila tato monstra. Je to trochu jiné, než jsem čekal, ale i tak mě to baví. Víc než samotnou organizací, se to zabývá skupinkou mladistvých, kteří před ní utíkají spolu s Kurtem Russelem. Podíváme se ke kořenům organizace až do 50. let. Tato linka se prolíná se současností. Monstra se tu ale objevují jen okrajově. Dost pozornosti se věnuje spíš našim mladým hrdinům a jejich problémům. To může člověka začít po čase štvát. Postupně cestujeme po světě a odhalujeme historii Monarchu. Místy je to dost nuda. Finále to dost zachraňuje, ale některé díly bych vypustil. Nakonec se o říši monster dozvíme i pár zajímavých věci. "Mám dobré geny." ()

ilemas

Názormá ukázka jak dobře může vypadat trailer k nalákání diváků a jak výsledný film či seriál. V traileru je sestřih všech 10 sekundových záběrů z jednotlivých třičvrtěhodinových velmi nudných a ukecaných epizod. Výborná kamera, vizuální efekty, ale každý díl děsná nuda bez sebemenšího napětí, ukecané, natahované až vždy na konci uvidíme kratičký záběr na Godzillu či jiné monstrum..Každá epizoda je horší a horší, moc teenagerovské, po páté velmí nudné epizodě snižuji hodnocení, po sedmé to vzdávám. Nejhorší zpracování Godzilly. Doufám, že takto nedopadne seriál Vetřelce. ()

Zajímavosti (15)

• V epizodě vidíme události z filmu Godzilla (2014), tentokrát však z perspektivy hlavní postavy Cate Rand (Anna Sawai). (NiWi)
  • Vzhled Iónského draka byl inspirován mořským ďasem (tlama a tvar hlavy), jeho křídla pak připomínají křídla létajících ryb. (NiWi)
  • Titán v této epizodě, zvaný Iónský drak, je založen na bájném stvoření zvaném Minokawa, což je podle filipínských legend ohromný pták, jenž je schopen zastínit Slunce (čímž se vysvětlovalo zatmění slunce). Nejčastěji se tento tvor objevuje v legendách kmene Bagobo. (NiWi)