Režie:
Lee UnkrichScénář:
Michael ArndtKamera:
Jeremy LaskyHudba:
Randy NewmanHrají:
Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Michael Keaton, Ned Beatty, Wallace Shawn, Don Rickles, Whoopi Goldberg, Jeff Garlin, R. Lee Ermey, Laurie Metcalf (více)Obsahy(2)
Andy stojí na prahu dospělosti, chystá se na vysokou a přemýšlí, co udělá se svými starými hračkami. Nejoblíbenější kousky, mezi nimiž nechybí Buzz Rakeťák a kovbojská dívka Jessie, připraví do pytle, který ale maminka místo na půdu odnese k popelnicím. Hračkám se podaří na poslední chvíli před popeláři uprchnout. Ocitnou se v autě s dalšími hračkami, určenými jako dar mateřské školce, která je ale plná rozjívených dětí a batolat ničících hračky. Setkají se tam se spoustou jiných hraček a brzy si uvědomí, že je potkalo zcela nové bláznivé dobrodružství. (TV Nova)
(více)Videa (16)
Recenze (1 088)
Fenomenální. Nonstop zábavná hra s žánrovými tradicemi a takřka nevyčerpatelnými možnostmi vytvářeného světa, který tvůrci v tomhle případě podojili skutečně vehementně. Obzvlášť po odkrytí záporných aktérů nabere film skvostné tempo a opakovaně mě nechává fascinovaného nad tím, jak dokáže uzpůsobovat měnící se nálady a žánry soudržně vyprávěnému dobrodružství pro děti i dospělé. Highlighty jsou konkrétně hororová panenka a španělsky mluvící Buzz. První dva díly patří k nejlepším animákům své doby, trojka je jedním z vůbec nejlepších filmů tohoto století. Za tím si stojím.. ()
Technicky je Toy Story brilantní. Co se práce s emocemi týče, nemá Pixar konkurenci. Způsob, jakým dokáže DĚSIT skrze věci na první pohled roztomilé je až zarážející a skutečně strašidelný. Je dojemné, jakým způsobem se tvůrci dokázali po patnácti letech vrátit tam, kde začínali. Co je to ale platné, když příběh stojí za starou bačkoru a bez zjevné logické návaznosti je jen poskládan z různých scének, z nichž některé jsou brilantní a mají svoje místo (retrospektiva růžového medvěda), jiné jsou velmi zábavné, ale v příběhu nemají co dělat (Ken ukazuje Barbie svůj šatník). Výsledkem je prazvláštní paradox, kdy jsem odcházel z kina dojat, rozněžněn a naplněn a přitom zklamán a lehce naštván... A doteď jsem se nedokázal rozhodnout, které dojmy ve mě převládají... ()
FILMOVÁ NOC 2010 Hlavní otázkou u již jedenácté pixarovky v pořadí není, jestli studio nevyrenderuje nevýborný film, ale zda-li TOY STORY 3 zachová vzestupnou tradici trilogie. Třetí část, jež cílí na diváky, kteří vyrůstali spolu s předchozími díly, je opravdu nejlepší, protože je zároveň nejdospělejším počinem ve filmografii Pixaru. Po VZHŮRU DO OBLAK, které pojednávalo o nevzdávání se na sklonku života, se tentokrát vypráví o smíření se s vlastní smrtelností (konečností) a koloběhu života, což je na rodinný film poměrně odvážné (zvlášť pokud je první polovina svým tempem záměrně pomalejší a ve variování již známého z předešlých částí je patrné ono stárnutí, protože ne vše vychází jako předtím). Zacílenost na dospělejší publikum vede i k tomu, že po parťáckém filmu, jímž byla jednička a dvojka, se mnohem výrazněji než předtím pracuje na půdorysu útěkářských snímků z druhé světové války, na které se poučeně odkazuje, jejich klišé se přepracovávají a schémata ozvláštňují tím, že na místo vězení či koncentračního tábora je zde školka a lidi suplují hračky. A ano, plakal jsem. ()
Když jsem byla malá první Toy Story se mi líbilo, o fous lepší dvojku jsem přímo zbožňovala a zbožňuji dodnes... A tak není divu, že jsem si zejména z nostalgie,zašla na bohužel poslední dobrodružství mých oblíbených hrdinů ve trojrozměrném formátu. Je mi nesmírnou ctí prohlásit že Pixaři to znovu dokázaly. Sedí už několik let na trůně mezi studii a myslím že tak pěknou řadu let ještě poposedí,a není to jen po stránce technické. Dokáží umně probudit dojetí při kterém nejedno oko zůstane suché v divákovi bez rozdílu věku.V každém z nás přeci kousek dítěte ještě přežívá, vzpomenout si na svoje oblíbené hračky které mohou mít svou duši a kde teď asi jsou? Nad touhle otázkou se mohou zamyslet dospělí a teenagery. A děti? Pro ty platí ponaučení že si svých hraček mají více vážit. Jak už jsem napsala, každý si kousek něčeho najde. No, a konečně k samotnému dílu: Toy Story 3 je rozhodně nejtemnějším dílem z trilogie o hračkách, přes to se v něm najdou všemožné vtípky, odkazy na různé filmy a pár velmi humorných situací, za zmíňku stojí např. gagy dvojice Barbie a Kena nebo scénky Jessie s horkokrevným Bazem Rakeťákem. A nebyli by to Pixaři kdyby nechytli za srdce, ukápla mi slza když Andy daroval té malé hočičce své hračky... Toho koho tohle nedojalo, podle mě má srdce z kamene. Pixar uzavřel triogii o Toy Story velmi důstojně, ale i přes to mi budou chybět. Skrátka- Do nekonečna a ještě dál! ()
Vedle chybějícího nadšení se naštěstí nedostavilo ani zklamání. Novým eskapádám Woodyho a Buzze Rakeťáka chybí efektivnější rozjezd a větší důraz na akční scény, a tak v jejich novém dobrodružství čeká diváka to nejlepší na samotném začátku a potom až na úplném konci. Temné ladění příběhu a slušné množství uspokojujích gagů je fajn, ale pro zmlsané oko kritikovo je potřeba nabídnout toho mnohem víc! Je to jasné: nejsladší zadostiučinění si z kina odnesou rodinky s menšími dětmi, ti ostatní dostanou "jen" nadprůměrný animák od zavedeného týmu profesionálů. Nerad bych tvrdil, že hopsající lampičce nějak záhadně dochází dech, a tak si na opodstatněnější lamentování počkám do jejich dalšího dítka (opět za rok v létě - Cars 2), ve které tímto vkládám nemalé naděje... ()
Galerie (216)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (73)
- Napsání scénáře a rozkreslení storyboardů zabralo dva a půl roku. (HellFire)
- Opičák, který hlídá kamerový systém školky, je stejný jako na plakátu filmu Vražedná opice (1988), kterou natočil slavný americko-kanadský režisér zombie filmů George A. Romero. (JosefTomas)
- Andy a jeho rodina bývajú na Elm Street - ulici, ktorú preslávil film Nočná mora v Elm Street (1984). (D1705)
Reklama