Režie:
Brin HillScénář:
Joss WhedonKamera:
Elisha ChristianHudba:
Tony MoralesHrají:
Zoe Kazan, Michael Stahl-David, Jennifer Grey, Nikki Reed, Mark Feuerstein, David Gallagher, Steve Howey, Reed Birney, Steve Harris, Preston Bailey (více)Obsahy(2)
Ač se Rebecca a Dylan nikdy neznali, celé dětství je něco spojovalo. Cítili bolest jeden duhého, prožívali navzájem významné okamžiky svých životů. Do nedávna si mysleli, že šlo jen o sny, halucinace a přeludy. Jejich životy se však začnou radikálně měnit, když zjistí, že je na druhé straně reálný člověk. (Farley)
Recenze (130)
Film je to hezký, takový příjemně naivní. Mám to přesně mezi 3* a 4*. Konec mě ale trochu zklamal - čekal bych to více vypjaté po emoční stránce, zachraňuje to jen výborný soundtrack. Proto spíše tři, ale rozhodně In your eyes vám náladu nepokazí. Naopak se tak trochu zasníte a cítíte se zvláštně hezky... ()
Je príjemné vidieť, že Joss Whedon si popri povinnostiach spojených s budovaním, resp. teraz už skôr neustálym rozširovaním Marvel Universe, nájde čas na napísanie (In Your Eyes) alebo réžiu (Much Ado About Nothing) aj menších projektov. Bohužiaľ, In Your Eyes by prospelo o niečo detailnejšie prepracovanejšie, takto pôsobí dojmom trocha narýchlo ušitého produktu. Je to síce fajn napísaná, ale nenápadito zrežírovaná romanca. Nápad o dvoch telepaticky prepojených osobách je síce originálny, ale samotný dej je dosť predvídateľný, tuctový, spracovaný bez nápadu a v určitých momentoch aj nepremyslený (odohráva sa to v súčasnom svete, ale postavy namiesto toho, aby predstierali, že počas „telepatickej komunikácie“ aspoň telefonujú – handsfree existuje už niekoľko rokov – tak dopustia, aby ich ľudia brali ako cvokov – v prípade ženy doslovne, v prípade muža to má za následok takmer vyhadzov z práce). Ničím výnimočný záver je v takom prípade už očakávaný. Napriek tomu má film príjemnú feel-good atmosféru, slušné nenútené ľudské dialógy, príjemné tempo a sympatické ústredné duo. Nemôžem sa však zbaviť pocitu, že s výraznejších režisérom sme tu mohli mať celkom originálnu romancu. Takto vznikol len jeden obyčajný, milý, malý film. Ale aj to niekedy postačuje. CELKOVO: 3* (6/10) ()
Celé to stojí na jednom výborném nápadu, který je skvělou půdou pro řadu vtipných situací. Jenže ke konci se podle mě trošku vymkl z rukou. Na druhou stranu se asi dalo čekat, že jim z toho přeskočí. Za největší slabinu filmu považuji kupodivu herecké obsazení. Ani on, ani ona nemají nijak ohromné charisma, prostě průměr. Jako celek to hodnotím o něco málo výš. 3,5* ()
Ona; rozkošná panička žijící si nad poměry, s lukrativním zaměstnáním, typicky vyprofilovaným manželem a plnou lednicí Gucci párků a smaragdové paštiky, on; pohledný flaneláč s výrazem nezprzněného batolátka, co je tak chudej, že mu kachny házej chleba. Klasika. Tyto dva protipóly spolu budou bez zřejmých důvodů smažit po mentálním skypu během celého filmu a postupně si vjíždět pod kůži. Domnívám se, že kdyby protagonistům dali do rukou prostě telefony, výsledek by byl stejný, jen logičtější. Ale čert to ser, pomyslel si rejža a do hlav jim implementoval vysokorychlostní internet od O2, takže nestabilní připojení, špatnou kvalitu obrazu a prostě všechny výhody této služby. Nebudu lhát, jsem momentálně nemocinkovatý, sotva ležím, třepu se jak drahej pes a trpím narkolepsií, takže mě v těchto dnech filmek krásně pohladil po zahleněném srdíčku. Snad to nebude rýmečka, držte mi palečky. A pro ty blbečky, co to tu odpadují: vy jste asi nikdy nebyli zamilovaní do děvčete, se kterým komunikujete pouze telepaticky, nikdy v životě jste ji neviděli, vůbec ji neznáte, děláte kvůli ní píčoviny, které vás dostanou do sraček, a to vše bez jediného výsledku a sebemenší naděje v lepší budoucnost, že? Je mi vás líto, fňuk. ()
Jujky, ono to sice bylo tak hloupoučce a naivně napsané, jako kdyby to bylo z pera Rosamunde Pilcher a někdo do toho přidal výrazný sci-fi prvek, ale když ono to bylo tak krásně zaláskované a dojemné a hezoučké a pozitivní a nezávislé natočené, takže to okamžitě musím hodnotit vysoko už jen kvůli tomu a že to má hollywoodský scénář budu úspěšně ignorovat, protože mi to udělalo dobře na srdíčku... A teď vážně - samozřejmě nemám problém, když se to někomu líbilo, to v žádném případě. Do půlky jsem z toho měl tyhle "feel-good" dojmy totiž taky, takže tomu aspoň částečně rozumím. Jenže pak mi došlo, že už ten film víc nepředvede, že se bude až do konce motat jen okolo toho stejného a to mi začínalo stále víc a víc vadit, zápory u mě začínaly převažovat nad klady a závěr to pro mě zabil úplně. Ten námět je skvělý, ale fakt s ním nešlo pracovat víc a líp? Fakt se to muselo motat jen okolo romantických a komických scén těch dvou? Navíc nechápu, proč on za ní nejel už dřív (jasně, aby to bylo správně vykalkulovaně dramatické... ale já chci i v příjemností určitou přirozenost a logiku), proč se to u nich probralo až takhle najednou, jak se vůbec stalo, že jsou takhle propojení a hlavně proč ti dva jednali tak vypatlaně a co nejvíc dávali najevo, že je s nimi něco jinak. Ok, jasně, na vše mi můžete odpovědět láska, láska, láska a zase láska, ale když si srovnám tohle a třeba Claru nebo Zoe (taktéž romantické sci-fi, ale s jiným subžánrem), tak oba tyhle filmy se snaží fungovat a dávát aspoň základní smysl, ale tohle je jen hra na efekt a na emoce. Hezky a atmosféricky natočená, s dobrým nápadem a několika povedenými vtipnými scénami, ale se spoustou nevyužitého potenciálu a bez jakékoli pořádně odvedené práce. SPOILER A ten nucený happy-end, který kašle na špatné budoucí následky jejich předchozích jednání, je fakt úplný průser a fakt bych byl radši, kdyby k tomu vlaku doběhla sama. To by aspoň byl zvrat a i když jsem často radši za dobrý konec, tady tenhle by mi aspoň dal pocit, že stálo za to to sledovat. Lepší 2* ()
Galerie (14)
Zajímavosti (1)
- Joss Whedon napsal scénář již roku 1992. V té době mu bylo 28 let a zrovna se stěhoval do Los Angeles. (Geriel)
Reklama