Reklama

Reklama

V druhé části se Paul Atreides spojí s Chani a Fremeny a zároveň se vydá na válečnou stezku pomsty proti spiklencům, kteří zničili jeho rodinu. Čelí volbě mezi svou životní láskou a osudem známého vesmíru a snaží se zabránit strašlivé budoucnosti, kterou může předvídat jen on. (Vertical Entertainment)

Diskuze

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

Gig

Já nad tím zrovna včera uvažoval a myslím si, že Villeneuve ten příběh pojal prostě z pohledu Atreidů/poslání Paula a tomu věnoval prakticky většinu času, aby to co nejlépe prokreslil. Na zbytek tak nezbyl čas. Říkám, že to bylo správné rozhodnutí a nešlo to udělat trochu jinak? Ne, ale věřím, že vzhledem k tomu, jak obrovskej fanoušek Duny režisér byl, udělal to tak s nejlepším vědomím a svědomím a vlil do toho celý svůj talent. Což rozhodně rozeznat šlo a cením si toho. V této konstelaci bych ale opravdu nebyl ani proti tomu, aby Villeneuve změnil svůj postoj k DC verzím filmům a každá část dostala ještě aspoň půlhodinu bonusového materiálu :)

na příspěvěk reagoval Gig

Gig

Gig (hodnocení, recenze)

TheDarKnig

Taky s tebou souhlasím, ale taky ne. Třena nemuselo to být delší, ale nemuseli tam být "zbytečně" jižní a severní kmeny nebo jiné věci, které jinak přetransformovali. Ale taky jsem psal, že by mi vůbec nevadilo, kdyby knihu Duna rozdělili do tří filmů - jako je to pomyslně v Knize - Duna-Muad'Dib-Prorok a jako část 4 Mesiáš (Kniha 2). Ale s těma obrannými štíty - to bych chtěl vysvětlit. A to jsem byl na filmu čtyřikrát.  Jde o to, zda mluvíme o tom stejném. Myslím o tom systému na oblečení, které se zapne. Trénoval v tom Paul, bojoval v tom Idaho i Sardaukaři. A v části 2, jako by to "neexistovalo" a vím, že třeba Baron to nestihl na konci zapnout. 

na příspěvěk reagoval TheDarKnig, TheDarKnig, KyberNet

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

Gig

Do určité míry s tebou souhlasím v tom, že mezi první a druhou částí bych opravdu chtěl větší provázanost, která mohla být docílena docela lehce - prodloužením stopáže u obou filmů. Jenže už tak byly obě části hodně dlouhé a tohle rozhodnutí i čistě z hlediska produkčního chápu. 

Nicméně mm13 má pravdu v tom, že s těmi dialogy ani štíty žádný problém nebyl. Resp. řekněme, že u těch dialogů je to o osobním pocitu z nich, takže tam ti nic asi vyvracet nebudu, i když mě přišly zcela ok. Ale u mnoha dalších "problémů" to opravdu je o tom, jak moc divák dává pozor nebo ne. Třeba (minimálně) půlka komentáře JUWY jsou stížnosti na věci, které vůbec problematické nebyly.

na příspěvěk reagoval Gig

Skrk

Skrk (hodnocení, recenze)

TheDarKnig

Jj, já jsem se nad tím nechtěl radši moc zaměřovat, protože za něco podobnýho jsem tady dostal před 10 lety na 10 let ban do diskuzí. Tak se zatím jen lehce rozkoukávám. 😀 Každopádně je to bohužel nevyhnutelný - dostupným ripem na netu začnou film sledovat bohužel i neandrtálci.

Gig

Gig (hodnocení, recenze)

mm13

Tak to není můj případ. Jak říkám, já ten film mám rád a taky jsem psal, že chápu, co autoři vytvořili. Ale jsou věci, které nabourávají kontinuitu prvního filmu. A taky jsou dialogy, které nedávají smysl, ač člověk (někdo po několika shlédnutí, někdo hned vytuší). A navíc tady je to o diskuzi. Ono je mudrovat a mudrovat :) Apropos někdy je lepší sundat růžové brýle a i milované osobě říct o chybách než mazat med kolem huby. A opakuji, já ten film miluji.

na příspěvěk reagoval TheDarKnig

mm13

mm13 (hodnocení, recenze)

Gig

No keby si to pozrel ešte raz, možno prídeš na to, ale to ani s dialógmi ani (napríklad) so štítmi nie je celkom tak, ako píšeš. Ale presviedčať ťa nebudem.

nepatrím medzi tých, ktorí Dunu považujú za dokonalé dielo. To ani náhodou. Ale mudruje sa okolo toho až príliš, mudruje sa často len preto, aby sa mudrovalo, nie preto, že je nad čím mudrovať.

na příspěvěk reagoval Gig

Gig

Gig (hodnocení, recenze)

mm13

A důvod? Já tomu filmu rozumím. A opakuji, po technické stránce, vizuálně nádherný. Ale ty věci, co popisuji tam nejsou, ač bych se na to dívál  x krát. Mě pomalost nevadí a naopak bych uvítal mít Dunu (KNIHU 1) mét rozdělenou do "tří" částí stejně jak je to "pomyslně" i v knize a čtyřku jako Mesiáše. Prostě postavy mluví zkratkovitě a "nesrozumitelně" viz můj problém třreba s tou větou Paula k Chani, ač ji rozumím a chápu, co chtěl autor říct. Mě tu někdy připadá, že někteří tu mají zamilované oči a ještě nesundali pásku. Já ten film mám rád, ale protože ho mám rád, tak mi nic nebrání říct věci, které se  mi nelíbí. Samozřejmě nikoho nemusím a a taky nezajímá mlt názor. Ale jen chci nekriticky na jisté věci poukázat. A nemluvě o o těch vybudovaných věcech z partu 1, jako by byly opomenuty - viz štíty apd. Už se nebudu opakovat. Ale to prostě nabourává kontinuitu a čas a prostředí či univerzum.

na příspěvěk reagoval mm13

Gig

Gig (hodnocení, recenze)

JUWA

Úplně rozumím. Problém je ve scénáři a i v dialozích. Jakoby v dialozích chyběl začátek a kobec a jen uřezaná část. Krásně jsi vzpomenul konec a ona věta Paula: "Bodu tě milovat dokud budu žít." Kdyby řekl: "Chci, abys věděla, ať se teď stane cokoliv, věř, že tě stále miluji a budu milovat." nebo podobně. Tak by to dávalo větší smysl a vypadalo, by to, že je to jen kalkul. Takhle to nedává opravdu smysl, i když každý z knihy ví, o co jde (pokud to četl). A takových věcí "vytržených" je tam plno. A taky je mi líto, jako by režisér a scénarista zapomněl, že vžnikla part 1. "Vše", co tam vyvudovali, najednou "zapřeli." Viz Mandati a Tufir. Když už mu dali prostor, mohli ho zmínit nebo se mohl mihnout v části 2. I k dyž v knize má zajímavý osud. Nebo proč najednou nejsou tady štíty a obleky, když se tak hojně využívali v partu 1. A tak bych mohl opět pokračovat. Prostě i když je part 2 krásný vizual, jako by neměl "nic" co do činění z částí 2.

na příspěvěk reagoval mm13

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

Skrk

Se podívej na jeho hodnocení, Duně dá dvě, Rebel Moon tři... Asi netřeba další komentář. 

na příspěvěk reagoval Skrk

Skrk

Skrk (hodnocení, recenze)

PeITeeR

Kino nebo ten webrip co vyšel? Samozřejmě to na výsledku filmu nic nemění, já jen abych věděl, že o tom takhle tupě žvatlá někdo, kdo si to stáhne z netu. 👍

na příspěvěk reagoval TheDarKnig

Duncan66

Duncan66 (hodnocení, recenze)

meti

Me to mrzi o to vice, protoze na Dune jsem mel nejradsi prakticky vse mimo Arrakis a ve filmech od Dennise je prakticky jenom ten Arrakis....

na příspěvěk reagoval Merengues9

meti

meti (hodnocení, recenze)

Duncan66

Vůbec nechápu, proč se Denis obtěžoval s nějakým Menatatem. Nějací pašeráci a Guilda už teprve nedávají smysl a divákovy by jen pletli hlavy. Salusa Secundus taky nedává díky druhému dílu žádný smysl, ale to by musel zase vysvětlit zbytečný mentat....

Přidávám se do tábora, že neosekanou Lynchovu Dunu mám taky raději.

Knížku jsem vzal po letech znovu do ruky a pořád mě to baví. Dokonce jsem klukovi před spaním začal číst Hobita a je neskutečný, co všechno scénáristé nacpali úspěšně z knihy do jejich filmu. Nechápu ten fail u Duny, vždyť je tam toho o tolik méně...

na příspěvěk reagoval Duncan66

Duncan66

Duncan66 (hodnocení, recenze)

meti

Nevim uplne kterou mas na mysli, ale zrovna ja nepatrim mezi velke fandy prvniho a druheho dilu. Lynchovu Dunu s animovanym uvodem povazuji za lepsi pocin, ikdyz audiovizualne a trikove se na nejnovejsi dilo samozrejme nechyta.

na příspěvěk reagoval meti

meti

meti (hodnocení, recenze)

Duncan66

Sice ve filmu chybí naprosto zásadní informace, ale alespoň se na to hezky nenarocne kouká :-)

Na rozdíl od prvního filmu, změny které režisér udělal alespoň dávají smysl. 

na příspěvěk reagoval Duncan66

JUWA

JUWA (hodnocení, recenze)

Darth_AK

4. výčitka súvisí s bodom 3.  : je tu akási nefunkčná chémia medzi postavami(okrem Bardeema), nielen Paul a Jessica, ale aj Paul a Chani, dokonca aj Paul a Gurney...v part 1 to bolo ùplne naopak,  každý rozhovor Paula s  Letom, Gurneym , Duncanom aj Jessicou  je zaujímavý z hľadiska vzájomnej chémie , herectva hercov aj obsahu dialógov.  V Part 2 napr. Paul blábolí s Chani o láske, ktorá presahuje celý vesmír, aby ju nakoniec odkopol ako handru. Tiež som mal nádej že opätovné stretnutie Gurneyho a Paula bude highlightom, a prišlo mi to to odbité. 

5. Hudba :  mám ozaj problém nájsť tu nejaký motív,  každý veľkofilm má svoj ústredný motív a tu počujem len zvuky, príde mi to ako hlasitá ambientná hudba.  Zimmer pred 30 rokmi zložil hudbu k inému "púštnemu" filmu , Broken Arrow...ústredný motív si pamätám dodnes a to bol béčkový film. Keď porovnám soundtrack  Thin Red Line(pre mňa top Zimmerovo dielo)   s Dunou ,  tak si kladiem otázku , či to naozaj zložil ten istý  človek. 

na příspěvěk reagoval Gig

JUWA

JUWA (hodnocení, recenze)

Darth_AK

Ok, vďaka za odpoveď.  Asi každý máme nejaký ten film z Top200, ktorý nám príde obyčajný , ale ostatní ho vynášajú do nebies. Pre mňa je to napr. The Godfather alebo Prelet nad kukučím hniezdom.  Čo sa týka Duny 2 : až po mesiaci sa mi v mysli trochu vyjasňuje a ja som si zdôvodnil prečo som dal Dune part 1   4* a part 2 len 3*. S part 2 mám ten istý problém ako z Návratom kráľa a naopak, part 1 je ako Spoločenstvo prsteňa. Totiž prvý LOTR a Duna part 1 sú pre mňa úvodom do pre mňa  nového sveta, na ktorý sa nielen dívam, ale akoby ho an odhaľujem . S každou scénou sa dozvedám niečo nové, a kedže majú obe filmy vlažné tempo, mám akurát čas nad všetkým sa zamyslieť.  LOTR 3 a Duna part 2  už nie sú ani tak o príbehu, ale každá scéna je len súčasťou finálnej bitky, o ktorej ale viem od začiatku filmov takže tam niet nijakeho príbehoveho zvratu či ďalšej vrstvy príbehu.  Či už útok na harkonennovské ťažobné stroje, "kurz" prežitia v púšti, jazda na  červovi, nález jadr.zbraní...prakticky je celý príbeh iba príprava na bitku. V LOTR 3 keď si odmyslíme Froda,Sama a Gluma , tak všetko ostatné je taktiež  len príprava na bitku. Ale zatiaľ čo v Lotr 3 je to poriadny gore, kde umierajú dôležité postavy, v Dune 2 sa čaká 150 min na bitku, ktorá sa skončí strašne rýchlo a to podľa mna  akcia za veľa nestojí, aj keď je skvele nasnímaná. Bitku Paul vs Jamis považujem za lepšiu než všetkú akciu part 2 dokopy.

2. výčitku mám k Feyd Rathovi. Každý je z neho ohromený , ale mne pripadá strašne 1-rozmerný, akoby vypadol z 80s... už sme predsa ďalej , záporáci sú aj v trápnych marvelovkách lepśie prekreslení , dobrého záporáka nerobí to že v każdej scéne niekoho zapichne nožom. 

3. výčitku mám ku Chalametovi a Fergusson. Vadí mi že sa v podstate ani v jednej scéne nedá poznať že sa jedná o matku a syna. Možno je to nejaký bontón kráľovskej rodiny , správajú sa k sebe tak rezervovane, fakt mi ale prídu ako princ a jeho slúžka. V part 1 je scéna pri raňajkách, kde skúšajú "hlas" a je to asi jediná scéna kde aj neznalec si domyslí že je to matka so synom. V part 2 akoby na to obaja spolu s Villeneuvom úplne zabudli.

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

JUWA

Z pohledu mě jako naprosto obyčejného diváka, co nečetl knihu a svět Duny ho nikdy moc nezaujal a viděl jen dva filmy - první film se mi líbil hodně, a věřím že je víc věrnější předloze, ovšem druhý .. druhý si klidně troufnu označit za geniální dílo, sdělím čistě svůj názor, rád se budu považovat za nestranného, od Villeneuva jsem stejně nic jiného neviděl, takže ho ani nemůžu adorovat. 

Všichni se shodnou na úžasných záběrech - zase, nejsem expert přes kameru, nepoznám to, co tu říkají znalci filmového řemesla. Jsem obyčejný člověk a když vidím úchvatný záběr, jsem prostě unesen. Tady je snad každý druhý záběr jak malba z pouště, nebo jak příklad toho, jak dělat uvěřitelný spektákl. Často říkám, že filmu nemůžu dát 5*, když ve mně nebudí emoce - to byl případ první Duny, bylo to hrozně chladné, s odstupem, postavy byly jak vystřižené přímo z nějaké knihy, nepůsobily na mě organicky. Tady se vše změnilo. Líbí se mi že film ví, že divák není debil a některé věci jen naznačí a nechá člověka je pospojovat. Film má ojedinělý humor, ve smyslu že není jak pěst na oko, člověk ho nečeká a je hrozně milý. Každý záběr má svůj smysl, a i přes nutnost film zhustit nepůsobí zrychleně - náhlá proměna Paula je způsobena vypitím červí krve a několikrát je zdůrazněno, že Paul na jih Arrakisu nechce.

Můžu klidně pokračovat dál, od netradiční hudby přes efekty které jsou pro mě převratné tím že si drží vysokou kvalitu takřka celý film, až po skutečně kvalitní herecké výkony 95% představitelů.. ale v čem je teda ta genialita? Ono asi každý pod tím hledá něco jiného, někdo hledá revoluci co zavede nový směr, jiný zase bezkonkurenční zvuk .. pro mě je genialita filmu v tom, že se podařilo adaptovat údajně náročnou sci-fi knihu tak, aby přilákala do kina velký počet lidí - klidně si rád poslechnu další příklady, ale pochybuju že kdyby někdo zfilmoval Nadaci, bude to takový úspěch. Film je vizuálně tak nápaditý, že snese srovnání v posledních letech z velkým filmů fakt jen s Oppenheimerem, a toho za mě zadupe do země. Zkrátka genialita je asi v tom, že někdo natočil k*rva dobrej film, co je téměř bezchybný a sledovat ho a poslouchat u něj zvuk působí člověk v kině takový malý vjemový "orgasmus". O tom by podle mě filmy měly být.

na příspěvěk reagoval TheDarKnig, JUWA, JUWA

Duncan66

Duncan66 (hodnocení, recenze)

dragon94

Ale v knize to neni blbost. Autor se tady nevim proc inspiroval stredovekem. Rod Atreidu jsou vazaly cisare. Mise na Arrakisu oficialne nemela byt na par mesicu, nebo let, ale klidne na x generaci. Proto tam odjeli vsichni. A co ve filmu neni a s cim mnozi na zaklade mainstreamu jako je SW litani ve vesmiru neni v unversu Duny levna a snadna zalezitost. Na cestovani po galaxii ma monopol guilda. Nemuizes si vzit jednomistnou stihacku a skakat po galaxii k ruznym hvezdam kdykoli se ti zamane.

na příspěvěk reagoval meti

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

cyphercz , dragon94

Upřímně to co tu JUWA rozporoval (a to šlo čistě o neznalost předlohy resp. nepochycení informací z filmu) mi rozhodně jako plothole nepřijde. Ve světě Duny to funguje tak (aspoň jak to chápu já), že císař dává v léno planety rodům. Ty se pak na ně přemístí jako na svůj domov, a jejich původní planetu dostane v léno jiný rod. Nemělo by žádný smysl nechávat Jessicu a Paula defacto pod dohledem "nového" rodu Caladanu, vždyť to by byli taky úplně na ráně. Ve chvíli kdy vévoda Atreides dostal v léno Arrakis, věděl že jeho jediná šance je pokusit se zvrátit galaktické poměry z toho místa a těžko by se vzpíral císaři s tím že by nechal svého následníka a manželku Bene Gesserit chillovat na Caladanu. Je to tak v knize, je to dáno jako zákonitost světa, takže to není plothole, je to prostě dodržení předlohy a v kontextu Duny mi to dává smysl. 

PS: Knihu jsem nečetl, takže pokud v nějaké části melu hovna a na Caladanu by někdo zůstat mohl, tak se omlouvám, ale takhle to chápu já a přijde mi jako debilní kritizovat film za něco co je několikrát jasně vysloveno. Řekněme že by středověký král povolal vazaly a jmenovitě nakázal jednomu rodu, ať pošle otce i všechny mužské potomky, asi by těžko odřekli s tím že "my tu jednoho necháme, kdyby náhodou" :) 

na příspěvěk reagoval Juklitz

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

TheDarKnig , fabecc1222 , TheDarKnig

Jak píše fabecc, často si k práci pouštím soundtracky čistě poslechově a poslední Hansovy díla jsou zkrátka takové uduněné a utahané sonáty. Ve filmu to sedí perfektně a neříkám že tam není pár "hitovek" - II je v tomto lepší, ale zkrátka když si člověk pustí Hanse z doby Pirátů z Karibiku nebo Dark Knighta (až po Interstellar cca), je to to trochu jiná kávička. Teď už je poměrně podobně unuděný jak nějaký jiný klasický soundtrackář, co já vím, z hlavy dám Lorna Balfeho, Briana Tylera atp. Jako soundtrack k Duně se mi líbí, ale myslím si že Hans poslední roky včetně duny už na kvalitě spíše klesá (což je pochopitelné, už má toho za sebou tolik, že nemůže pořád zůstat originál).

dragon94

dragon94 (hodnocení, recenze)

TheDarKnig

Což z toho dělá plot hole filmu... I když já zrovna tohle jako plot hole nevidím. Jen prostě nemám rád, když se děj filmu obhajuje tím, že takhle "blbě" to už bylo i v předloze.  Protože tento fakt z toho nedělá o nic lepší film. 

na příspěvěk reagoval Darth_AK, Duncan66

cyphercz

cyphercz (hodnocení, recenze)

Ještě k té diskuzi, kterou tu vyvolal JUWA - má naprostou pravdu v tom, že je trochu přitažené za vlasy, aby všichni čelní představitelé rodu Atreidů letěli na Arrakis, obzvlášť, když moc dobře věděli, že to je s největší pravděpodobností past (+ trefný příměr k nějaké královské rodině z dnešní doby)... Smysl by dávalo, aby konkubína Jessica a synáček Paul zůstali na Caladanu a na Dunu letěl Leto plus čelní představitelé armáda jako Duncan, Gurney atp., ale to by pak nemohli tvůrci odvyprávět onen příběh falešného mesiáše atd., že?;) Oba filmy se mi dost líbí, ale své plot holes rozhodně mají, ať už si to mm13 či Darkník dokáží přiznat, nebo ne...:)

na příspěvěk reagoval TheDarKnig, Darth_AK, Juklitz

Bluntman

Bluntman (hodnocení, recenze)

TheDarKnig

Mně se nechce dělat historický exkurz, protože na to nemám tolik času. Tak jenom ve zkratce: Lucasovy Hvězdné války popularizovaly koncept mýtu cesty hrdiny (Campbell), který poté přejímala další díla ve snaze napodobit model, a ideálně tedy i úspěch, ságy strýčka George. V hollywoodských studií se toto schéma stalo extrémně rozšířeným zejména v devadesátkách, kdy obíhala jeho poněkud redukovaná, respektive o určité nánosy oproštěná verze (Vogel). Pokud to extrémně zjednoduším, tak Lucas s prequelovou trilogií přišel s konceptem mýtu cesty anti-hrdiny, což přejaly některé ambicióznější blockbustery posledních X let, potažmo byla cesta hrdiny různě přepracovávána, reflektována, komentována apod. Za poslední půlstoletí se tak dá uvést velká spousta děl využívající schéma cesty hrdiny, u cesty antihrdiny, zpochybňující mesiášský narativ, máš prequelovou trilogii Star Wars, v podstatě i matrixovskou trilogii (a čtverka je metamodernistickou reflexí, respektive post-strukturalistickou provokací pojmenovávající a stírající binaritu: Vyvolený a jeho Vyvolená, výhra jako prohra zároveň, protože cykličnost), nolanovskou trilogii Temného rytíře, kdy s antihrdinstvím pracuje nejvýrazněji Temný rytíř... a tak dál, a tak podobně. Včetně sebereflexivních rodinných blockbusterů, které přímo komentuje dané schéma (v kolika LEGO příbězích že jenom tohle bylo?). 

Já psal primárně o omšelosti schématu (a dovoluji si tvrdit, že po třech dekádách a X filmech to poněkud omšelé je). Nepovažuji ale druhou Dunu za jakkoliv dobrý snímek s ohledem na vyprávění a postavy, ale nemám s tím problém, protože je to primárně smyslová atrakce určená pro kina s Dolby Atmos mixem, potažmo pro IMAX plátna. Nemám tak problém, že se jednotlivé stěžejní body jenom mechanicky vrší za sebe, že vývoj postav je vyloženě skokový, motivovaný leda zvnějšku požitím něčeho, či že zvlášť ke konci je to natolik eliptické (a věci z předchozí části jsou na místo příčinného vývoje utínány). Jde o afekty, které vyvěrají z jednotlivých izolovaných jednotek (scén, potažmo skrumáže), a to s ohledem na zvuk (na základě něj se publikum orientuje) i obraz (tíhnoucí k abstrakci, potažmo zabstraktnění, a utváření různého vztahování se k sobě podle tonality).  

Související novinky

George Lucas dostane čestné ocenění v Cannes

George Lucas dostane čestné ocenění v Cannes

10.04.2024

Legendární americký režisér, scenárista a producent George Lucas letos bude jedním z recipientů čestné Zlaté palmy Filmového festivalu v Cannes. Stane se tak 25. května během zakončovacího… (více)

Denis Villeneuve a jaderná válka?

Denis Villeneuve a jaderná válka?

06.04.2024

Zatímco snímek Duna: Část druhá po více než měsíci od svého uvedení dál úspěšně bojuje o diváky v kinech a v rámci světových tržeb má aktuálně na kontě něco málo přes 630 milionů dolarů, u studia… (více)

Tržby druhé Duny zcela předčily první díl

Tržby druhé Duny zcela předčily první díl

17.03.2024

Epickému science fiction v režii Denise Villeneuvea se po osmnácti dnech v kinech velmi slušně daří. V neděli 17. března dosáhl snímek Duna: Část druhá celosvětových tržeb téměř 495 milionů dolarů (z… (více)

Duna 2 zdvojnásobuje víkendové tržby jedničky

Duna 2 zdvojnásobuje víkendové tržby jedničky

04.03.2024

První Duna při svém nástupu do kin měla poměrně náročnou pozici. Jednalo se sice o očekávaný blockbuster s nabušenou hereckou sestavou a režijním matadorem za kamerou, do široké distribuce však… (více)

Reklama

Reklama