Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (213)
Už jsem viděl mnoho ze Soukupovi krátkometrážní tvorby a i #martyisdead by perfektní. A Pavel Soukup nezklamal ani s #annaismissing. Samozřejmě se ale neubráním srovnávání. Mě osobně víc sedl, zaujal a tím pádem u mě vítězí předchozí #martyisdead kterýmu jsem dal 4hvězdy. #annaismissing je taktéž nadprůměrným filmovým počinem a na český poměry obzvlášť ale jak už jsem psal přeci jen je trochu ve stínu předchozího Soukupova dílka a proto ode mě Anna vyfasuje "jenom" lepší 3hvězdy. Každopádně Soukup je jeden z těch mála českých režisérů jehož filmovou tvorbu se vyplatí sledovat. Jsem zvědavej co si na nás vymyslí příště. ()
Očekávané se stalo skutečným a dokonce ve velmi krátkém sledu můžu bez větších skrupulí (:D) opěvovat další český projekt. O dost vyspělejší pokráčko minimalistického skvostu #martyisdead disponuje vším, co jsem od něho očekavál. #annaismissing mě překvapovala, napínala, znechucovala, ponaučila, ale hlavně dostala. A to nejen umě gradovaným story, ale i třeba precizní hudební stránkou, kterou strčila do kapsy kdejaký věhlasný zahraniční thriller. Fakt bomba! [viděno na Finále Plzeň 27.9.2023] ()
Již dlouho jsem slyšel samou chválu směřovanou na tvorbu mladého a šikovného režiséra Soukupa (moc se těším na Metodu Markovič...chystám se na to, až to bude venku celé), takže jsem si jeho výtvory nemohl nechat ujít. Ale zpátky k Anně. Film se může pyšnit skvělým hudebním podkresem a též na naše tuzemské poměry dosti nadstandardní kamerou a střihem (trochu mi to připomnělo Sedlákovy filmy...asi ta mladá krev má něco do sebe). Herecké výkony převážně dobré, ale je pravda, že někdo moc tlačil na pilu (třeba Svátková v roli matky). A co tedy to nejdůležitější, tedy příběh ? Těch pár zvratů člověk odhadl, ale je pravda, že ten největší na konci mi unikl. Takže palec hore za to. Něco mezi 3 a 4 hvězdičkami. Za mě 7/10 ()
Závěr mě zklamal - chybí zúčtování s pachatelem a kromě dobově moderního pohoršování se nad románky starších mužů s čerstvě zletilými dívkami se filmový svět vůbec nezabývá pochybnostmi nad tím, že dcera leze otci do telefonu a zabývá se jeho intimním světem, což považuju za stejně otřesné jako jiné poklesky (dopady aktivity "dick hunter"), kterými se film zabývá. Solidní rozpor s reálným světem, kde se legislativa snaží bránit např. bezpečnostním kamerám ve snímání sebemenšího prvku soukromí (jakkoliv by to pomohlo odhalení případného vandalismu nebo zločinů), ale lezení dcery fotrovi do telefonu a následné bádání nad jeho nevěrami její chování jakoby posvěcuje. Dcera detektivka o svých činech ani nepochybuje ve chvíli, kdy prochází videoarchív s mladší sestrou před obrazovkou a neřeší, co případný drastický záběr způsobí na psychice sestry - bizár. Jinak je to ucházející detektivka ze života mládeže visící na internetu, kde jsou egoistické postavy včetně egoistických influencerek matky s dcerou uvěřitelné. Autorům se daří rozptýlit pozornost a občas tak s úspěchem u zkušenějších diváků bojovat proti očekávání a hádání. ()
8/10. Film o ztracené Aničce je zajímavější a kvalitnější podívaná než Kazmův film, který na rozdíl od Aničky drtí česká kina. Je to škoda protože tento film si zaslouží Vaší pozornost více než další soutěž od Kamila. Tak skvěle udělaný thriller jsem v našich končinách dlouho neviděl. Neokoukané tvářičky (snad je krom Marka Němce, kterého lze vidět v TV seriálech) zde předvádějí opravdu kvalitní výkony a vše jsem jim věřil. Nikdo nepřehrával a nebyl vadivej - zdravím COOL GIRL. Téma "influencerství" je zde zpracováno tak, jak jsem si přál. Žádný boomerský cringe momenty - prostě čistá, kvalitní a hlavně moderní česká filmařina. Musím především ocenit práci s kamerou, která byla ÚŽASNÁ. Pan Holman odvedl svou práci na jedničku s hvězdičkou. Malý problém jsem měl před finální třetinou filmu, kdy mi přišlo že šlo trochu zrychlit děj. Zbytek filmu a především začátek Vás chytne už od první scény, kdy si veselá a v tu dobu ještě šťastná rodinka jede novou Teslou. Dle mého o 2 třídy lepší a kompaktnější než předešlý počin #martyisdead. Může za to i to, že je to celistvý film a ne seriál. Bohužel si nejsem jistý zda bylo správné uvést film do kin mezi Barbenheimera a Kazmovu Onemanshow. Film tak bohužel nedostane v kinech takovou pozornost, jako by si zasloužil. Zároveň následné uvedení filmu pouze na VOYO taky nepomůže, raději bych ho viděl na Netflixu, kde by o něj zavadilo daleko více lidí než na streamovací službě, která se primárně zaměřuje na Ordinaci v růžové zahradě nebo Ulici. Ale snad se podaří i přes exkluzivitu VOYO dostat tento povedený film i na Netflix popřípadě i na ostatní VOD. Za mě spokojenost a mohu jen doporučit, běžte podpořit do kin kvalitní a originální český film. ()
Galerie (12)
Photo © Aerofilms
Zajímavosti (5)
- Sestra Niny (Alexandra Vostrejžová) hraje na VR (Virtuální realita) známou českou hru „Beat Saber“. (griph)
- Film má i seriálovou podobu rozdělenou do devíti epizod. Seriál je o více než půl hodinu delší a nabízí nové i rozšířené scény. Některé scény jsou v seriálu oproti filmu v jiném pořadí. (fisus)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
Reklama