Reklama

Reklama

Návrat Godzilly

(neoficiální název)
  • Japonsko Godzilla (více)
Trailer

Obsahy(1)

Reportér Goro nalezne během plavby na své lodi na první pohled opuštěné a především dost poškozené rybářské plavidlo. Při jeho průzkumu nejenže nalezne jediného přeživšího člena posádky mladíka Hiroshiho, ale je následně napaden obřím mořským parazitem. Po návratu na pevninu Hiroshi začne vyšetřovatelům vyprávět, jak na jejich loď zaútočila Gojira, kterou považovala veřejnost za mrtvou. Vláda se snaží vše ututlat, ale jen do doby než je zničena ruská ponorka. Na nátlak ruské i americké strany nakonec premiér Mitamura musí jít s pravdou ven a co víc, je okamžitě potřeba Gojiru zničit, jinak Rusové proti ní použijí své atomové zbraně. Dopomoci by k tomu mohla nová „superzbraň“ SUPER X… (SOLOM.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (25)

D.Snake 

všechny recenze uživatele

Heisei éra je pro mě znovuzrození legendy Godzilly, která od originálu začala pomalu, ale docela jistě upadat a proměňovat se ve frašku (hlavně pod vedením Fukudy). Design už se taky začína opět přibližovat mému gustu, v příštím díle to už dotáhli k dokonalosti. Jinak je to dějově lehce nadprůměrný snímek, který se místy strašně táhne. Jako návrat ke kořenům ho ale oceňuju. 6/10 ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Tento film se totiž příběhově vrací rovnou tam, kde skončil ten původní. K mé radosti se díky tomu vrátila i prvotní tvůrčí myšlenka a konečně jsem se zase dočkal té ponuré Gojiry, která nebude svět zachraňovat, ale ničit a to tentokrát v opravdu velkém stylu. Naštěstí mám ve svém vlastnictví japonskou neořezanou verzi, která je na rozdíl od té americké delší. Díky novým technologiím, které šly hodně dopředu, se tu dočkáme i zajímavých efektů a vylepšeného vzhledu monstra. Samozřejmě se celá tato show neobejde bez starých známých papundeklových baráčků a nejrůznějších modelů aut, tanků, vrtulníků – které budou ničeny po desítkách – tak jako za starých časů. Tvůrci přidali na efektivnosti a jedna destrukce střídá druhou. Bohužel ani zde se nezbavíme onoho dětinského vzhledu těchto situací, kdy při pohledu seshora vypadá vše směšně. Ono to bez toho vlastně ani nejde, protože by jinak vyprchalo ono osobité „kouzlo“. Jediné co mi vadilo, byly opakované scény z předchozích dílů (viz útok na vlak). Jinak se tu ovšem dost přitvrdilo, což dopomohlo vytvořit (místy) opravdu ponurou atmosféru – bezmocnost a hromada mrtvých (to se jen tak v předchozích dílech nevidělo). ()

Reklama

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Restart Godzilly ke 30. výročí ukazuje úplně jiné Japonsko. Tam, kde byla původně chudá a ustrašená země traumatizovaná prohranou válkou a použitými jadernými zbraněmi, je teď sebevědomá, moderní, bohatá ekonomika, se špičkovými technologiemi a výkonnou armádou. Tedy... periskopem 80. let. To je hlavní změna. Druhá změna je, že Godzilla je nepochopitelně najednou zase parchant, co žere radioaktivní materiál, aby mohl škodit (mám pocit, že tahle koncepce byla ve druhé Gameře a pro nelibost publika byla hned opuštěna). Což mne trochu zklamalo. Nejsou tu mimozemšťani a panoptikum dalších monster, nicméně stupidní schéma děje zůstává (novinář chovající se jako dement "nenápadně" získává srdce sestry hlavního kladného hrdiny s poměrem udatnosti ku chytrosti 100:0, a tito tři vytvoří skupinku pod vedením geniálního vědce, která si na pokyny moudré vlády poradí s monstrem -- asi 40% dosavadních Godzil). K dobru bych přičetl ještě to, že zatímco na západě kolem roku 1985 nosily ženy neskutečně hnusné účesy, japonky nosily docela slušivé kratší vlasy ve stylu, v jakém je nyní nosí japonští muži. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch spíše méně povedených godzill, přitom potenciál tam je= Postavy jsou sympatické a scénář vykazuje snahu o jakýsi hodnotnější přesah, ale akce v jakékoliv podobě je těžce nezvládnutá, humor je spíše potlačován a poslední(paradoxně nejakčnější) čtvrtina se stává nudným utrpením na jehož konci se velká děsivá Godzilla stává stupidní obětí jakéhosi vlastního a nesmyslného pudu. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Co se však snímku „Gojira“ z roku 1984 musí nechat, to je skutečnost, že s triky si tu hraje mnohem lépe než její předchůdci, kteří využívali v podstatě jen člověka v kostýmu. Tady už je vidět snaha trochu navázat na první film. Triky jsou dobré, ale příběh je takový celkem obyčejný, kdy nejvíce potěší asi návrat ke klasickému pojetí, kdy je Gojira monstrum, které je také pravděpodobně zmutované. Ztrácí se z děje tedy jakákoli mytologičnost, ale zase je to blíže tomu pojetí, které přijali i Američané a které nám bude asi trochu známější. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama