Tvůrci:
Paul ScheuringHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)VOD (2)
Série(5) / Epizody(90)
Obsahy(1)
Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)
(více)Videa (2)
Recenze (1 455)
Mocný seriál! 1. séria: bez dychu, absolútne totálne najviac premyslené - 100%! 2. séria: neskutočný úpadok, bolo cítiť nerozvážnosť tvorcov, niektoré časti našťastie naväzovali aspoň charaktermi postáv na prvú sériu, ale inak totálna vata - 55%! 3. séria: citeľné zlepšenie, scenáristi si dali trošku viac záležať na diváckej spokojnosti - 70%! 4. séria: konečne je stará parta späť, aj keď niekedy v naozaj neuveriteľných situáciách a miestami sa naozaj nedá uveriť, že ich divák vidí všetkých pokope, živých a zdravých. Scenáristi si s tým ale poradili veľmi lišiacky, zvraty počas štvrtej série a záverečná pointa sa konečne priblížili wow-efektu z prvej série. Tým mi aspoň trošku napravili chuť po priemernej druhej a tretej sérii - 85%. ako zhrnutie len uvediem, že keby sa seriál skončil prvou sériou, tak by som bol spokojnejší. - celkovo - 80%. ()
Nekonečně se vlekoucí epizody, nevyrovnané herecké výkony, logika dostávající na pozadí více a více. V úvodní sérii byl docela vtipný posun, kterak si Michael udělal na papíře plán, přišel do reality a sypala se mu jedna věc za druhou. Pak musel improvizovat a celé se to trochu podobalo šachové partii, kdy se kvalitní soupeři navzájem drží pod krkem a jednotlivé tahy si vynucují. Dojem kazila nevěrohodnost postavy Michaela i Lincolna, páni na své postavy herecky neměli (až do konce seriálu). Skvělé byly postavy snad jen T-baga (místy karikatura) a Kellermana. Nejhlavnější dojem ze seriálu je příšerná černobílost postav a tak nějak až moc zarputilost zápletky... Druhá řada přišla s uvedením Generála na scénu, jeho dlouho němé vystupování bylo velmi stylové, krom něj Kim. A rozhodně Mahone, který seriál posunul do reálného herectví a dal mu konečně lidskou stránku (nemyslím toto slovo nějak zvlášť pozitivně). Druhou sérií měl seriál skončit. Třetí série byl krok do podprůměrnosti, zmizela druhá scéna zákulisí státu a Společnosti, zbyla trapná věznice, kde mě osudy uvězněných nějak moc nezajímaly. Zbyl nějaký ten humor, přibyla notně přestřelená padouchyně. Na druhou stranu to chvíli vypadalo, že z Bellicka bude hodně zajímavá postava, ale byly to jen epizodické záchvěvy. Až někde ke konci série mě konečně přestával štvát Sucre. Čtvrtá série, co dodat. Vata a bezradnost. Hlavně zápletka byla špatně, to herci už celkem věděli, co představují, a odváděli svůj standard. Až na paní matku, která si nemohla pomoci a musela hrát mrchu z kolumbijské telenovely se vším všudy, co k tomu patří. Překombinovanost si podávala ruku s filmařským diletantstvím. Vcelku hodnotím jak hodnotím, možná tvrdě. Budiž to výstrahou za takto zahozenou šanci :) ()
Prison Break je jistě solidní seriál, který je pln napětí, atd. atd., ale je tu jedno velké ale, které je společné mnoha americkým seriálům poslední doby (ty předtím mají navíc i jiná ale). Je moc dlouhý, což jeho příběh příliš rozmnělňuje. Proč jsme např. nuceni sledovat vyvražďovačku všech uprchnuvších vězňů, když leckteří z nich jsou pro seriál vcelku nepodstatní? Natahování. Proč do některých dílů vstoupí postavy v nějaké situaci a po čase v jiném se nacházejí téměř přesně v té stejné? Natahování. Jistě já chápu, že TV se snaží vydělat, ale stejně se mi to nelíbí. A plánovaných 6 řad mě vážně děsí. Uznávám ale, že "plnivo" je tu vymyšleno rafinovaněji než v seriálech jiných. ()
Tehdy pro mě byl Prison Break (ještě spolu s Lost) obrovským zjevením. Hltal jsem každý díl a pak celý týden očekával ten další, jež zas zakončil mega cliffhanger. Čekání bylo ubíjející a to obzvláště u první řady seriálu, kterou považuji za asi vůbec to nejlepší, co jsem v seriálové tvorbě kdy viděl. Rázný kvalitativní sešup se nevyhnul ani této seriálové pecce, ovšem řad je pouze 4 a ne třeba 8, takže to nijak zásadně nehrotím a dodnes Prison Break uctívám jako celek. Námět seriálu a hlavně jeho zpracování převážně v první sérii je provedeno tak umně a chytlavě, že to zkrátka diváka posadí do sedačky a nepustí. I po 10ti letech seriál nabízí stále stejnou porci napětí, nadšení z nečekaných dějových zvratů, občas sice i nechápavost z občasných přestřelených momentů, které už tolik reálně nepůsobí, ovšem malé výtky k seriálu hravě vyvažuje vhodné obsazení, v čele s perfektním Wentworthem Millerem, který byl pro tuto tv show neuvěřitelně skvělou volbou a charismatického génia s ochranářským komplexem ztvárnil s grácií sobě vlastní. Rozhodně v tom není sám, ale řekl bych, že úspěch stojí hlavně na něm. Podobně nadčasové seriály už se dnes dle mého netočí...100% ()
Ten lineup drám, ktorý vychádzal z produkčných dielní Foxu a ABC Studios na prelome milénia a v ranných nultých rokoch bol neskonalo monštruózny. A Prison Break patril medzi jedných z kráľov. Celkom paradox berúc do úvahy, že z bližšieho pohľadu bol síce plný prekvapení a zvratov, majorita z nich však predvídateľná a/alebo absurdne nereálna (nielen teraz, ale aj pred 20 rokmi), avšak na prvú dobrú divácky atraktívna. Na vznik bol ale najprv nutný úspech Lost a 24, ktorý dal do popredia TV exekutívy prospešné možnosti dlhodobých serializovaných formátov v prime time. --- Jedným z obľúbených trópov televíznej tvorby je obrovská nekonečná spleť konšpirácií mýtických rozmerov a polien v ceste za vytúženým cieľom namierených proti protagonistovi. Prison Break na týchto prvkoch stavia tak silne (plus dnes už legendárne, no dosť repetetívne Djawadiho tóny), že bez nich by nedokázal fungovať a všetky zaujímavé zvraty by v takom štýle replikovať a ani inak vystavať nemohol. Obojsečná zbraň, ktorej môžeme poďakovať za to, čo scenáristi v prvej sérii dokázali vymyslieť a poskladať dokopy, no tiež opačne, čo nakoniec z počinu vzišlo v neskorších fázach. --- S1: Tá už navždy klasikou a synonymom TV tvorby predminulej dekády. Pútavo roztiahnuť plánovanie a realizáciu jedného úteku naprieč štandardným formátom 22-24 epizód bez toho, aby prekyprovali hluchými miestami, je umenie. Tiež brilantne ťaží z drsnej atmosféry skazeného prostredia väznice Fox River a prím hrá aj mýtus D. B. Coopera. (x) ♪♫ / ♪♫ --- S2: Road trip po Amerike a všetkých jej vidieckych kútoch naprieč štátmi od západu po východ, od severu na juh, a hľadanie stratených zakopaných miliónov niekde na ranči v Utahu. Plus tradičný koncept vysoko inteligentného "zloducha" a jeho dolapiteľa. Fichtner ako Mahone tu masívne exceluje a popri tých priemerných hereckých výstupoch drvivej väčšiny účinkujúcich je to práve on, kto tu ponúka ako-takú reálnu hereckú platformu. A Robert Knepper. Ten je na samostatnej priečke geniality, a to v rámci komplet celého seriálu. --- S3: Alias príjemné osvieženie exotikou pod panamským spaľujúcim slnkom v zabahnenom špinavom pekle menom Sona. Dianie pomerne mohutne pritiahnuté za vlasy. Zrejme príprava divákov na posledné tango so Scyllou v nasledujúcej sérii. --- S4: Konvenčné elementy dramatického seriálu o vládnych konšpiráciách a sprisahaniach tu už plne uchopili jeho smerovanie. Úplná rutina a neprekvapivý šedý (pod)priemer, ktorý oprávnene schytával a zrejme aj dnes schytáva bomby. Za mňa ale rozlúšťovanie šifier v atlase vtákov T-Bagom jedna z najzaujímavejších liniek. A pravdou je, že ako samostatne stojaci celok ďaleko z dohľadu vysoko nastavených štandardov predchádzajúcich sérií by dokázal uspieť bez akýchkoľvek problémov. A vlastne celá tá neskoršia fáza v druhej polovici série presahuje to, čo by dokázal ponúknuť zvyčajný produkt toho času a toho žánru. --- The Bag Man: Povinná spin-off jazda pre fanúšikov T-Baga. Proste musíš. (x / x) (x) --- S5: Návrat radšej ani nekomentujem, škoda reči... "Ako chceš prevŕtať betónovú stenu niečím, čim sa šľahajú vajcia?" / "Nikdy nepodceňuj stenu." (S1 1.2007) (S1-S4: 6.2011) (S1-S4: 7.2013) (S1-S5: 3-4.2017) (S1 11.11.2022-18.11.2022) (S2 27.1.2023-1.2.2023) (S3 4.2.2023-6.2.2023) (S4 7.2.2023-11.2.2023) (S5 11.2.2023) () (méně) (více)
Galerie (675)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (119)
- Prvá epizóda, v ktorej sa neobjavil Wade Williams ako kapitán Bellick. Teraz už z celého obsadenia zostali len dvaja herci, ktorí sú v každej epizóde – Wentworth Miller (Michael) a Dominic Purcell (Lincoln). (ash99)
- Pilotný diel seriálu sa začal vysielať 29. augusta 2005 na stanici Fox. Odhadovaný počet divákov dosiahol 10,5 milióna. Fox taký úspech pre pondelok v letných mesiacoch nezaznamenala od Melrose Place (od r. 1992) a Ally McBealovej (od r. 1997). (pravo)
- Herec Stacy Keach (Henry Pope), ktorý hrá väzenského riaditeľa, strávil šesť mesiacov v britskom väzení (za držanie drog) a svoju rolu modeloval podľa mužov, ktorý vo väznici pracovali. (pravo)
Reklama