Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (213)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Dílo moc hezky zachycuje sílu sociálních médiích a vlivy na nás všechny, ty nejmladší zvláště. Nicméně zas takový zázrak v tom teda nevidím. Jde spíše jen o vcelku průměrné, při nejlepším lehce nadprůměrné krimi/drama. Dle mého názoru vlastně snímek zaznamenal větší úspěchy jen z důvodu, že situace na České filmové scéně je opravdu tragická. To jsem si potvrdil i při výběru filmů a seriálu tady na ČSFD pro Českého Lva. Nepochybuji tedy že se tento film umístil v čele. A kdo by také mohl snímek vyzvat? Byl to Buď chlap (pravdivý komentář razzora mne dostal do kolen 😅)?  A nebo ještě lépe třeba 9% cool girl či basatardi? Smutné... ()

ZeroCZ1233 

všechny recenze uživatele

Stojaté vody české kinematografie zastoupené prvoplánovými romantickými komediemi či magnusovsko-troškovskými tragédiemi se v posledních několika letech začaly kvalitativně čeřit čím dál častěji, takže skutečně dobré filmy už nejsou takovým ojedinělým zázrakem jako dřív. Přesto se však musím přidat k ostatním a zatleskat tomu, jak se #annaismissing sebevědomě vrhá mezi langošovské veselohry, artové minimalismy a více či méně povedené satiry, aby ukázala, že se u nás pořád dokážou natočit dobré žánrovky. Detektivky mají v Čechách dlouholetou tradici, místní veřejnoprávní i komerční televize si udržují sledovanost produkcí nepřeberného množství prakticky totožných kriminálek, #annaismissing naštěstí stojí mimo tento sterilní proud a svým thrillerovým zabarvením nabízí divákovi ne závratně originální, ale velmi dobře odvedenou svěží podívanou. Není moc času se nudit, přes pár zaškobrnutí film udržuje diváka v napětí, poctivě mu dávkuje informace tak, že díky flashbackům ví o trošku víc než hlavní vyšetřující hrdinka, ale na druhou stranu zaostává za tím, co ví další postavy. Je tedy stále od pravdy dostatečně distancován a má možnosti si tvořit vlastní síť více či méně pravděpodobných závěrů aniž by byl schopen s jistotou určit, který z nich je ten jediný správný. Zápletka po svým povrchem subtilně, avšak velmi čitelně načrtává téma digitální stopy, jak internet funguje jako jedna velká databáze našich životů, každý má svojí složku, která je více či méně otevřená k nahlédnutí veřejnosti. Společně s akcentováním jazyka dnešní generace Z je snímek proto velmi autentický a hlavně aktuální. Problémy, kterými se zabývá ovlivňují nás všechny a je správné, že na něj #annaismissing tímto srozumitelným moderním jazykem upozorňuje. Zručnost tvůrci neprojevili pouze na papíře, film díky kameře, osvětlení, barvám a hudbě je krásně vypadající a neotřele elektronicky ambietně znějící podívaná, u které lze říct, že opraveně stojí jednou nohou v osvědčených evropských vizuálech a je proto ještě větší radost na to koukat. O to víc je vlastně smutné, že tak svěží a vlastně i potřebný film v kinech získal minimální pozornost, tvůrci by však na sebe i přes tyto neúspěchy měli být hrdí, protože natočili film, který je důkazem, že i odvážnější žánrovky se u nás umí natočit dobře. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tvorbu Pavla Soukupa znám už dlouho a snažím se ji aktivně sledovat už od prvních Pionýrů hororu a Třídy smrti, která v téhle antologii byla rozhodně jedním z nejvýraznějších počinů. Vždycky jsem doufal, že to tenhle člověk dotáhne až k celovečeráku, jelikož málokterý z novějších českých tvůrců má takový talent a vysoký potenciál. Když přišel #marty, dal jsem to celé jedním dechem, ale přišlo mi, že to není úplně dotažené, že tam je co zlepšovat a i přes naprosto pohlcující atmosféru jsem tomu dal jen tři hvězdy. A #anna měla být původně druhá série, nezávisle na #martym, ale dotáhla to až do kin jako regulérní film, tak jsem neváhal a při nejbližší příležitosti na to šel do kina. Dokonce i brácha se mnou šel a to ho nezajímá nic, co by zajímalo mě. #anna je ve výsledku #martymu hodně podobná, především strukturou vyprávění, dávkováním zvratů, neskutečně napínavou atmosférou i nedotaženostmi ve scénáři, ale přijde mi, že v #anně už se Soukup posunul dál a i když scénář by rozhodně potřeboval dotáhnout (a víc využít některé postavy - a navíc Soukup ten scénář nepsal, takže to není přímo jeho vina) a je největší slabinou celého filmu, výsledek funguje značně lépe než #marty. Nevypadne z toho nic laciného a hlavně Soukup celou dobu přesně ví, co chce říct a kam to chce gradovat. A když vás to pohltí, nezbyde vám nic jiného, než tuhle až do poslední chvíle nejistou hru odkoukat až do konce. Velice mě potěšila i určitá propracovanost postav. Ne že by to bylo zrovna psychologické, ale jsem rád (a v české kinematografii obzvlášť, protože takový přístup k postavám zde skoro neexistuje), že tu jsou všichni, doslova všichni, vykresleni neutrálně - žádný čistý klaďas nebo záporák, žádné černobílé vidění světa, prostě shrnutí kladů i záporů každého, jako v realitě. O to je to celé napínavější a když si k tomu člověk přidá solidní filmařskou stránku (a to nejen co se týče kamery, ale také výrazné a působivé práce se střihem a především se zvukem, protože jsem po dlouhé době v českém filmu všem bez problémů všechno rozuměl) a překvapivě povedené a uvěřitelné herecké výkony, nemůže z toho vylézt špatný film. S určitými mínusy ano, proto taky nedávám plný počet (a trošku mi vadí ta malá utnutost konce, ale uznávám, že takhle zanechá největší dopad), ale výsledek je solidní i tak a do kina se na to vyplatí jít, protože kvalitnějších českých filmů za posledních x let moc nevzniklo a tenhle jako jeden z mála umí zaujmout, fungovat, nepůsobit trapně ani hloupě a odvádí přesně tu práci, kterou odvádět chce. V naší kinematografii je to doslova klenot, když vím, co se tu v posledních letech točí. Snad Pavel Soukup bude s #annou slavit úspěch a v budoucnu se od něj dočkáme dalších filmů, protože přesně takové oživení česká kinematografie potřebuje. A jestli jsem v titulcích viděl dobře, trochu tu s ním spolupracoval i Adam Sedlák a jestli je to TEN Adam Sedlák, mohla by se pomalu rodit česká nová vlna. 4* ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Na podobnú tému ako predošlý Sokupov Martyisdead ocenený Emmy. Zvolenú formu rozprávania má Soukup v malíčku a znova natočil plne kompetentný film, a to i na zahraničné pomery. Okrem technickej stránky treba oceniť i prácu s mladými hercami, resp. ich autentické herecké výkony. Príbeh je znova dobre premyslený, a to aj s pár prekvapeniami, ktoré určite väčšina neuhádne vopred (v závere so mnou scenáristi teda pekne vydrbali: bez pardonu). Zvolený spôsob komunikácie postáv (či už online alebo v reálnom svete) taktiež reflektuje v akom prostredí sa film odohráva (12-15 roční teenageri), ale určite i veľa ľudí staršej generácii odradí, pretože to jednoducho "nevstrebú". A je to škoda, pretože to Soukupovi a spol. určite citeľne ubralo z tržieb. Ďalej oceňujem, že scenár podnetne pracuje i s viacerými témami modernej doby ako napr. sexuálni predátori na internete, sharenting, sila médií a verejnej mienky, influencerov a možné následky konania v online svete a ich dopad na ten reálny. Vo výsledku vlastne ani nemám moc čo kritizovať. No druhým dychom musím dodať, že filmov podobnej formy vzniká dosť i v zahraničí a v porovnaní s takým Searching alebo Nezvestná je pocitovo annaismissing stále o kúsok slabšia. Silné 4* a 80% ()

LEGACY 

všechny recenze uživatele

Upřímně jsem šel do kina spíše kvůli ostatním, než že bych měl o tomto snímku jakékoliv vážné mínění. No a vize se částečně naplnila, tvůrci do postav automaticky nacpali všechny trendy anglicizmy a na povrch prosakují klasické průsery spojené se sociálními sítěmi, ale vlastně je to jako kriminálka dost poutavý, několik dějových rovin se parádně překrývá, hudba umocní tlak a zoufalství postav, no a vlastně to i celkem vhodně vykulminuje. Asi je to dobrý film pro střední školy, následky něčeho dosti nevinného se ukáží jako fatální, což tak je a strašně se mně líbilo, že je zde Anna vyzobrazena ne jako čistá oběť, ale zároveň jako siréna, která svádí, manipuluje a váže na sebe zvrhlíky sama. 7/10 - znovu už ne, ale kino fajn ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)

Související novinky

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

03.02.2024

Večer v sobotu 3. února 2024 proběhl v Divadle Archa v Praze 14. ročník slavnostního předávání Cen české filmové kritiky, které každoročně uděluje Sdružení české filmové kritiky výrazným a chváleným… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

04.01.2024

Ve čtvrtek 4. ledna byly Sdružením české filmové kritiky oznámeny nominace pro 14. ročník výročního předávání Cen české filmové kritiky, které by tentokrát měly vyzdvihnout výrazná česká… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Reklama

Reklama