Reklama

Reklama

VOD (1)

Anna Elliotová se kdysi nechala přesvědčit, aby si nebrala fešáka ze skromných poměrů. Po osmi letech na něj ale narazí znovu a pravá láska možná dostane druhou šanci. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Zde je vše špatně, od castingu ( Dakota je hezká a  dobře hraje, ale pro roli Anny zcela nevhodná, kapitán, je neupravený, trudomyslně vyhlížející ňouma, bez špetky šarmu, to, že hrají bělohcy černoši, už raději ani nebudu kmentovat - rasové peklo). Dialogy upravili do příšerné podoby, mluvení do kamery je zcela nepatřičné a vůbec celá atmosféra je totálně mimo. Jane Austen vstala z hrobu a bude tvůrce strašit. Takové prznění klasické literatury by mělo býti trestné. Jednu hvězdu za Anina otce, ten se povedl, stejně jako okázalý nezájem nejstarší sestry o svoje děti. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Zfilmovaná Anna Elliotová dostala do vínku mnohem víc uštěpačnosti a samostatnosti než její unylý a přespříliš submisivní románový předobraz. A taky flašku do ruky (po osmiletém trápení s láskou, kdo by se divil?) a schopnost rozbíjením čtvrté stěny konverzovat s diváky. Anna oblékla modernější kabátek a podle mě jí sluší. I když chápu, že někomu se tahle nepietní adaptace líbit nemusí. Osobně bych dala přednost, kdyby se film nesoustředil výhradně jen na Annu a přece jen dal víc prostoru i vedlejším postavám (jak je to v románě). Popravdě, nejsem si jistá, jestli divák, který nečetl knihu, pochopí z filmu všechny souvislosti. Kapitána Wentwortha mohl hrát větší fešák, tenhle představitel mi připadal trochu přitupělý. SHRNUTÍ: Kterak stará panna nakonec přece jen ulovila svoji rybu. ()

Reklama

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Divák, ktorý pozná predlohu a videl obe predchádzajúce adaptácie sa musí chytať za hlavu.⚪Dobre, akási nová ,,móda" je dnes adaptovať klasiku a lá odľahčenú červenú knižnicu s trápnym humorom, za ktorý by sa nehanbila ani marvelovka, vidieť to bolo možné už u Emmy z roku 2020. Zatiaľ čo však Emma už od pôvodu, t.j. literárnej predlohy má tendencie ako postava byť márnivá, nerozvážna, ,,strelená," čiže sa k nej istý vtipný, prestrelený naratív hodí, Anna Elliotová vždy bola (roz)vážna hrdinka s charakterom, zasadená v dramatickom naratíve.⚪Previesť Elliotovú do tohto moderného ,,quirky" meta Netflix módu, v ktorom dostáva skôr charakterové vlastnosti Emmy (taktizuje, flirtuje, chce si W. prilákať späť a pod.) a ešte z celého diela vypustiť dobové zvyklosti (vlasy žien vypnuté hore, úklon pri pozdrave a je tam toho ešte milión) je potom nielen neskutočne odveci, ale, predovšetkým, sa vynára otázka - Prečo? Ak chcel tvorca pôsobiť inovatívne, asi sa mu to sčasti podarilo, no prečo si vybral práve predlohu, ktorá je tak vážna, vyložene filozofická, introspektívna?⚪A áno, ak si tvorca vie takúto zmenu odargumentovať, prosím. Ale v tomto prípade nedáva žiadny zmysel, iba ak by odpoveď bola, že dnešná generácia Z už nedokáže udržať pozornosť pri ničom tichom, vážnom, konverzačnom a je nutné jej pozornosť neustále udržiavať hlúpymi vtipmi a naratívnymi výstrednosťami. Vlastne, aj názor, že: ,,Klasiku treba modernizovať" (akokoľvek) je úplne sporný.⚪Nehľadne na to, že Johnson je tak mizerná a protežovaná herečka, že je to jasné aj slepcom. Výprava je veľmi pekná, spolu s color gradingom zase pôsobí, že čerpala zo spomínanej Emmy.⚪Všetko sa ale utápa v nefunkčnom ,,komedy-meta-romantickom" naratíve, kedy sa zdá, že vtipy a narážky sú väčšou a dôležitejšou súčasťou deja ako charakterový vývin hrdinov. V celku sa potom stratí aj akákoľvek dramatickosť, celý film v závere pôsobí nie ako adaptácia klasiky, ale ako béčkový nemecký romantický film vysielaný o 15:00 na Prima Love. A to, asi uzná každý, nie je dobre.⚪ ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Prostě to tak někdy bývá, že i když víte, že nebudete sledovat kdovíjak kvalitní film, a průběh vás v tom jen utvrzuje, tak stejně na jeho konci překvapivě zjistíte, že vás to ve výsledku vlastně i přesto vážně bavilo a upřímně jste si to celé užívali. No a právě něco takového se stalo mně u této kostýmní dobové romantiky, za níž stojí předloha Jane Austenové, což vypovídá také o ledačem, což ovšem nemyslím ve zlém. Každopádně, faktem je, že tyto filmy nejsou natáčené z žádného jiného důvodu, než oslovit a pobavit cílové dámské publikum a pomocí obsazení ústřední role i část toho pánského, což se zde díky Dakotě Johnson povedlo splnit maximálně, a tudíž zde tak hledat chyby například ve scénáři, v jednoduchosti zápletky, v postavách, či já nevím v čem ještě jiném, je jen čiré zoufalství půlpytlů, kteří se tu o to triviálně pokoušejí, ale jsou tu za to jen k smíchu. Tohle je totiž prostě hravá, nekomplikovaná, nenáročná, odlehčená, veselá podívaná, kde postavy nespoutaně křepčí a díky šikovnosti tvůrců to vůbec nebudí dojem trapnosti, či hlouposti, naopak, celé to je plné energie a života, samozřejmě s happyendem jako hrom, takže sorry, ale já zde v tomto případě na potřebu kvality v jakémkoliv ohledu prostě kašlu, Pýcha a přemlouvání je totiž úplně o jiných věcech a ty tu fungují naprosto spolehlivě. ()

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Carrie Cracknell pre svoj režisérsky debut vybrala príbeh, ktorá je sfilmovaná na základe románu Jane Austen. (Danú knihu som bohužiaľ nečítal, takže nemám lepšie porovnávacie základy.) Ako film sa jedná o viac-menej klasickú kostýmovú romanťárnu (v rámci možností v moderných šiat), s takými charaktermi postáv (na čele Anna Elliot), ktoré poznáme z iných diel Jane Austen. Vedenie príbehu a herecké výkony na priemerných úrovniach, príjemne však prekvapila pohotová a celkom presvedčivá hra od Dakoty Johnson. Škoda, že film nemá trochu lepšiu dynamiku a trochu výraznejšie vedľajšie postavy. Pekný záverečný song. Osobné hodnotenie: 72% (***) ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama