Filmové zpracování slavné pohádky bratří Grimmů. Film byl natáčen i u nás na hradě Pernštejn. V hlavní roli hraje Sigourney Weaver a Sam Neil. Klasický pohádkový příběh ve vynikajícím ztvárnění herecké špičky Hollywoodu Vás udrží v napětí od začátku do konce. (Q FILM PLUS)

Recenze (136)

Falconica

Za měsíc se mi sice narodí neteř Liliana, ale tuhle pohádku o jmenovkyni jí určitě pouštět nebudu:-D Božská verze, pokus najít realističtější verzi příběhu. Miluju, když se hledaj realističtější verze. Svět neni černobílej, Sněhurka miluje trpaslíka, kterej má tak 180 centimetrů a je zatraceně pěknej a tak podobně:-D...Jo, nejlepší vezre Sněhurky. ()

MM_Ramone

Určite všetci dobre poznáte romantický príbeh o roztomilej Snehulienke. Ja som túto rozprávku prvý krát počul v útlom, predškolskom veku. Neskôr som sa stretol i s viacerými filmovými adaptáciami. Doteraz som žil v presvedčení, že o Snehulienke viem všetko. Ale zdá sa, že som bol na omyle. Až autori tohto snímku mi ukázali ako to s ňou bolo naozaj. Ono to vlastne nie je žiadna rozprávka pre deti, ale desivý príbeh hrôzy. Zaujímavé. Len škoda, že sa to nepodarilo lepšie sfilmovať. ** ()

Gilmour93

Sněhurka a sedm bezdomovců.. Brzy vyvržený travesti vlk převlékající se za důchodkyně, které před tím pozře či třeba polétavá bába z lesa, co způsobuje dětem obezitu, cukrovku a popáleniny třetího stupně, to jsou jen namátkou pohádkové klasiky, které se dětem odjakživa vyprávějí s eufemismem a citem, aby se zaobalil ten hororový obsah. Michael Cohn u Sněhurky bratří Grimmů zvolil cestu bez příkras, ale výsledkem je pouze to, že děti do deseti let pokládají existenciální otázky a ti starší se příliš nevyděsí (leda pohledem na Lillian, která při poulení očima vypadá jak Elijah Wood). Nezbývá, než se soustředit na satanistku Ripleyovou, která váže manžílka hlavou dolů ke kříži, všechny kolem tráví a ve chvílích posedlosti vypadá, že do ní zase „vstoupil“ Gozer z Krotitelů duchů (pro ty, co už zapomněli, postava Billa Murrayho se jmenovala Venkman).. ()

Lilloos

Nápad to je skvělý, ony totiž všechny pohádky, dnes zkreslené Disneyem, byly původně patřičně morbidní. A když se film může navíc pochlubit takovými výkony, jaké předvádí Signourey Weaver, její bratr a nevlastní dcera, určitě má něco do sebe. Atmosféra v průběhu stopáže houstne a závěr bych v žádné pohádce nečekala. Místy je ale snímek opravdu jen pro otrlé, z některých masek se mi až zvedal žaludek. ()

Morien

Na filmu mě zaujalo především to, že trvá docela dlouho, ale přesto se mu nepodaří pořádně vytěžit žádný z motivů, které představuje. Postavy mizí a objevují se, jak si střihač zrovna zamane, a nikoli podle vnitřní logiky příběhu, Lilly je ztracená v temném lese v jednom záběru a v druhém už najednou všichni vědí, kde je, aniž by ji našli, zrzavý doktor je v jednu chvíli očarovaný, ale vlastně vůbec není očarovaný, a tak všelijak podobně. Mojí nejoblíbenější sněhurkovskou adaptací tak i nadále zůstává španělská němá Sněhurka - jiný příběh. Přesto má tahle verze momenty, které bych nazvala roztomilými až působivými. Zrcadlo je nesmírně krásné a Sigourney je božsky strašidelná. Její rozpracování zlé královny bylo velmi zajímavé, škoda, že se poněkud rozpadlo ve chvíli, kdy se těžiště pozornosti přeneslo na Lilly. Psychedelická hororová atmosféra někdy působí, jak má, a když zbytek přestává dávat smysl, tak je trochu zmatečná. Smíšené pocity. Ale to zrcadlo! ()

• Na začátku filmu trhá malá Lilliana u hrobu své matky ze stromu jablko. Možnost, že by na daném stromu vyrostlo jablko není příliš vysoká, protože ten strom je dub. (Jezinka.Jezinka)
  • Herečka Sigourney Weaver, která si ve filmu zahrála roli zlé macechy, prohlásila, že by ho své dceři nepustila. Prý by se jí až do konce života bála. (fiLLthe3DD)
  • Filmovanie bolo realizované aj na zámku Kost v Českej republike, ktorý je vzdialený asi 18 km od mesta Jičí. (dyfur)