Poslední recenze (2 074)
Zločiny budoucnosti (2022)
V podstatě se jedná o Crash v trochu jiném podání s kapkou Východních příslibů. Cronenberg tak vykrádá sám sebe. Zločiny budoucnosti bych ale neoznačil za úchylné, což bývá časté spojení v souvislosti s Cronenbergem a jeho tvorbou, nýbrž za zvrácené, amorální a odporné. Osloví několik přitažlivých hereček, které svlékne a dostane je do absurdních pozic, tím si možná nějaké fanoušky najde, většinu však spíše odpudí a odradí. Chtěl jsem dát jednu hvězdičku za Kristen Stewart, ale za závěrečnou pitvu nemohu dát ani to.
Pořád jsem to já (2014)
Odlišný příběh od našeho recentního Tancuj, Matyldo!, a proto je vhodné se na oba podívat v krátkém časovém sledu, tedy spíše pro ty filmové fanoušky, které tato problematika zajímá. Některým nemusí činit dobře na duši, čemuž rozumím. Julianne Moore podává jasný oscarový a bezchybný výkon. Ve filmech tohoto typu je vždy ale taktéž velmi důležité obsazení vedlejších rolí - osob z okolí nemocného člověka. Velmi mile mě překvapil Alec Baldwin, dlouho jsem jej neviděl v tak charakterní roli, již zvládl naprosto skvěle. A u dětí není o čem polemizovat - zatímco Kate Bosworth a Hunter Parrish jsou na ozdobu, Kristen Stewart hraje a potvrzuje své výrazné kvality. Její postava také poukazuje na fakt, že někdy překvapí pozitivně nejvíce ti, u nichž to nečekáme.
Princezna na hrášku (2024)
Zajímalo by mě, co by tomuto výtvoru řekl nejslavnější rodák z Odense... Čiré utrpení pro všechny rodiče, kteří na tento absolutně amatérský počin vyrazili se svými dětmi do kina. Odpočítával jsem minuty do konce prakticky od začátku a modlil se, aby ty kreslené pasáže neprostupovaly celým filmem. Na druhou stranu, pokud se to líbí dětem a vykouzlí pohledná princezna a obskurní osazenstvo zámku úsměv na jejích tvářích, zůstává tak názor všech rodičů irelevantní, stejně jako ten můj.
Poslední deníček (25)
Filmová výzva - žánry
Rok uplynul, jednu pandemickou výzvu jsem dokončil, druhá pokračuje volným tempem. Konec pandemie je v nedohlednu, tak proč si nezvolit další osobní filmovou výzvu. Čistě žánrovou jsem nikdy neabsolvoval, tak se moc těším.
Akční - Alita: Bojový anděl 4*
Animovaný - Zataženo, občas trakaře 3*
Dobrodružný - Indiana Jones a poslední křížová výprava
Dokumentární - Tatínek 3*
Drama - Million Dollar Baby
Erotický - Nymfomanka, část 2
Experimentální - Sedmikrásky
Fantasy - Muž z oceli
Film Noir - Dáma ze Šanghaje
HIstorický - Lincoln
Horor - Halloween
Hudební - Ma Rainey - matka blues 3*
Katastrofický - 2012
Komedie - Vítejte u Ch´tisů
Krátkometrážní - Lady Blue Shanghai
Krimi - Gangy New Yorku
Muzikál - Bídníci
Mystériózní - Zelená míle
Poetický - Měsíc nad řekou
Pohádka - Princezna zakletá v čase 2*
Porno - Xcalibur
Povídkový - Noc na Zemi
Psychologický - Stanfordský vězeňský experiment
Road-movie - Země nomádů 3*
Rodinný - Matilda
Romantický - Před úsvitem
Sci-fi - Interstellar
Sportovní - Zrození šampiona
Thriller - Čekej do tmy
Taneční - Koně se také střílejí
Western - Zprávy ze světa 3*
Životopisný - Letec
Politický - Duel Frost / Nixon
Knižní adaptace - Na krátko 3*
Divadelní adaptace - The Father 5*